Toon posts:

Neoprene of andere afschermingsmiddelen

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik ben druk bezig mijn Chilly1 Phase Change cooler "aan de gang" te krijgen. Bij de cpu kit zaten een aantal rubberen (neoprene?) onderdelen die de kop van de slang scheiden met de rest (en de lucht) van de pc. Nu is het feit daar dat er een te grote ruimte zit tussen de slang en het hardplastic omhulsel. Dit levert ijsvorming op en gaat als ik het systeem langer aan wil geheid een probleem worden. Nu komt mijn vraag:

Welke type rubber kan temperaturen tot -70 aan en wordt normaal gesproken gebruikt om e.e.a. af te schermen?
Wie levert dit?

Gaarne hulp, want ik wil nou wel eens mijn systeempje gebruiken :)

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Muismat

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Bedoel je dat een muismat die temperaturen aan kan? Want ik heb wel gelezen dat er honderden verschillende type rubber zijn en ik zie door de bomen het bos niet.. Welke type moet ik hebben?

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Ik heb hier neophrene muismatten liggen die ik gebruik voor isolatie, vandaar ;)
Zijn van die el-cheapo blauwe dingen waar op de sticker van de verpakking staat geschreven dat ze van neophrene zijn. En neophrene kan die temps wel aan (overigens hoef je niet uit te gaan van -70, eerder -40 maarja)

[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Het probleem zit hem in deze in de constructie van de cpu kit. De slang heeft een rond uiteinde (in tegenstelling tot andere phase change coolers). Daarvoor is er een donutvormige neoprene omhulsel meegeleverd. De slang gaat door een hard plastic "kommetje" heen en wordt van de onderkant door een rubberen ricng die om de slang zit dichtgemaakt. Op dat hardplastic ding zit die donut heen. Daarna word alles met een plaat stevig op het moederbord gedrukt. Tussen de slang en dat hardplastic geval zit een donutvormige gleuf van twee centimeter diep die tot aan de onderkant loop (waar de slang door dat plastic geval heengaat (afgeloten met de rubberen ring). Daar onder in zit dus het condensatie probleem. Ik wil nu dat donut vormige gat afsluiten met een neoprene ring.

Is elk type neopreen geschikt om dit te doen?

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

ja, je kunt dus gewoon zo'n muismat (of een duikerspak, wat jij wil ;)) in de juiste vorm snijden en die er in leggen...

http://specs.tweak.to/16495

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-12-2025

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

Kunnen we misschien een paar foto's zien van je opstelling? :9~

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:35
Hier al gekeken? http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=56966

Is een guide hoe een chilly blok te installeren en isoleren.

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Ik ben bekend met de Chilly1 Prometeia, en ik weet wel ongeveer hoe die CPU kits in elkaar zitten.
Ik zou gewoon een muismat oid op maat knippen en erin leggen. Of de ruimte luchtdicht maken met bv sealstring.

Plaatje van het ding
Afbeeldingslocatie: http://www.extremeprometeia.com/PICS/baker/chily1.jpg

Maar wat ik even niet helemaal begrijp: waarom schaf je een Chilly1 Prometeia aan als je dit soort kleine probleempjes al niet op kunt lossen? had je dan niet beter voor een normale Mach II GT kunnen gaan waar een mooie handleiding bij zit die iedereen begrijpt? Sowieso blijf ik van mening dat die Chilly1 Prometeia helemaal niet zo enorm goed koelt voor de prijs die je ervoor betaald (ruim 2200e nieuw :/ )
Volgens mij kunnen Epsilon en Unknown_road voor een euro of 1200 precies dezelfde machine bouwen.

Ik zal btw vanavond wel een paar pics maken van de Promkiller (gebouwd door Epsilon, en word als het goed is vanavond afgeleverd :P)
Daar zit dezelfde evap op als op jouw Chilly1 prometeia en waarschijnlijk ook de zelfde cpu kit. Ik neem aan dat Epsilon ervoor zorgt dat deze kit wel compleet geleverd wordt :p

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-02 22:31

Epsilon

De chilly1 head werd met die kap + wat plaatjes geleverd ter holddown, that's all.

