Toon posts:

[XP] Hangt tijdens opstarten en reboot dan*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist Windows Xp SP2 geprobeert te installeren op mijn DFI lanparty SLI-DR. Na het kopieren van de bestanden startte hij opnieuw op. Nu blijft mijn pc elke keer dat ik probeer op te starten hangen tijdens het laadscherm, en start dan uitzichzelf weer op. Ik kom dus niet in windows. Ik heb al geprobeerd in veilige modus op te starten, maar ook dat mocht niet baten. Herkent iemand dit probleem?

Mijn systeem bestaat uit:

Moederbord DFI Lanparty NF4 SLI-DR bios versie 6/23
Processor AMD X2 4400+
Memory Corsair Twinx 4x512 @ 2-2-2-5
Videocard XFX 7800 GTX 256MB @ stock speed
Harddisks 2x Hitachi T7K250 250 gb Raid 0
Voeding Hiper Modular Type-R 580W

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 20:44 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Al geprobeerd om in veilige modus op te starten?
Als dat wel lukt, zou het een driver probleem kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 20:42:
Ik heb al geprobeerd in veilige modus op te starten, maar ook dat mocht niet baten. Herkent iemand dit probleem?
Dat lukt dus niet.

Verwijderd

Ja ruben ik heb het zelf ook vaak gehad
bij mij deed ik ctrl alt en delete en kreeg ik taak beheer ervoor daarmee heb ik toen explorer.exe uitgeschakeld en toen bij nieuwe taak uitvoeren explorer.exe waarschijnlijk werkt dat !

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dus dat ik niet in windows kan komen, dus CtrlAltDelete werkt ook niet...

Verwijderd

das zeer niet relaxt nee
harde schijf in een andere pc en dan proberen op te starten anders ben ik bang dat je een opstart flop uit het stof moet zoeken !

Verwijderd

Topicstarter
Wat zou ik kunnen met een opstart diskette? Heb helaas niet de mogelijkheid om mn harde schijf in een ander systeem te kunnen gebruiken. Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas eerst even je topic titel aan zodat het OS in je topic titel staat, probeer daar zelf ook op te letten aub :)

Verder - het gaat dus om een nog niet voltooide Windows installatie die reboot? Dat maakt he enigszins lastig omdat er dan ook weinig te 'redden' valt :)

In ieder geval is een belangrijk punt dat je altijd even je geheugen test met iets als memtest86 :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb 3 uur met Memtest86 3.2 getest zonder fouten...

Het gaat inderdaad om een nog niet voltooide windows-installatie. Ik weet niet of het duidelijk is, maar dit is een helemaal nieuw systeem wat ik zelf in elkaar heb gezet. Alles leek goed te gaan, temperaturen zijn in orde, foutloze memtest, opzetten van een raid array ging ook goed. Ik ga vannacht nog wat langer memtesten, zal hier dan morgen vermelden of ik nog errors heb gekregen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je wel je dedicated PCI-X voeding aangesloten vanaf je voeding?
Heb je geprobeerd even opnieuw te starten met de installatie-CD?
Kan je uberhaupt F8 drukken tijdens/voor het opstarten van Windows?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Met alle respect, format c: is altijd makkelijk te roepen en wordt bijna in geen enkel topic gewaardeerd maar in dit geval; bespaar jezelf de moeite. Install dat ding opnieuw met een volledige format nadat je weer van de install CD geboot bent. Dat is nog de snelste oplossing.
Echter is het dan wel hopen dat het een softwarematig probleem betrof en niet een hardwarematig probleem betreft want dan zit je alsnog met de gebakken peren ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• MAX3400

MAX3400

Enige wat ik me voor kan stellen; de driver van de SATA-RAID controller is niet (goed) meegekomen bij de installatie. Je hebt, neem ik aan, wel met een floppy moeten werken bij de installatie van XP met de drivers van je moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
je bedoelt de 6-pin connector voor op mijn videokaart? die heb ik aangesloten ja.
Als ik opnieuw opstart met de installatie-cd dan krijg ik gewoon de windows installatie vanaf het begin (druk op f6 om een....)
Als ik op f8 druk tussen POST en het laad-scherm dan gebeurt er niets.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:33:
je bedoelt de 6-pin connector voor op mijn videokaart? die heb ik aangesloten ja.
Als ik opnieuw opstart met de installatie-cd dan krijg ik gewoon de windows installatie vanaf het begin (druk op f6 om een....)
Als ik op f8 druk tussen POST en het laad-scherm dan gebeurt er niets.
Goed, 6-pins connector = aangesloten
F8 werkt niet, dus bootsector/bootloader van XP is niet goed

Heb je dus wel op F6 gedrukt als de installatie CD die mogelijkheid geeft?

• joggie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2025

joggie

Wie niet gek is, is saai

MAX3400 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:35:
[...]

Goed, 6-pins connector = aangesloten
F8 werkt niet, dus bootsector/bootloader van XP is niet goed

Heb je dus wel op F6 gedrukt als de installatie CD die mogelijkheid geeft?
Als een USB toetsenbord gebruikt wordt zou het ook kunnen dat de F8 toets het niet doet...in dit geval moet USB support in de bios ingeschakkeld worden

Joggie ;)

• MAX3400

MAX3400

joggie schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:39:
[...]

Als een USB toetsenbord gebruikt wordt zou het ook kunnen dat de F8 toets het niet doet...in dit geval moet USB support in de bios ingeschakkeld worden
Aan de andere kant; blijkbaar werkt het toetsenbord wel redelijk/goed anders kan je nooit de DOSSETUP van WinXP doorkomen want daar zit weer geen muispijltje in.

• joggie

joggie

Wie niet gek is, is saai

MAX3400 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:40:
[...]

