Wie doet er mee met de Google Code Jam?

Pagina: 1
Acties:

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Doet toevallig iemand van de tweakers mee met Google Code Jam 2005 Link google, Link Tweakers. Het is niet voor beginners stond erv dus er zullen er veel afvallen maar wie doet wel mee.

Je kunt in 4 talen programeren, Java, C++ , C# en VB en je als je de allerbeste bent kun je een prijs winnen van 10.000 dollar.

edit:

Nu wel, had de verkeerde link gekopierd.

[ Voor 51% gewijzigd door Justifier op 28-07-2005 10:05 ]

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 08:30

chem

Reist de wereld rond

Die link naar google klopt niet ;)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• drice
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:56

drice

Loading...

Ik heb me al ingeschreven.
Zal dit weekend eens naar de proef vragen kijken

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 19:09

pjvandesande

GC.Collect(head);

Het is nu vakantie tijd, dus mensen die nog studeren zullen er misschien wel tijd voor hebben. Ik zie helaas de tijd er niet voor, zeker omdat de PWcontest natuurlijk aan de gang is en dat een hogeren prioriteit heeft natuurlijk ;)

Verwijderd

Ik onthoud mij van participatie, oneerlijk voor de rest :P

Verwijderd

Opzich wel interesant, maar veel van deze contests zijn erg eenduidig op algorithmes gericht. Dikwijls is de oplossing erg wiskundig en is de implementatie in code slechts een triviale stap.

Natuurlijk heeft het wel met 'echt' programmeren te maken (algorithme design is een belangrijk onderdeel), maar het covert zeker niet het hele spectrum. Als ik nou bijvoorbeeld de programmeurs van het mooie java framework Spring neem. Dat deze mensen een goed concept kunnen bedenken kwa software architectuur is duidelijk. Dat ze goed programmeren valt ook niet over te twijfelen als je naar de source kijkt. Echter, ze hoeven niet perse het moest optimale algortime voor het knapsack problem te kunnen vinden.

Het is dus jammer dan er zo weinig contests zijn die andere skills testen dan algoritme design.
Pagina: 1