Webserver achter router

Pagina: 1
Acties:

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 11:25
Ik probeer weer eens een webserver aan de praat te krijgen achter m'n router. Nu heb ik niet zo'n verstand van dat netwerk gedoe, maar ik dacht dat ik met het forwarden van port 80 wel klaar zou zijn, maar het doet nog steeds niks..

Lokaal werkt de server prima (Apache), maar zodra ik het van buitenaf probeer gebeurt er niks.

Ik heb bij NAT setup (wat dat ook moge zijn) port 80 geforward naar het ip van mn eigen computer. In de handleiding kan ik ook niks anders vinden dan dat dit zou moeten werken.

Vergeet ik iets belangrijks?

• Noork
  • Niet online
Ja je vergeet wat belangrijks, nl. in dit topic kijken: Het Grote Poortmappingsverhaal
Dus als je zelf je poortmap test van je interne netwerkje op je externe adres, dan zal dit niet lukken.
Dit betekent niet dat je poortmap niet werkt !
Laat dus even iemand anders je poortmap uittesten.
En je had ook kunnen zoeken naar dit soort zaken. Het probleem wat je heet is geen ondersteuning van NAT loopback. Webserver Probleem!

[ Voor 23% gewijzigd door Noork op 27-07-2005 20:41 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Vanuit je interne netwerk kun je wel testen met wat andere tooltjes. Vergeet trouwens ook niet om je settings in je router te saven en te rebooten, mijn oude E-tech vertelde vrolijk dat alle settings goed opgeslagen waren en werkten. Maar het werkte toch echt pas na het rebooten van het ding.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Bosmonster
  • Laatst online: 11-02 11:25

Blijkt het inderdaad te werken.. weer een uur weggegooid :P

• Noork
  • Niet online
Bosmonster schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 20:50:

Blijkt het inderdaad te werken.. weer een uur weggegooid :P
Haha van iemand met 11.550 berichten op z'n naam had ik meer verwacht. ;)