Maria->waarom huilt ze toch altijd?

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
http://www.nu.nl/news/565...ltjes%27_%28video%29.html

Naar aanleiding van dit bericht vroeg ik me toch af waarom die mariabeelden toch altijd aan het huilen zijn, wat zou hier de reden van zijn ? Misschien "huilt" ze altijd wel omdat wij het niet goed hebben begrepen ofzo?

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.langeslag/maria.jpg

Hier meer foto's en achtergrond info over het fenomeen.

[ Voor 26% gewijzigd door iznogood op 27-07-2005 22:13 ]

Just as Good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

my guess; omdat ze weet hoe erg het originele christendom is verkracht door het kerkelijk bestuur.

maar serieus; vanwege de kruisiging en verraad van jezus lijkt mij.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62766

Vanwege het feit dat de mens het zover heeft laten komen,dat haar zoon voor ons moest sterven? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Waarom worden amerikanen altijd ontvoerd door kleine zilvergrijze mannetjes met grote, donkere, amandelvormige ogen? Omdat het kul is, maar men eerder geneigd is iets te geloven als het lijkt op wat al eerder is verteld.

Oorspronkelijk zullen er wel een keer kaarsen, of wassen beelden gesmolten zijn, en vervolgens zag ineens iedereen beelden huilen. Ik gok dat de gemiddelde leugendetectortest de waarheid wel boven tafel krijgt. En zelfs als die niet aangeeft dat mensen liegen, kan het nog zo zijn dat mensen een levendige fantasie hebben.

Welk nut zou het hebben als het wèl "echt" was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat zijn in principe aannames dat het daarom is. Er staat verder nergens beschreven waarom dit zo is? Ik kan met google verder geen gedetaileerde info hierover vinden.

De meeste mensen vinden het super dat ze huilt en gaan massaal op bedevaart naar plaatsen waar maria heeft "gehuild", maar ze vragen zich niet af waarom ze dit doet.

Just as Good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Anoniem: 26306 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 22:15:
...
Welk nut zou het hebben als het wèl "echt" was?
Als het echt zou zijn, dan zou het iets moeten zijn, wat we niet kunnen begrijpen. En zo egoïstisch als de mens is, iets wat hij niet kan begrijpen bestaat dus niet.

Ik zet altijd mijn vraagtekens bij dergelijke gebeurtenissen, maar schrijf het nooit bij voorbaat gelijk af als onzinnig, heb wel meer dingen meegemaakt die totaal niet te rijmen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122648

omdat 1 of andere lolbroek water over haar hoofd aant gieten is geweest, simpel

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 122648 op 28-07-2005 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Iblies schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 10:14:
[...]

Ik zet altijd mijn vraagtekens bij dergelijke gebeurtenissen, maar schrijf het nooit bij voorbaat gelijk af als onzinnig, heb wel meer dingen meegemaakt die totaal niet te rijmen zijn.
Ik ook, maar dat was altijd onder invloed van alcohol :P

Overigens is de Katholieke kerk stellig in dit soort zaken; Mariabeelden huilen nooit. Ieder voorval berust op bedrog.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Mr_Atheist schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:26:
[...]

Ik ook, maar dat was altijd onder invloed van alcohol :P

Overigens is de Katholieke kerk stellig in dit soort zaken; Mariabeelden huilen nooit. Ieder voorval berust op bedrog.
Dat is lekker duidelijk in ieder geval, hoeven we verder niet meer na te denken zelf.. fijn die kerk he?

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Anoniem: 122648 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:47:
omdat 1 of andere lolbroek water over haar hoofd aant gieten is geweest, simpel
Dat is niet eens zo'n hele rare gedachte: in kerken verzamelt zich bovenin vocht en valt er af en toe een druppel naar beneden. Het is te verwachten dat zo'n druppel soms een Mariabeeld zal raken. Gezien de vorm van Mariabeelden zal de druppel de weg naar beneden soms via een oog van het beeld vervolgen. Als iemand dit toevallig ziet, is er sprake van een schijnbaar huilend Mariabeeld. Gegeven het aantal kerken, Mariabeelden, druppels en bezoekers moet gemakkelijk statistisch te analyseren zijn of dit mogelijk is; mij klinkt het niet onwaarschijnlijk in de oren.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Dat wordt als een 'wonder' gezien, beelden die tot leven komen.
En 'huilen' is het meest simpele teken van leven, en er zit ook gelijk een emotie achter: verdriet.
Het figuur 'Maria' heeft heel veel meegemaakt volgens de verhalen, en daar hoort blozen niet echt bij.

En als ze niet huilde, wat zou ze dan moeten doen? hout of waar die beelden van gemaakt zijn is niet echt buigzaam.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:41
dadj schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 22:11:
my guess; omdat ze weet hoe erg het originele christendom is verkracht door het kerkelijk bestuur.

maar serieus; vanwege de kruisiging en verraad van jezus lijkt mij.
pff je zoon aan het kruis zien hangen omdar mee de mensheid te verlossen lijkt mij een van de mooiste gebaren van zelfopoffering...niet iets om te huilen.

Ik zou gaan voor de verkrachting van het christendom sinds de zondeval...
Iblies schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 10:14:
Als het echt zou zijn, dan zou het iets moeten zijn, wat we niet kunnen begrijpen. En zo egoïstisch als de mens is, iets wat hij niet kan begrijpen bestaat dus niet.
?? D'r zijn bijna 1 miljard moslims, 1,5 miljard christenen, bijna een miljard hindoe's en jij gaat me vertellen dat 'wat een mens niet begrijpt' niet voor hem bestaat? :?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Rey Nemaattori schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 01:18:
[...]

pff je zoon aan het kruis zien hangen omdar mee de mensheid te verlossen lijkt mij een van de mooiste gebaren van zelfopoffering...niet iets om te huilen.

Ik zou gaan voor de verkrachting van het christendom sinds de zondeval...

[...]

?? D'r zijn bijna 1 miljard moslims, 1,5 miljard christenen, bijna een miljard hindoe's en jij gaat me vertellen dat 'wat een mens niet begrijpt' niet voor hem bestaat? :?
Ach hou toch op! De doodt als zelfopoffering of zelfs zelfverheerlijking is tot op de dag van vandaag een groot gevaar. Jezus hield van alle aandacht, Mohammed vondt zichzelf helemaal t einde! Ja lekkere cleane jongens allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
dadj schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 18:48:
[...]

Ach hou toch op! De doodt als zelfopoffering of zelfs zelfverheerlijking is tot op de dag van vandaag een groot gevaar. Jezus hield van alle aandacht, Mohammed vondt zichzelf helemaal t einde! Ja lekkere cleane jongens allemaal..
Volgens mij verwar je het eea met martelaren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Rey Nemaattori schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 19:58:
[...]

Volgens mij verwar je het eea met martelaren....
En waar zouden ze dat idee vandaan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Rey Nemaattori schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 01:18:

...
Ja, alles moet worden uitgelegd, overal moet een verklaring voor worden gevonden. God is het enigste wat voor veel mensen nog enigszins boven de pet gaat.
dadj schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 18:48:
[...]

Martelaarschap zoals we die vandaag de dag kennen, stamt uit de oorlog Iran-Irak. Irak kreeg wapens technologie van de US om ervoor te zorgen dat de Sjah niet aan de macht bleef, Iran kon alleen manschappen naar de grens sturen, en de enigste manier om bij Irak schade aan te richten, was mbv martelaren aangezien ze niet over het ruime arsenaal wapens beschikte zoals Irak.
http://www.eutopia.nl/index.php?id=174
http://en.wikipedia.org/w...arms_transfers_in_the_war

Verder was er sprake van meer dan een miljoen doden, en geen westers land dat er indertijd naar kraaide. Kwam ze goed uit dat Irak Iran met zijn anti-westerse ideeen aanviel. En vandaag de dag is er nog steeds sprake van een ongegronde angst. Zo mag Iran geen stroom dmv kernenergie opwekken, en moet de westerse wereld vooral controleren wat ze in dat land allemaal uitvoeren. Verder krijgen ze weer gezeik van Nederland, en andere, omdat ze een paar homo's hebben opgehangen. En dan nog afvragen waarom die mensen toch een gruwelijke hekel aan ons (westerse wereld) hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37519

Volgens de Katholieke dogmatiek huilt Maria voor ons zondaars. Lees ook eens het "Wees Gegroetje" aka "Ave Maria". Maria leeft mee met ons arme stervelingen, misleid door de duivel bla bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Iblies schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 20:58:
[...]

Zo mag Iran geen stroom dmv kernenergie opwekken, en moet de westerse wereld vooral controleren wat ze in dat land allemaal uitvoeren. Verder krijgen ze weer gezeik van Nederland, en andere, omdat ze een paar homo's hebben opgehangen. En dan nog afvragen waarom die mensen toch een gruwelijke hekel aan ons (westerse wereld) hebben.
euh??....

Ik mis hier enig sarcasme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Ja, alles moet worden uitgelegd, overal moet een verklaring voor worden gevonden. God is het enigste wat voor veel mensen nog enigszins boven de pet gaat.
edoch aanvaren deze gelovigen het bestaan van god, zonder deze te begrijpen, wetenschappelijk te kunnen verklaren etc.
dadj schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 20:30:
[...]

En waar zouden ze dat idee vandaan hebben?
De koran? Staat volledig los van de martelaren van het christendom...die deden aan beoefening en verspreiding van het geloof tegen de wil in van de bezetters/heersers waarvoor ze werden gedood.
En dan nog afvragen waarom die mensen toch een gruwelijke hekel aan ons (westerse wereld) hebben.
Maar dat geld voor een heleboel landen, die worden zo gemanipuleerd, besodemietert en gechanteerd door het westen(vooral de VS eigenlijk) dat er vroeg of laat wel een tegen beweging moest komen.... Overigens zijn ze in iran al flink martelaars aan het trainen, dus dat kan er hard aan toe gaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Anoniem: 37519 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 17:31:
Volgens de Katholieke dogmatiek huilt Maria voor ons zondaars. Lees ook eens het "Wees Gegroetje" aka "Ave Maria". Maria leeft mee met ons arme stervelingen, misleid door de duivel bla bla bla
Mr_Atheist schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:26:

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1