Ik weet dat m'n topictitel een beetje vaag is,
als iemand iets beters weet, graag !!!
Terzake, ik heb t volgende probleem:
Ik ben bezig een facturatiesysteem te maken voor mijn oom's bloemenwinkeltje.
Ik heb op sheet1 een invulschema: klantcode, omschrijving product, aantal, prijs per eenheid etc.
De bedoeling is dat de gegevens die hier worden ingevuld, worden toegevoegd aan de tabel in sheet2. Waarna de invulsheet weer geleegd wordt.
Op sheet2 zijn de zelfde kolommen beschikbaar. Nu wil ik dat dmv macros gedaan krijgen, maar ik moet de macro dus ''relatief'' maken geloof ik, alleen heb ik geen idee hoe dat gaat. Het kopieren op zich gaatwel, het legen van het invulschema ook, maar hetmoet dus zo zijn dat alle nieuze gegevens worden toegevoegd onderaan de tabel. (waardoor de lijst dus steeds langer wordt)
vb: naam: Jan
omschr: bloemen
aantal: 3
prijs p.s.: 5
dit moet in een tabel komen:
naam: omschr: aantal: prijs:
Dirk planten 5 15
Piet vaas 1 25
... ... ... ...
Jan bloemen 3 5
Hoop dat t n btje duidelijk is op deze manier, mocht het niet duidelijk zijn, dan hoor ik t graag. Alvast bedankt voor de hulp.
(en een Frans TB is zwaar naadje !!!!!!!!!!!
) (wijzigen kan hier niet
, dan worden de fransen boos... maar tis de enige comp met internet @ hier
)
edit: weet iemand hoe ik de topictitel aanpas? Door dat schrale franse tb heb ik een w met een z verwisseld
Terzake, ik heb t volgende probleem:
Ik ben bezig een facturatiesysteem te maken voor mijn oom's bloemenwinkeltje.
Ik heb op sheet1 een invulschema: klantcode, omschrijving product, aantal, prijs per eenheid etc.
De bedoeling is dat de gegevens die hier worden ingevuld, worden toegevoegd aan de tabel in sheet2. Waarna de invulsheet weer geleegd wordt.
Op sheet2 zijn de zelfde kolommen beschikbaar. Nu wil ik dat dmv macros gedaan krijgen, maar ik moet de macro dus ''relatief'' maken geloof ik, alleen heb ik geen idee hoe dat gaat. Het kopieren op zich gaatwel, het legen van het invulschema ook, maar hetmoet dus zo zijn dat alle nieuze gegevens worden toegevoegd onderaan de tabel. (waardoor de lijst dus steeds langer wordt)
vb: naam: Jan
omschr: bloemen
aantal: 3
prijs p.s.: 5
dit moet in een tabel komen:
naam: omschr: aantal: prijs:
Dirk planten 5 15
Piet vaas 1 25
... ... ... ...
Jan bloemen 3 5
Hoop dat t n btje duidelijk is op deze manier, mocht het niet duidelijk zijn, dan hoor ik t graag. Alvast bedankt voor de hulp.
(en een Frans TB is zwaar naadje !!!!!!!!!!!
edit: weet iemand hoe ik de topictitel aanpas? Door dat schrale franse tb heb ik een w met een z verwisseld
[ Voor 6% gewijzigd door Gulf_5 op 27-07-2005 16:55 ]
iets met foto's...