[BBNed] CopperJet 1616-2P - Geen linesync...

Pagina: 1
Acties:

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Goed, ik zit al de hele dag te broeden op een vraag.

Een klant van me heeft internet aangevraagd via Fiberworld/BBNed. Hij heeft een mooie CopperJet 1616-2P gekregen, deze zou zonder verder instellen meteen moeten werken op de lijn. Niet dus. Geen line-sync, ook niet rechtstreeks aan de IS/RA... klant heeft Fiberworld gebeld, die hebben op hun beurt een ticket aangemaakt bij BBNed, en volgens BBNed zouden modem en/of splitter defect zijn. Heel de meuk omgewisseld... geen line-sync, ook niet op IS/RA.

Nu heeft de klant ons ingeschakeld. Inloggen op de CopperJet is geen probleem, het controleren van de gegevens levert niets op (alles is in orde, VPI 0, VCI 35, 1483 bridged IP LLC). Geen linesync, status van de Copperjet geeft op alle waarden 0 db en traint niet.

Nu heb ik een Micronet SP3351B aan de lijn gehangen, en na het beestje ingesteld te hebben heb ik keurig verbinding.

Bellen met Fiberworld heeft geen nut, na twee keer drie kwartier in de wacht vond ik het wel genoeg geweest.

Is er iets wat ik over het hoofd heb gezien? Zijn er mensen met ervering met CopperJet 1616-2P?

By each crime and every kindness, we birth our future

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Zal vast wel een 816-2P zijn ipv 1616, zo'n oranje ding met BBned erop.

Is het lijntype van de firmware wel juist? Kan je zien bij device info in 't menu, of er PSTN of ISDN staat en of dat klopt.

Je hebt laten zien dat het met ander modem wel werkt, laat de ISP een werkend modem leveren zou ik zeggen ipv zelf gaan zoeken/proberen.

[ Voor 27% gewijzigd door bjck op 27-07-2005 17:41 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Freggel_United
bjck schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 17:41:
Zal vast wel een 816-2P zijn ipv 1616, zo'n oranje ding met BBned erop.

Is het lijntype van de firmware wel juist? Kan je zien bij device info in 't menu, of er PSTN of ISDN staat en of dat klopt.
Excuses, het is idd de 816-2P...

Device is een ISDN... dus dat klopt..
Je hebt laten zien dat het met ander modem wel werkt, laat de ISP een werkend modem leveren zou ik zeggen ipv zelf gaan zoeken/proberen.
Zou fijn zijn als ik ze te pakken kreeg... die apen nemen gewoon niet op...

• Jemboy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-02 10:12
Deze modem kan inderdaad zowel voor analoge als isdn-lijnen worden gebruikt. Echter de firmware bepaald lijn type je hebt. Door hem met de juiste firmware opnieuw te flashen kan je weer van lijntype veranderen....

Mischien heb is jouw modem dus verkeerd geconfigureerd.... (ik weet dat als je een ISDN modem op analoog of andersom gebrukt je inderdaad GEEN klinesync krijgt)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Er zijn ook situaties dat als je hem van analoog naar ISDN flashed (standaard zijn ze analoog) ze niet meer werken. Er staat op de allieddata website een recovery tool, daarmee kan je terug naar de eerste analoge versie. Van daaruit nog eens ISDN erin flashen en nogmaal sproberen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Wanneer modem ISDN is met firmware 6.02 moet je via de webinterface bij System > Restart Device de optie Reset to vendor defaults aanzetten en dan restarten.

Probleem komt vaker voor bij 816 ISDN met firmware 6.02

• Freggel_United
Owke... iedereen bedankt voor de reacties, maar ik ga denk ik toch voor de makkelijke optie...We laten het fiberworld opknappen, ik heb er al meer tijd in gestoken dan dat het hele zaakje waard is... :)

Pagina: 1