De isolatie zat nog niet in het pakket destijds (al weer een tijdje geleden). Overigens is het wel zo dat mijn systeem niet "af" is he ;), de kast etc zit er niet om heen. Het koelings gedeelte is wel af en dat is waar het jouw uiteindelijk om draait. Ik heb ook met zo'n "Donut" gewerkt maar dat was echt NIET genoeg. Het is namelijk heel moeilijk dicht te krijgen. Zaten gewoon druppels water op de CPU (geen problemen gehad overigens).

Je zal die "donut" in moeten smeren met vaseline. Dat werkt wel perfect, deze manier hebben we ook gebruikt bij een 4 uur durende DI run waar geen enkele condensatie zichtbaar was.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/epsilon/phasechange_2/benchmarking01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/epsilon/phasechange_2/benchmarking02.jpg

Oveirgens heb ik het chilly1 block helemaal in neoprene tape gewikkelt en die "kap" zit geklemt over dit neopreen. Bij mij zit er dus geen lucht onder.

de Beste manier is om van neopreen een soort van "holletje" te maken waar de gehele kap invalt. Zowieso moet er gezorgt worden dat de ruimte onder de kap opgevuld wordt. Dat kan met pur (wel permanent) of met neopreen.

offtopic:
net nog even getest, hij werkt nog steeds perfect ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Epsilon op 28-07-2005 15:15 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Syngrow schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:35:
Sowieso blijf ik van mening dat die Chilly1 Prometeia helemaal niet zo enorm goed koelt voor de prijs die je ervoor betaald (ruim 2200e nieuw :/ )
Volgens mij kunnen Epsilon en Unknown_road voor een euro of 1200 precies dezelfde machine bouwen.
1200? Daar kun je er wel bijna 3 van maken :X

Sowieso is die hele Chilly1 behoorlijk gehyped. Die gast mag dan wel wat verstand hebben van airco's, maar ik heb hem op xtreme systems ook wel behoorlijk wat onzin zien verkopen. Maar schijnbaar is hij op een of andere manier goed in marketing ofzo.

Enige voordeel is dat in die machines wel R507 mag, en dat wij hobbyisten nog steeds met propaan moeten knoeien.

[ Voor 9% gewijzigd door Twynn op 28-07-2005 15:32 ]

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Twynn schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 15:25:
[...]

1200? Daar kun je er wel bijna 3 van maken :X
Ik ging er voor het gemak even vanuit dat er eerst een Mach II (GT) aangeschaft moest worden met Lian-Li kit om als donor te gebruiken ;)

Zit je dus op 700e voor de machine + 150e voor lian-li kit + 100e voor blok + 50e voor klein spul en 200e winst voor de bouwer :P

Maar als het een complete custom machine word kom je met 400e idd erg ver.
Epsilon schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 14:48:
offtopic:
offtopic:
Mooi :)

[ Voor 18% gewijzigd door Syngrow op 28-07-2005 15:55 ]

Verwijderd

200e winst voor de bouwer? wie wilde dat :P :D als iemand 200e winst vraagt voor evap erop lassen en refill dan verdient die persoon een flinke rotschop :D

imo ben je gek als je een prom koopt en laat/gaat ombouwen. bouw dan een custom unit naar eigen wens.

isolatie tips sluit ik me aan bij me voorgangers.

Verwijderd

Oveirgens heb ik het chilly1 block helemaal in neoprene tape gewikkelt en die "kap" zit geklemt over dit neopreen. Bij mij zit er dus geen lucht onder.
Waar haal jij neopreen tape? dat zoek ik namelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 17:32 ]

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

http://www.bouwplastics.nl/

Rubber -> Celrubber -> Celrubberband

Verwijderd

Topicstarter
Comp-Freak schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:54:
Hier al gekeken? http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=56966

Is een guide hoe een chilly blok te installeren en isoleren.
Yep, had ik natuurlijk al gezien. Maar de man van Extremeprometeia (Phil) heeft een nieuwe kit meegegeven die er net weer wat anders uit ziet en met name het stuk tussen de hardplastic kophouder en de slang is te groot. Dat probeer ik met het juiste spul op te vullen!

