Ik heb een HP Pavilion zd8185ea, en ik heb nu een probleem ondervonden. Ik krijg namelijk geen muis werkend op deze laptop. De muis komt te staan bij overige apparaten en er zijn geen stuurapparaten voor. Ook met CD-rom installeren biedt geen uitkomst. Met de muis zelf is niets mis, want die werkt wel op andere PC's. Volgens mij is er iets mis met de USB-aansluitingen. Iemand een idee wat het probleem en de oplossing kan zijn?
Je geeft niet echt veel info.....Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 20:50:
Ik heb een HP Pavilion zd8185ea, en ik heb nu een probleem ondervonden. Ik krijg namelijk geen muis werkend op deze laptop. De muis komt te staan bij overige apparaten en er zijn geen stuurapparaten voor. Ook met CD-rom installeren biedt geen uitkomst. Met de muis zelf is niets mis, want die werkt wel op andere PC's. Volgens mij is er iets mis met de USB-aansluitingen. Iemand een idee wat het probleem en de oplossing kan zijn?
• Welk OS heb je?
• Wat heb je zelf al geprobeerd?
Ik heb Windows XP Home Edition . Ik heb de CD geïnstalleerd, voor de rest zou ik niet weten wat ik kan proberen. Aan de laptop kan het ook niet liggen volgens mij, hij is pas een week oud. Ik denk dat er ergens een instelling verkeerd is, maar waar
?
Moet je het eens met een converter (USB naar ps/2) proberen.
Staan onder apparaatbeheer je usb controllers wel goed geinstalleerd?
Prober anders in je bios te kijken of USB legacy support aanstaat, zet
deze eens uit en kijk of het nu wel werkt.
Prober anders in je bios te kijken of USB legacy support aanstaat, zet
deze eens uit en kijk of het nu wel werkt.
::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race
Zit geen aansluiting voor op de laptoptheovds schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:04:
Moet je het eens met een converter (USB naar ps/2) proberen.
Edit: waar vind ik bios

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 21:10 ]
Meestal moet je op del, F2 of F10 drukken. Welke toets je moet hebben staat waarschijnlijk als je je laptop opstart.BIOS
Voor een pc is dit de koppelingssoftware tussen hardware en operating system. Het BIOS bevindt zich in ROM-chips en omvat de data voor de communicatie tussen de verschillende onderdelen van de computer. Het wordt gebruikt door het besturingssysteem, dat in de meeste gevallen niet in de computer zelf is opgeslagen, maar iedere keer bij het aanzetten van de computer in het geheugen moet worden geladen vanaf de harde schijf.
Heb het toevallig van de week bij een klant gehad, weliswaar met een Packard Bell, maar precies hetzelfde probleem. Met geen mogelijkheid waren de USB muis en het toetsenbord van die klant aan de gang te krijgen. Uiteindelijk Windows gewoon opnieuw geinstalleerd, en de muis en het toetsenbord deden het ineens wel. Trouwens wel de muis en het toetsenbord aangesloten gehad tijdens de installatie, misschien dat dat ook heeft gescheeld.
Ik ben niet erg bekend met het opnieuw installeren van Windows. Wat gebeurt dan allemaal? Is dan werkelijk alles van de PC weg? Ook mijn videokaart installatie enzo?
Kies gewoon voor upgrade, dan verlies je niets.
Heb je nu in je bij apparaatbeheer gekeken of je usb controller geen uitroepteken heeft?Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:19:
Ik ben niet erg bekend met het opnieuw installeren van Windows. Wat gebeurt dan allemaal? Is dan werkelijk alles van de PC weg? Ook mijn videokaart installatie enzo?
Heb je wel SP2 (servicepack2) geinstalleerd?
Ik zou even wachten met Windows opnieuw installeren voor
een muis probleem.
Mocht je ooit Windows opnieuw willen installeren zou ik dat de
eerste keer samen met iemand doen die daar bekend mee is.
Het is niet moeilijk maar je moet gewoon even een aantal zaken
weten die belangrijk zijn.
::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race
Ja, er staat een geel uitroepteken bij. Service Pack 2... staat dat op CD ofzo? Bedankt voor de hulp alvast iedereen
.
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 21:29 ]
Lees dit ff. Daar kan je lezen wat ServicePack 2 is en je kan hem daar ook downloaden.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:27:
Ja, er staat een geel uitroepteken bij. Service Pack 2... staat dat op CD ofzo? Bedankt voor de hulp alvast iedereen.
Grote kans dat na het installeren van SP2 je probleem is opgelost.
Verwijderd
Dan heb je dus een conflict met je usb aansluitingen.
Heb je dat gele ook als er geen usb apparaten op aangesloten zitten?
Heb je windows al volledig geupdate? (Start -> Windows update -> volgen wat in scherm komt te staan)
Bij de laptop zit waarschijnlijk een cd met drivers van de fabrikant. Daar moeten ook de goede usb drivers op zitten... die installeren?
//
Als je dit systeem kant en klaar bij je winkel hebt gehaald is het wel bagger trouwens
LET OP
kijk eerst ff of je SP2 er niet op hebt staan.
Dit doe je door rechtermuisklik op Deze Computer en dan kiezen voor eigenschappen.
In het tabblad algemeen staat Windows XP Home en dan evt SP2.
Staat SP2 dan is die dus al geinstalleerd
Heb je dat gele ook als er geen usb apparaten op aangesloten zitten?
Heb je windows al volledig geupdate? (Start -> Windows update -> volgen wat in scherm komt te staan)
Bij de laptop zit waarschijnlijk een cd met drivers van de fabrikant. Daar moeten ook de goede usb drivers op zitten... die installeren?
//
Als je dit systeem kant en klaar bij je winkel hebt gehaald is het wel bagger trouwens
LET OP
kijk eerst ff of je SP2 er niet op hebt staan.
Dit doe je door rechtermuisklik op Deze Computer en dan kiezen voor eigenschappen.
In het tabblad algemeen staat Windows XP Home en dan evt SP2.
Staat SP2 dan is die dus al geinstalleerd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 21:33 ]
Ok heel erg bedankt. Ik ga nu slapen want moet morgen heel vroeg uit m'n nest. Ik laat morgen weten of het gelukt is
.
Pagina: 1