Nieuw geheugen, comp niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

• chuxiej
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07-2020
Beste tweakers,

Ik heb vanmiddag nieuw geheugen gekocht voor mijn PC.
Ik heb het op de juiste manier erin gedaan.
Toen ik mijn PC weer aan wou doen ging de FAN en de LED 1 seconden aan en viel daarna weer uit.
Ik heb het op alle mogelijke manieren geprobeert, het oude geheugen er weer in, in een ander slot etc.maar niets blijkt te helpen.
Ook heb ook de BIOS proberen te resetten maar dat helpt ook niet.

Ik heb een MSI moederbord met een nForce 2 chipset.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

www.dannyhiemstra.nl

Verwijderd

Controleer of je bij het wisselen van het geheugen niet per ongeluk kabels hebt losgetrokken e.d.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:33
Leen eens een andere voeding bij iemand. Dan weten we of de voeding een rol speelt.

Ik heb eens iets aanverwants eens opgelost door een paar slechte soldeerverbindingen in de voeding opnieuw te solderen. Als je dat overweegt ontlaad de voeding dan eerst door de stekker eruit te trekken en een paar keer op de powerknop te drukken.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

BIOS resetten -> lang genoeg de batterij eruitgehad of wat je ook geprobeerd hebt?

Probeer ff een andere voeding als het mogelijk is :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• chuxiej
De jumper omgezet voor 15 min.

Volgens mij heb ik dit probleem ooit eerder gehad maar ik heb geen id hoe ik dat toen heb opgelost.
Ik geloof dat ik na een aantal uur de stekker er weer in had gedaan en dat die het toen wel dee.

Zou dit kunnen? dat er een lading in de voeding of iets dergelijks zit die er na verloop van tijd uit trekt ?

www.dannyhiemstra.nl

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05 23:48

r0b

Trek de stekker er eens uit, zet de pc aan, doe de stekker terug en probeer het nogmaals.

Graag ook even wat meer specificaties van je system, wat voor oud geheugen je had, wat voor nieuw geheugen je hebt, etc. :)

• chuxiej
Oude geheugen merk weet ik niet maar allebij 256 mb DDR 333mhz
Het merk van het nieuwe geheugen is "Dane-elec"

Verder heb ik een sweex 400 watt voeding en MSI moederbord (type ms-6570 ver 1) met een 2600+ AMD Athlon XP

www.dannyhiemstra.nl

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

reset je bios eens door de stekker uit het stopcontact te halen, het cmos batterijetje los te halen, de pinnetjes hiervan te kortsluiten en vervolgens weer te booten. Als hij dan nog niets doet is waarschijnlijk je mobo defect.

Verwijderd

Als je processor fan nog draait, De POST van de BIOS nog uitgevoerd wordt maar je geen beeld beeld krijgt dan heeft waarschijnelijk je processor het begeven(surge), of heb je bij het plaatsen van het geheugen te veel kracht op het moederbord uitgeoefend(gebroken sporen).

Nulli Cedo

• chuxiej
De fan gaat heel even, echt letterlijk 1 seconde draaien en valt dan weer uit (hele pc) er staat dus ook niets op het scherm (scherm komt niet eens van standby af)

www.dannyhiemstra.nl

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

chuxiej schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 19:31:
De fan gaat heel even, echt letterlijk 1 seconde draaien en valt dan weer uit (hele pc) er staat dus ook niets op het scherm (scherm komt niet eens van standby af)
test eens of het ding hetzelfde doet met een andere voeding. Sweex is prut wat voedingen betreft dus wellicht is die gewoon niet in staat je systeem te laten booten.

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:27
Ik had gisteren exact hetzelfde. Ik had even heatspreaders op mijn geheugen geplakt en zette de bankjes weer terug.....niets, behalve dat de fans 1 seconde draaiden.

Ik heb toen alles losgetrokken en alleen voeding / mobo aangesloten.....niets

Toen moest ik een aantal uur op mijn kids letten en had ik geen tijd om er verder aandacht aan te besteden, ik dacht dat of mijn voeding of mijn mobo de geest had gegeven en het was toch al na 5-en.

Uren later had ik weer even tijd en ik zette de boel weer aan, alleen mobo / voeding en startknop en het kreng werkte weer. 1e bankje 512 erin gedaan en weer niets, verwisseld voor 2e bankje en hoppa, daar ging hij weer. 1e bankje toch naast 2e gezet en dan werkt hij wel ineens????

Memtest even een aantal passes laten maken en geen errors gevonden, toen de hele boel weer aangesloten en hij doet het weer.

Wel erg vreemd, maar soms denk ik dat die bak me niet mag, hij houdt ook al niet van een koude start, dan mist hij allerlei .dll's en zo, pas na een reset gaat hij het lekker doen.

Hardware :

MSI Neo Platinum (nF 4 SLi)
Zalman 400W
2 x 512 Kingston 400
Gigabyte 6600 GT Passive
Maxtor Diamondmax 10 200 GB SATA-poort 4
NEC 3540
Fanmate en wat fannetjes, niet overdreven veel dus, maar het kreng vertikt het om normaal op te starten 's morgens.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

't kan ook een printbreukje zijn doordat je iets te hard de nieuwe dimms erin hebt gemikt :(
Heb ik ook bij mijn server. Als 't warm is, slaat die mooi aan, maar koud.. neej hoor.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Pagina: 1