[XP] Psybnc werkt niet over internet, wel over lan

Pagina: 1
Acties:

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:13
Beste mensen,

ik heb psybnc2.3 gedownload voor Windows. Eerst heb ik geprobeerd mijn pc te laten connecten naar de laptop (waar psybnc op draait), door
code:
1
2
PSYBNC.SYSTEM.PORT1=1337
PSYBNC.SYSTEM.HOST1=192.168.2.3

in te vullen in psybnc.conf, dan lukt het om naar de laptop te connecten door /s 192.168.2.3:1337 in te vullen op mijn mirc.

Nu wil ik echter dat er mensen via internet naar kunnen connecten, maar zodra ik bij PSYBNC.SYSTEM.HOST1= mn Internet IP invul wil Psybnc niet meer opstarten.

code:
1
Cannot create listening port .. aborting

Dus ik dacht dat het kwam vanwege de poorten die gesloten zijn in mn router. Ik ging dus naar mn router en vulde in:

Afbeeldingslocatie: http://server1.onwebusa.net/~pwf/w0w/port.JPG
192.168.2.3 is de laptop waar Psybnc op moet werken. Maar dan krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding van psybnc.

Dus mijn vraag is eigenlijk: Hoe kan ik ervoor zorgen dat er een aantal mensen (~6) via internet kunnen connecten naar mijn bouncer en ik zelf ook nog (via lan of inet).

Verwijderd

Je hebt de verkeerde poort gemapped in de router.

Je moet poort 6665 ~ 6669 mappen naar de server(bouncer)

De bouncer connect zelf naar poort 6667 meestal en niet naar 1337, 1337 wordt in dit geval alleen gebruikt in je LAN en daarvoor hoef je geen poorten te mappen.

Succes

• w0w
Ik heb de poorten 6665~6669 nu ook open staan, maar ik krijg nog steeds hetzelfde probleem. Maar als ik me niet vergis moeten computers van buiten mijn LAN toch via het internet via poort 1337 connecten naar de laptop? De laptop moet dan via 6665-6669 naar een ircserver connecten, maar dat ging al voordat ik die poorten open had gezet.

Ik krijg in ieder geval nog steeds dezelfde foutmelding:
code:
1
Cannot create listening port .. aborting

[ Voor 7% gewijzigd door w0w op 28-07-2005 17:30 ]

Verwijderd

gebruik eens de standaard poort van die bouncer, dat is 31337, niet 1337.
Ik geloof dat 1337 een poort is wat al door andere aplicatie's in gebruik is.
Ook moet je het IP weg halen, tevens ook in de router de mapping naar 1337, voor je LAN hoef je namelijk niks te mappen. Alleen als je buiten je LAN wilt connecten dan moet je ook mappen in de router.

• w0w
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 21:31:
gebruik eens de standaard poort van die bouncer, dat is 31337, niet 1337.
Ik geloof dat 1337 een poort is wat al door andere aplicatie's in gebruik is.
Ook moet je het IP weg halen, tevens ook in de router de mapping naar 1337, voor je LAN hoef je namelijk niks te mappen. Alleen als je buiten je LAN wilt connecten dan moet je ook mappen in de router.
Bedankt !

na bij het ip gewoon een * te hebben ingevuld en bij port 31337 werkt het allemaal :)