[Exchange2k3] Form Based Auth. werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Batje4
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 12:51
Sinds een paar dagen krijg ik bij het inloggen op mijn webmail (OWA van exchange 2k3) de volgende melding:

Server object error 'ASP 0177 : 800401f3'

Server.CreateObject Failed

/exchweb/bin/auth/owalogon.asp, line 4

800401f3

Stevig googlen en lezen heeft me nog niet verder geholpen, behalve dat een duitser aangaf dat hij dit probleem ook had, maar als hij FBA uitzette niet meer. Ik dus FBA uitzetten, en inderdaad, ik kan weer inloggen.

Kent iemand dit probleem? Want mijn voorkeur gaat uit naar FBA, ook al is het maar een thuisservertje.

Het is vast wel mooi weer buiten.

Verwijderd

misschien dat ditje iets verder helpt

• Batje4
lol :)
Die zoekactie had ik dus al uitgevoerd, doorgespit en de nodige verbeteringen doorgevoerd. Maar zonder succes. In totaal iets van 7 of 8 verschillende zoekopdrachten door de googlemachine getrokken, met daarin allemaal een deel van de melding, icm "OWA", Exchange, 2003, etc.
Maar helaas, niet geholpen.

Verwijderd

wat ik vrij regelmatig tegenkwam was het opnieuw registeren van een dll (scrrun.dll), heb je dat ook gedaan?

anders misschien OWA herstellen via de exchange installatie?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ssl certificaat is niet verlopen :?

A wise man's life is based around fuck you

• Batje4
@sneeky,

Ik heb inderdaad de scrrun.dll opnieuw geregistreerd, maar ook dat werkte niet. Daarna ben ik begonnen met het opnieuw installeren van KBxxxxx als vereiste voor de exchange service pack. Dat ging prima. De installatie van de servicepack niet. Die gaf na installatie aan dat "er problemen waren geconstateerd", maar niet welke. Dus er is iets mis, maar wat?

@Eric,
Het SSL-certificaat is geldig. Volgens mij heeft dat hier ook niets mee te maken. Of ik nou FBA gebruik of niet, in beide gevallen vindt traffic middels https plaats.

[edit: typo]

[ Voor 41% gewijzigd door Batje4 op 28-07-2005 09:01 ]

Verwijderd

wat staat er in je event logs en IIS logs?
Pagina: 1