Verwijderd

Topicstarter
Syngrow schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:35:
Ik ben bekend met de Chilly1 Prometeia, en ik weet wel ongeveer hoe die CPU kits in elkaar zitten.
Ik zou gewoon een muismat oid op maat knippen en erin leggen. Of de ruimte luchtdicht maken met bv sealstring.

Plaatje van het ding
[afbeelding]

Maar wat ik even niet helemaal begrijp: waarom schaf je een Chilly1 Prometeia aan als je dit soort kleine probleempjes al niet op kunt lossen? had je dan niet beter voor een normale Mach II GT kunnen gaan waar een mooie handleiding bij zit die iedereen begrijpt? Sowieso blijf ik van mening dat die Chilly1 Prometeia helemaal niet zo enorm goed koelt voor de prijs die je ervoor betaald (ruim 2200e nieuw :/ )

Ik zal btw vanavond wel een paar pics maken van de Promkiller (gebouwd door Epsilon, en word als het goed is vanavond afgeleverd :P)
Daar zit dezelfde evap op als op jouw Chilly1 prometeia en waarschijnlijk ook de zelfde cpu kit. Ik neem aan dat Epsilon ervoor zorgt dat deze kit wel compleet geleverd wordt :p
Het is niet zo zeer dat ik het probleem niet kan oplossen, maar meer dat ik 100% zeker wil weten dat ik het juiste spul heb om de condensatie tegen te gaan. Het geheel is me veel te duur om mee te experimenteren.

Verwijderd

Topicstarter
De chilly1 head werd met die kap + wat plaatjes geleverd ter holddown, that's all.

De isolatie zat nog niet in het pakket destijds (al weer een tijdje geleden). Overigens is het wel zo dat mijn systeem niet "af" is he ;), de kast etc zit er niet om heen. Het koelings gedeelte is wel af en dat is waar het jouw uiteindelijk om draait. Ik heb ook met zo'n "Donut" gewerkt maar dat was echt NIET genoeg. Het is namelijk heel moeilijk dicht te krijgen. Zaten gewoon druppels water op de CPU (geen problemen gehad overigens).

Je zal die "donut" in moeten smeren met vaseline. Dat werkt wel perfect, deze manier hebben we ook gebruikt bij een 4 uur durende DI run waar geen enkele condensatie zichtbaar was.

de Beste manier is om van neopreen een soort van "holletje" te maken waar de gehele kap invalt. Zowieso moet er gezorgt worden dat de ruimte onder de kap opgevuld wordt. Dat kan met pur (wel permanent) of met neopreen.

offtopic:
Epsilon,

Hartstikke gave info. Daar heb ik zeker wat aan. Ik heb nog wel drie vragen:

Is het een bepaald type neopreen wat je gebruikt? Zo ja welk?
Waar heb je dit vandaan?

Bedankt voor de reactie :)

offtopic:
: Ik zie dat we hetzelfde moederbord hebben. Welke cpu en memory ga je gebruiken en tot welke sneilheid denk je dat je kan overclocken?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 17:27:
200e winst voor de bouwer? wie wilde dat :P :D als iemand 200e winst vraagt voor evap erop lassen en refill dan verdient die persoon een flinke rotschop :D

imo ben je gek als je een prom koopt en laat/gaat ombouwen. bouw dan een custom unit naar eigen wens.

isolatie tips sluit ik me aan bij me voorgangers.
Op zich ben ik het met je eens, maar niet iedereen is geïnteresseerd (en zoals ik, kundig) in het bouwen van zo'n apparaat. Mijn overweging om met dit apparaat thuis te komen is juist dat ik er weinig sleutelwerk aan heb. Daarnaast had het ook te maken met "op voorraad" hebben.

Dus concluderend ben ik onkundig, lui en heb geen geduld :+ (maar ik heb wel lol)

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
(jarig!)
Iedere phase changer gebruikt volgens mij gewoon armeflex om te isoleren.
Zie hier de link die thedoctor ook al poste:

Daar kun je dat halen.

