Ik heb hier nog 2 geluidskaarten liggen, en deze hebben een IDE Interface naast de gewone PCI.
Weet iemand waarvoor deze ide aansluiting dient?
Bedankt
Bedankt
[ Voor 18% gewijzigd door CyberSpeedy op 27-07-2005 21:23 ]
Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Nee, dat ging alsnog via een standaard audiocable.CyberSpeedy schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:23:
Ik weet het niet zeker, maar het meest logische lijkt mij omdat je als je er dan een Audio-cd in de CD-rom doet dat hij dan via de IDE interface geluid naar de geluidskaart stuurt..
Mja... daar heb je gelijk in... maarja.. dit lijkt me het meest logische
[ Voor 8% gewijzigd door TERW_DAN op 27-07-2005 21:30 ]
Verwijderd
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Saved by the buoyancy of citrus
In de tijd van voor PCI, dus met VESA Local Bus en ISA, waren er geen IDE controllers on board. Je kon een IDE via een Super I/O controller aansluiten of via de geluidskaart. Alleen de cd-rom werkte op de geluidskaart overigens. HDD's gingen via Super I/O of een aparte HDD controller.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:18:
Ik heb hier nog 2 geluidskaarten liggen, en deze hebben een IDE Interface naast de gewone PCI.
Bedankt
Langzaam..... helemaal gelijk.Cyphax schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 15:56:
't zijn wel een beetje trage controllers. Ik heb ook nog een Sb16 in een 386. Dat oude ding kan maar 1 schijf aansturen; de HD. Via die Soundblaster zit er ook een CDROMspeler in. Dat werkt prima
PIO eerder, nog tragerAMDathlonxp schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 16:01:
[...]
Langzaam..... helemaal gelijk.
Ik geloof dat die dingen IDE 66 zijn
[ Voor 4% gewijzigd door Aham brahmasmi op 28-07-2005 16:09 ]
Die hebben idd een volledige ISA controller. Hebben eens een P2 350 volgehangen met harddisks aan de IDE interfaces, vervolgens een SB AWE32 (zo'n lange met 30 pins SIMM slotslimoentje schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:27:
Oude Soundblasters hadden bijv een standaard IDE aansluiting voor in ieder geval CD-ROM drives
Geen idee of harde schijven er ook op werken
Mind you, die kaarten zullen ISA zijn en die controllers krijg je voor zover ik weet met geen mogelijkheid op een DMA mode (Multiword DMA2 bijv) dus de CPU belasting zal wel hoog worden
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq