Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[t-mobile zakelijk]Aanschaffen verstandig als particulier?

Pagina: 1
Acties:

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13
Ik heb een t-mobile zakelijk pakket gezien wat mij erg aantrekkelijk lijkt. Nu heb ik via een kennis die een eigen bv heeft de mogelijkheid gekregen om zijn gegevens te gebruiken voor het aanschaffen hiervan.

Bij het invullen kan ik mijn bank- en persoonsgegevens invullen en dan alleen zijn kvk nummer.

Op het eerste gezicht lijkt me dit geen probleem, maar wil toch zeker weten of iemand hier ervaring mee heeft of er nog adders onder het gras zitten...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En de motivatie om een zakelijk abo aan te schaffen?

Het enige wat ik me kan voorstellen; als hij failliet gaat of de boel opdoekt, ben jij je abo kwijt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Hij zou daar nog mee in de problemen kunnen komen ook als de belastingdienst moeilijk gaat doen. T-Mobile kan trouwens ook moeilijk doen, maar zij zijn maar een "bedrijf" dus dat zal niet verstrekkende gevolgen hebben denk ik.

Ik zou het niet doen, meer in het oogpunt van je weet maar nooit.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 19:07:
Hij zou daar nog mee in de problemen kunnen komen ook als de belastingdienst moeilijk gaat doen.
Nog niet eens aan gedacht; jouw bel-minuten-BTW kan hij weer afschrijven als zijnde werk-gerelateerd... :X

• Cai
Voordeliger abbonementstarief per minuut + toestel krijg je gratis bij een lager abonnement + gratis cadeau twv €250

Waarom zou de belasting problemen geven? Is dit een loze kreet of kan je hem beargumenteren? Ik betaal mijn btw en laat deze niet terugboeken achteraf. Voor hen dus alleen maar gunstiger. Mijn abbo wordt betaald via mijn privé rekening (t-mobile geeft zelf deze mogelijkheid) en betaal daar dus ook netjes btw over

• Cai
MAX3400 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 19:10:
[...]

Nog niet eens aan gedacht; jouw bel-minuten-BTW kan hij weer afschrijven als zijnde werk-gerelateerd... :X
Kan ook met een prive abbo, ls jij maar kan aantonen dat het werk gesprekken zijn geweest

Verwijderd

Cai schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 19:11:
Voordeliger abbonementstarief per minuut + toestel krijg je gratis bij een lager abonnement + gratis cadeau twv €250

Waarom zou de belasting problemen geven? Is dit een loze kreet of kan je hem beargumenteren? Ik betaal mijn btw en laat deze niet terugboeken achteraf. Voor hen dus alleen maar gunstiger. Mijn abbo wordt betaald via mijn privé rekening (t-mobile geeft zelf deze mogelijkheid) en betaal daar dus ook netjes btw over
Waarom zou dit een loze kreet zijn. Je weet hoe erg de overheid is als het op fraude aan komt. Niet dat ik zeg dat jij dat gaat doen/plegen, maar om het duidelijk te maken dat je daar rekening mee moet houden. De belastingdienst is geen lief katje dat zich zomaar laat "gebruiken" en zoekt overal wat achter als het maar een beetje raar in elkaar zit.

Ik geloof best dat jij het zelf gaat betalen, maar dit abo. zal toch ergens in de boeken moeten komen aangezien je zijn BTW en KVK nummer dus gaat gebruiken...ook al is het een 0,00 factuur.

• MAX3400

MAX3400

Als inderdaad de fiscus slim genoeg zou zijn en ze komen erachter dat je niet voor die BV werkt maar wel het abo betaalt... :X

• Cai
met loze kreet bedoel ik dat er al heel snel geroepen wordt:"ja maar de fiscus", terwijl men het niet zeker weet.

Ik had zelf meer het idee dat het een beetje onder een gedoog beleid valt te vergelijken met de Makro. 80% van de klanten shoppen daar voor prive gebruik.

