Upgrade TWINX Corsair geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Rambie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06-2025
Hallo mensen,
op dit moment ben ik in het bezit van het volgende geheugen
TWINX1024-3200XL XMS3200 1024MB 2-2-2-5 2x184 DIMM Black van het merk Corsair
Nu wil ik hier graag een upgrade bij doen van 512 MB nu weet ik echter niet welk geheugen ik hier het beste bij kan prikken omdat het voor mij onduidelijk is of dit ten koste gaat van de prestaties aangezien ik nu een twinx module heb.

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is wellicht handig je specs te vermelden om te kunnen bepalen of het je gaat schelen in snelheid.
Maar je hebt nu 2GB intern mem als ik het goed begrijp, waarom wil je er dan een marginaal kleine upgrade aan doen? een upgrade naar 3 of 4GB is dan logischer lijkt mij.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik zou zeggen begin bij de handleiding van je moederbord, vervolgens de FAQ's van dit forum, en dan google of de search van dit forum.
De website van de fabrikant is ook soms nuttig (compatibiliteits list enzo.)

Als je al 1GB geheugen hebt, dan zou ik me de moeite besparen om er 1536 van te maken, want met 1GB heb je over het algemeen voldoende.

[ Voor 26% gewijzigd door Kawaii op 27-07-2005 22:09 ]

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
Ik weet niet of je mobo dual channel is(kt600 & hoger en nforce2 en hoger), maar dan lijtk me een non symmetrische mem update onzin :-S

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Rambie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06-2025
Mijn specs: http://www.tweakers.net/gallery/125187/sys

Ik heb op dit moment een twinx 1024 dus das 2 x 512 MB. Heb dus totaal 1024 MB.

Ik hoop dat door er nog eens 512 MB bij te zetten dat voor games als BF2 nog soepeler lopen!
Weet niet of dit echt verschil maakt, maar heb gelezen op sommige forums dat dit toch een aanzienelijke verbetering is.

Zoals je bij mijn specs kunt zien heb ik als videokaart de asus 6800 GT 128 MB

[ Voor 10% gewijzigd door Rambie op 27-07-2005 22:19 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Rambie schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 22:18:
Mijn specs: http://www.tweakers.net/gallery/125187/sys

Ik heb op dit moment een twinx 1024 dus das 2 x 512 MB. Heb dus totaal 1024 MB.

Ik hoop dat door er nog eens 512 MB bij te zetten dat voor games als BF2 nog soepeler lopen!
Weet niet of dit echt verschil maakt, maar heb gelezen op sommige forums dat dit toch een aanzienelijke verbetering is.

Zoals je bij mijn specs kunt zien heb ik als videokaart de asus 6800 GT 128 MB
Als je het niet zeker weet, kijk dan gewoon wat je geheugen gebruik is tijdens het gamen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:50
Heeft iedereen tegenwoordig het aan z'n geheugenupgradeklier? Niks mis mee (meer _is_ beter :P ) maar waarom er topics over openen als het antwoord zo simpel is: prop er bij voorkeur hetzelfde spul in als wat je al hebt! Mocht je zo'n dual channel kit hebben, die DIMM's zijn ook gewoon per stuk verkrijgbaar, check de corsairmicro site en ga deze ergens scoren:

CMX512-3200XL XMS3200 512MB 2-2-2-5 184 DIMM Black

Simpel :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
ik zou er dan toch 1 gig bij plaatsen en de hoeveelheid verdubelen, socket 754 heeft toch geen dual chan memory dus je gaat er niet van op achteruit. Als je moet uitgraden, moet je dat zinnig doen... meer is in dit geval beter, maar of je het écht merkt? misschien minder lange levelloads(die echt belachelijk lang zijn op mijn 1800+ met 1gig mem, ik kan tussendoor een pot koffie zetten :+) maar meer frames zul je niet halen

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Pagina: 1