dock instellingen na restart weg

Pagina: 1
Acties:

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Sinds vandaag heb ik iets heel raars :?
Na een restart is mijn dock weer in de oorspronkelijke staat, dat wil zeggen zoals hij was na een clean install. Alle verwijderde staan er weer in (iPhoto, Garageband, iChat etc.) en alle zelf toegevoegde zijn weg.
Ik heb gezocht en het blijkt te kunnen liggen aan een verplaatsing van de library. Maar mijn library staat gewoon in m'n home directory.
Wat wel vreemd is: in Network staat een alias naar Library, maar als ik die probeer te openen, krijg ik een melding dat het original item niet gevonden kan worden. Voor het verwijderen van de alias heb ik niet genoeg rechten.
Verder ben ik met de dockinstellingen nog wat instellingen kwijt. maar ik zou niet kunnen zeggen welke dat precies zijn. In ieder geval is er iets geks aan de hand en dat bevalt me helemaal niet.

Heeft iemand dit weleens meegemaakt? En wat zou de oplossing kunnen zijn?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Gooi je dock prefs in ~/Library eens weg, en log uit/in ?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik zou eerst m.b.v. Schijfhulpprogramma de optie "Herstel volumebevoegdheden" uitproberen. Als dat niet helpt kun altijd nog proberen om de prefs weg te gooien.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• scan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Als je schijf heel vol staat kan dit gebeuren.
Misschien is je prefs file corrupt ? kun je checken via de terminal met
sudo plutil ~/Library/Preferences/*.plist
sudo plutil /Library/Preferences/*.plist
of met http://homepage.mac.com/jonn8/as/html/pt.html

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer