Excel kopieren gegevens naar tabel, daarna zeer opnieuw

Pagina: 1
Acties:

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
Ik weet dat m'n topictitel een beetje vaag is, :/ als iemand iets beters weet, graag !!!
Terzake, ik heb t volgende probleem:

Ik ben bezig een facturatiesysteem te maken voor mijn oom's bloemenwinkeltje.

Ik heb op sheet1 een invulschema: klantcode, omschrijving product, aantal, prijs per eenheid etc.
De bedoeling is dat de gegevens die hier worden ingevuld, worden toegevoegd aan de tabel in sheet2. Waarna de invulsheet weer geleegd wordt.
Op sheet2 zijn de zelfde kolommen beschikbaar. Nu wil ik dat dmv macros gedaan krijgen, maar ik moet de macro dus ''relatief'' maken geloof ik, alleen heb ik geen idee hoe dat gaat. Het kopieren op zich gaatwel, het legen van het invulschema ook, maar hetmoet dus zo zijn dat alle nieuze gegevens worden toegevoegd onderaan de tabel. (waardoor de lijst dus steeds langer wordt)

vb: naam: Jan
omschr: bloemen
aantal: 3
prijs p.s.: 5

dit moet in een tabel komen:
naam: omschr: aantal: prijs:
Dirk planten 5 15
Piet vaas 1 25
... ... ... ...
Jan bloemen 3 5

Hoop dat t n btje duidelijk is op deze manier, mocht het niet duidelijk zijn, dan hoor ik t graag. Alvast bedankt voor de hulp. _/-\o_

(en een Frans TB is zwaar naadje !!!!!!!!!!! :r :r :r :r ) (wijzigen kan hier niet :(, dan worden de fransen boos... maar tis de enige comp met internet @ hier 8)7 )

edit: weet iemand hoe ik de topictitel aanpas? Door dat schrale franse tb heb ik een w met een z verwisseld |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Gulf_5 op 27-07-2005 16:55 ]

iets met foto's...

Verwijderd

kun je dat niet gewoon doen via het menu data, de optie formulier?
dan heb je geen macro's nodig.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:07
offtopic:
Alleen mods kunnen je titel wijzigen. Maak daarvoor een topicreport aan (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif hierop klikken, bovenaan ergens). Is voor dit foutje al gedaan.

Verder is formulier wel het makkelijkst.
Eventueel kan je een klein macrootje maken (gewoon met de macro recorder) die de relevante kolommen selecteert en het formulier schermpje opent. Die kan je dan weer onder een of andser knopje zetten voor de allerblontste gebruikers.

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
Mja, de mensen die hier mee moeten gaan werken zijn echt nOObs van de bovenste plank, dus dat extra macroknoppie komt er zeker... :p

Ik ga kijken of ik er zo uit kom, bedankt iig voorzover, meer suggesties nog altijd welkom.
Salut uit Frankrijk :p

iets met foto's...