En wil je ipv 4 (!) posts achter elkaar te zetten aub de edit (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif) knop gebruiken?

Bedankt :)

[ Voor 32% gewijzigd door El Snorro op 29-07-2005 10:46 ]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
mmm in hoeverre is neopreen beter qua isolatie van piepschuim?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• El Snorro
(jarig!)
Rey Nemaattori schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 12:08:
mmm in hoeverre is neopreen beter qua isolatie van piepschuim?
Ver?
Neopreen ís gemaakt voor isolatie, piepschuim imo niet.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

El Snorro schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 12:37:
[...]

Ver?
Neopreen ís gemaakt voor isolatie, piepschuim imo niet.
Dacht het wel! Piepschuim zit vol met lucht en stilstaande lucht isoleert het beste

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:35
Neopreen zit ook vol met lucht, maar geeft ook wat mee, waardoor je denk ik makkelijker een goed luchtdichte afdichting krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
El Snorro schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 10:45:
Iedere phase changer gebruikt volgens mij gewoon armeflex om te isoleren.
Zie hier de link die thedoctor ook al poste:

Daar kun je dat halen.

En wil je ipv 4 (!) posts achter elkaar te zetten aub de edit ([afbeelding]) knop gebruiken?

Bedankt :)
Ik was vandaag al bij die gasten langsgeweest en had al zo'n stuk gescoord :*) . Morgen ga ik alles in elkaar schroeven.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 22:46:
[...]

Epsilon,

Hartstikke gave info. Daar heb ik zeker wat aan. Ik heb nog wel drie vragen:

Is het een bepaald type neopreen wat je gebruikt? Zo ja welk?
Waar heb je dit vandaan?

Bedankt voor de reactie :)

offtopic:
: Ik zie dat we hetzelfde moederbord hebben. Welke cpu en memory ga je gebruiken en tot welke sneilheid denk je dat je kan overclocken?
cell foam neopreen :D neopreen is al een rubbertype

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-02 22:31

Epsilon

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 22:17:
[...]

cell foam neopreen :D neopreen is al een rubbertype
*kuch*

een tijdje geleden wist je het verschil niet >:)

• El Snorro
(jarig!)
@TS

Hier heb ik nog 2 zeer goed bruikbare linkjes die ik in mijn archief vond :)

Het zijn 2 zeer uitgebreide isolatie guides:

http://www.vr-zone.com/?i=230&s=1

http://www.phase-change.c...e&cat=Guides&id=25&page=1

Unknown_Road, heb je al results van de nieuwe gasmix?

[ Voor 15% gewijzigd door El Snorro op 30-07-2005 11:25 ]

Verwijderd

ik hoop vanavond el snorro. Ik heb eindelijk me ethaan drukregelaar in orde. Zat eerst een heel klein lekje in de aansluiting met de ethaan fles door een imperfectie in de bout. Ik blij dat ik het eerst heb gedruktest voordat ik de 40-50bar open draaide ;) ik doe nu full time vakantie werk dus niet echt veel tijd gehad afgelopen weken helaas :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 16:02 ]

• El Snorro
(jarig!)
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 16:02:
ik hoop vanavond el snorro. Ik heb eindelijk me ethaan drukregelaar in orde. Zat eerst een heel klein lekje in de aansluiting met de ethaan fles door een imperfectie in de bout. Ik blij dat ik het eerst heb gedruktest voordat ik de 40-50bar open draaide ;) ik doe nu full time vakantie werk dus niet echt veel tijd gehad afgelopen weken helaas :(
Nice, btw ik spreek je morgen/maandag nog wel over evaps etc, ik heb wat ideetjes :)

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Succes :+ :+ :+

Vandaag heb ik de materialen gebruikt om de cpukit af te sluiten. Alles paste precies en ik heb zonder grease of siliconen het systeem nu al 6 uur draaiend!

Overklokken heb ik inmiddels "uit de losse pols" gedaan en ik heb mijn AMD FX57 @3501mhz draaien!!!!! Morgen verder tunen en wellicht naar de 3,7ghz toe!!!

Iedereen bedankt voor de hulp!!
Pagina: 1