op dit moment heb ik 2 ''servers'' draaien in mijn waarvan 1tje een 1 ghz ibm is welke als router/ftp server draaid.
nu ben ik bezig om voor mezelf te gaan beginnen als klein bedrijfje en heb nu dus een amd athlon 500 mhz met 384 MB ram geheugen opgestart en daarop de bijhorende php/mysql services opgezet.
nu is mijn vraag redelijk simpel.
had/kan ik niet net zo goed de oorspronkelijke server gebruiken als web server zoals hij nu is voor phpmystats of gaat dit niet goed lopen met de dingen ie ik ernaast ook nog eens een keer mee doe (grabit/par2 bestanden/dvd's branden etc)
ik weet nog begod niet hoeveel mensen de site gaan bezoeken maar zelf had ik in mijn gedachte dat vanwege de toch vrij hoge load die de server all heeft dat die 500 mhzje wel handig zou zijn als alleen web server (en dan miss de website backuppen op de main server)
moraal van het verhaal.
wat zouden jullie doen ?
specs van de servers
1 : hoofd servertje (router/ftp/download bak etc)
p3 1 ghz
512 ram (meer kan ie niet hebben)
1x 20 gb hdd
1x 250 GB hdd
1x 200 GB hdd..
2x 3com lan kaartjes.
zodra ik ook maar ga beginnen met par2en dan loopt de pc zo traag als s....t
2: web servertje
amd athlon 500 mhz
384 MB ram
10 gb hdd
no name lan kaartje
alles draaid onder een domain met nog een paar laptops en desktops maar dat is verder niet interesant
nu ben ik bezig om voor mezelf te gaan beginnen als klein bedrijfje en heb nu dus een amd athlon 500 mhz met 384 MB ram geheugen opgestart en daarop de bijhorende php/mysql services opgezet.
nu is mijn vraag redelijk simpel.
had/kan ik niet net zo goed de oorspronkelijke server gebruiken als web server zoals hij nu is voor phpmystats of gaat dit niet goed lopen met de dingen ie ik ernaast ook nog eens een keer mee doe (grabit/par2 bestanden/dvd's branden etc)
ik weet nog begod niet hoeveel mensen de site gaan bezoeken maar zelf had ik in mijn gedachte dat vanwege de toch vrij hoge load die de server all heeft dat die 500 mhzje wel handig zou zijn als alleen web server (en dan miss de website backuppen op de main server)
moraal van het verhaal.
wat zouden jullie doen ?
specs van de servers
1 : hoofd servertje (router/ftp/download bak etc)
p3 1 ghz
512 ram (meer kan ie niet hebben)
1x 20 gb hdd
1x 250 GB hdd
1x 200 GB hdd..
2x 3com lan kaartjes.
zodra ik ook maar ga beginnen met par2en dan loopt de pc zo traag als s....t
2: web servertje
amd athlon 500 mhz
384 MB ram
10 gb hdd
no name lan kaartje
alles draaid onder een domain met nog een paar laptops en desktops maar dat is verder niet interesant