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Dus eigenlijk is het beter je kennis iedere maand het abbo-geld cash te geven, en dat je kennis dan het abo betaald. Is dit dan fraude? Neen volgens mij, dit is gewoon een soort mondeling contract. Jij "leent" een gsm van zijn bedrijf, en betaalt hiervoor de communicatiekosten. Dus als er ooit controle zou zijn kan je gewoon zeggen dat je de gsm leent, en hem de kosten terugbetaalt.

just my 2 cents

• MAX3400

MAX3400

Cai schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 19:25:
met loze kreet bedoel ik dat er al heel snel geroepen wordt:"ja maar de fiscus", terwijl men het niet zeker weet.

Ik had zelf meer het idee dat het een beetje onder een gedoog beleid valt te vergelijken met de Makro. 80% van de klanten shoppen daar voor prive gebruik.
Makro/T-Mobile; beiden zijn het bedrijven dit werk/prive-activiteiten door de vingers zien omdat ze dan meer omzet draaien. Maar bedenk je eens als de Makro elke pashouder zou aanschrijven dat het bestede bedrag door wordt gegeven aan een controlerende instantie (bijv. de KvK of fiscus). Dan stort niet alleen het klantenbestand in, maar ook de omzet en dat willen ze niet.

Je idee voor een zakelijk abo is dus slim zolang het in die BV maar netjes wordt dichtgetimmerd; lijkt me inderdaad niet raadzaam dat jij de debiteur wordt bij T-Mobile.

Verwijderd

Cai schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 19:25:

Het is waarschijnlijk dat ze het gedogen, maar als ze hem goed willen doorlichten pakken ze elke kans die ze krijgen, dus jezelf goed indekken is een must bij dit soort constructies.
0X55AA schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 19:25:
Dus eigenlijk is het beter je kennis iedere maand het abbo-geld cash te geven, en dat je kennis dan het abo betaald. Is dit dan fraude? Neen volgens mij, dit is gewoon een soort mondeling contract. Jij "leent" een gsm van zijn bedrijf, en betaalt hiervoor de communicatiekosten. Dus als er ooit controle zou zijn kan je gewoon zeggen dat je de gsm leent, en hem de kosten terugbetaalt.

just my 2 cents
Als hij zegt dat hij de kosten terugbetaald dan is het fraude omdat het bedrag al in de boeken staat als zakelijke onkosten oid. Ik zou gewoon het abo. zelf betalen en als ze gaan zeuren tja so be it, maar wees voorzichtig :).

• Cai
Inderdaad, want in weze licht ik in ieder geval geen instantie oid op. T-Mobile wordt er niet echt wijzer van, aangezien ze zakelijke pakketten aantrekkelijker maken dan particulieren in de hoop meer mensen van hetzelfde bedrijf te trekken.

Enige risico imo is dat t-mobile de stekker eruit trekt, maar zie niet in wat de rol van een fiscus is, zolang ik de btw maar niet terug vraag.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-11 08:39
[b][message=23863914,noline]
Enige risico imo is dat t-mobile de stekker eruit trekt, maar zie niet in wat de rol van een fiscus is, zolang ik de btw maar niet terug vraag.
Dit zullen ze never nooit niet doen. Het intresseert T-mobile echt niet of jij er prive of zakelijk mee belt. Als er maar traffic op is.

En mochten er problemen komen, een contractsovername naar prive (zal wel een paar tientjes kosten) kan altijd nog op dat moment.
Maar ik zie echt geen enkel probleem voor je, gewoon afsluiten. Als het abonnement bij je past doen.

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-11 14:34
Het kan wel problemen geven voor dit bedrijf!
Als jij je abbokosten niet goed betaald en je komt in de schulden te staan, wordt het bedrijf geregistreerd waardoor dit bedrijf zowiezo geen nieuwe abbo's kan afnemen van Tmobile en waarschijnlijk ook niet van andere telecom providers
Pagina: 1