Aan de andere kant; blijkbaar werkt het toetsenbord wel redelijk/goed anders kan je nooit de DOSSETUP van WinXP doorkomen want daar zit weer geen muispijltje in.
is waar, ik ben hier zelf ook al eens over gevallen..heb ook USB toetsenbord, werkt prima en ook windows installeren no problem, echter toen ik een keer nodig vond om op F8 te drukken werkte dit niet...na lang proberen kwam ik er achter om eens in de bios te kijken of dit aanstond, en bleek uit te staan. na de support aan te zetten werkte het wel...

[ Voor 4% gewijzigd door joggie op 28-07-2005 00:44 ]

Joggie ;)

• MAX3400

MAX3400

joggie schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:43:
[...]

is waar, ik ben hier zelf ook al eens over gevallen..heb ook USB toetsenbord, werkt prima en ook windows installeren no problem, echter toen ik een keer nodig vond om op F8 te drukken werkte dit niet...na lang proberen kwam ik er achter om eens in de bios te kijken of dit aanstond, en bleek uit te staan.
Eens, maar Windows start sowieso niet op, van wat ik ervan begrijp. Kan dus best zijn dat de bootloader niet lekker op de RAID-set staat en dus ook niet wil/kan begrijpen dat je F8 indrukt.

• joggie

joggie

Wie niet gek is, is saai

wat ik uit de vraag opmaak, is dat tijdens het laden, dus tijdens het scherm waar je zo een blauw of groen balkje ziet met het windows xp logo, de computer opnieuw opstart. dus is er wel kans geweest om F8 te drukken...zo begreep ik de vraag eigenlijk.

Ben nu eigenlijk wel benieuwd waar het precies fout gaat??

Joggie ;)

Verwijderd

Topicstarter
Geformatteerd, geinstalleerd, same problem. Ik heb tijdens de installatie (op f6 gedrukt ja) twee drivers moeten laden, en er zijn een aantal bestanden zoals nvraid.sys en nvatabus.sys gekopieerd (als het goed is). Dat lijkt me dus wel goed. Tijdens POST wordt ook aangegeven dat mijn raid array Healthy is, en als ik goed luister is de harde schijf druk bezig. Als ik het laadschem van windows te zien krijg, gaat het balkje een keer naar de andere kant totdat ik nog een blokje zie, en blijft dan hangen. Ik ga nu proberen om op te starten met slechts één geheugenmodule, kijken of dat werkt. Ik heb trouwens een gewoon ps2 keyboard, niet draadloos of wat dan ook.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 10:15:
Geformatteerd, geinstalleerd, same problem. Ik heb tijdens de installatie (op f6 gedrukt ja) twee drivers moeten laden, en er zijn een aantal bestanden zoals nvraid.sys en nvatabus.sys gekopieerd (als het goed is). Dat lijkt me dus wel goed. Tijdens POST wordt ook aangegeven dat mijn raid array Healthy is, en als ik goed luister is de harde schijf druk bezig. Als ik het laadschem van windows te zien krijg, gaat het balkje een keer naar de andere kant totdat ik nog een blokje zie, en blijft dan hangen. Ik ga nu proberen om op te starten met slechts één geheugenmodule, kijken of dat werkt. Ik heb trouwens een gewoon ps2 keyboard, niet draadloos of wat dan ook.
Zet je BIOS voor de gein ook even in "Default-mode". Misschien dat de speed/timings verkeerd worden geinterpreteerd.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik geprobeerd, deed t ook niet. Wel kom ik na 30x F8 drukken (er is denk ik maar een heel kort bepaald moment waarop dit werkt) bij de veilige modus e.d. Veilige modus werkt helaas niet. Ik krijg een knipperende cursor rechtsboven, maar na een aantal seconden reboot ie toch.

Verwijderd

Topicstarter
1 of 2 geheugenmodules ipv. 4 werkt ook niet.

Verwijderd

Hallo Ruben,

Ik heb precies hetzelfde probleem als jij hebt.
Ik heb vandaag ook een nieuwe PC gebouwd met de volgende specs:

Moederbord Gigabyte GA-K8NXP-SLI
Processor AMD Athlon FX-55
Geheugen Corsair Twinx 2x512 @ 2-2-2-5
Videokaart Gainward 7800GTX golden sample
Harddisks 2x 250GB WD SE16 SATA2 in RAID 0
Voeding OCZ modstream 520W

Bij mij blijft de PC ook loopen in de windows installatie.
Mij valt op dat dan ook de DVD brander wordt aangesproken terwijl die dan niks doet.
Ik heb ook al een andere DVD brander geprobeerd maar het probleem blijft.

Ik ga morgen eens een andere videokaart proberen, kijken of dat helpt.
Als dit niet mocht baten denk ik toch dat er iets op het moederbord hapert.

Ik hoop dat we snel een oplossing vinden voor ons probleem.

Verwijderd

Ik heb de oplossing gevonden!! ...het is geen hardware probleem.....

Het ligt aan de Windows XP met SP2 geslipstreamde CD.
Ik heb vandaag een org. Windows XP CD gebruikt met een RAID 0 op de Nforce4 controller en heb nergens last meer van.
Daarna SP2 en de nieuwste Nforce4 drivers erop en alles loopt als een trein.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor je reactie, het klinkt hoopvol. Ik ben op vakantie in Italie, maar als ik terug kom, ga ik het gelijk proberen. Ik zal dan wel vertellen of het ook voor mij heeft gewerkt.

Ruben

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:18
ik heb hetzelfde probleem.
Het nu zowel:
windows xp incl SP2
windows xp incl SP1
windows xp zonder SP
windows xp 64bit
elke keer als als ik een driver of programma installeer na een verse installatie start hij niet meer op en blijk ik bootscherm van windows xp zien.

iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn?
Pagina: 1