Toon posts:

Line in op usb luidsprekers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een 5.1 usb geluidsset gekocht, maar nu is het probleem dat ik het geluid van mijn tvkaart niet op de usbluidsprekers kan krijgen. Windows herkent de luidsprekers wel, maar in pctv vision (pinnacle rave) worden ze niet gezien. Ik heb ook nog een gewone geluidskaart erin zitten, maar die gebruik ik niet meer omdat de luidsprekers nu via usb aangestuurd worden.
Tot mijn grote verbazing heb ik hierover niets kunnen vinden.

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Ik denk dat dat niet kan omdat je hem op de geluidskaart hebt aangesloten.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De bij de meeste TV kaarten geleverde software is niet in staat om het geluid rechtstreeks naar de geluidskaart te sturen ipv het zelf af te handelen. Daar hebben ze dan zo'n kabeltje van 20 cm voor meegeleverd, wat op de line out van je tvkaart en de line in van je geluidskaart wordt gehangen. Tot zover dan dus ook op de meeste kaarten de mogelijkheid om 5.1 weer te geven (daar gebruiken ze nl de line in voor) ;)
Ik weet dat er een programma is wat wel direct kan doorlussen richting geluidskaart zonder gebruik van een kabel - maar ik ben ff de naam kwijt.
Overigens: ik denk dat je die geluidskaart toch zonder meer nodig zult hebben - of die speakers moeten een ingebouwde geluidskaart hebben die WIndows kan gebruiken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Dat is inderdaad het geval bij USB luidsprekers, daar zit de "geluidskaart" al in de luidspreker. Nouja, in de luidspreker, het hele gedeelte wordt door je processor verwerkt die het daarna in hapklare brokken over de USB poort stuurt, heel erg zonde van je processorkracht want een echte geluidskaart zit ook gewoon op je moederbord, die kost al significant minder processorkracht. Een echte reden voor usb speakers (of zelfs koptelefoons..) is er niet.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
m.m schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 17:53:
Dat is inderdaad het geval bij USB luidsprekers, daar zit de "geluidskaart" al in de luidspreker. Nouja, in de luidspreker, het hele gedeelte wordt door je processor verwerkt die het daarna in hapklare brokken over de USB poort stuurt, heel erg zonde van je processorkracht want een echte geluidskaart zit ook gewoon op je moederbord, die kost al significant minder processorkracht. Een echte reden voor usb speakers (of zelfs koptelefoons..) is er niet.
Ik heb ze vandaag geruild voor de logitech x 530, bevalt erg goed.