exchange 2000 verzuipt in mail

Pagina: 1
Acties:

• schroevendraaier480
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:40

schroevendraaier480

certified prutser

Topicstarter
Bij een klant van mijn bedrijf een 2000 DC met Exchange 2k sp3 + hotfixes is per abuis een mailtje verstuurd (size 1,6 Mb) aan ca. 1000 recipients (dom, weet ik). Nu verzuipt de server erin, queues lopen vol en het regent NDRetjes.

Als ik alle exchange services stop en ook SMTP en de queue leeg kiep ( ..\program files\exchsrvr\mailroot\vsi 1\queue\*) en daarna alle start gaat het even goed, maar vervolgens begint het hele circus opnieuw. Exchange logs lopen hard vol en server loopt naar 100% cpu.

Hoe kan ik een definitief einde breien aan dit geneuzel?

Uit pure wanhoop nu de ADSL maar even afgekoppeld voordat de ISP dat gaat doen.

wat nou router, gewoon een kroonsteentje!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59
Gooi eerst de tcp-ip portforward maar eens dicht. Daarna je relay instellingen nakijken, en daarna de queue leegmaken. Hoe je de exchange relay instellingen goedzet kun je vrij simpel vinden op technet.

Verwijderd

En als het daarna nog niet werkt heb je kans dat de mail in de temp tables van de database zit waardoor het opnieuw verstuurd wordt. Kijk eens naar http://support.microsoft.com/?id=812275&sd=tech voor stappen om dat op te lossen (artikel is verder niet helemaal van toepassing op deze situatie, alleen de stappen in de Workaround)