Toon posts:

Temperaturen van FANS en HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb gister een nieuwe PC gekocht..

AMD Athlon 3200+
1GB Geheugen
250GB harde schijf
Asus Radeon 9600SE

Ik even de PC installeren, even programmatje's installeren, en hup, Counter-Strike spelen.

Perfect, maar wat ik vreemd vond is dat ik opeens een aardig hard geluid hoor vanuit de koeling.. ik wou vragen of dat kan gebeuren als je net een nieuwe PC hebt en of het nog weg gaat?

Dit zijn de temperaturen volgens Speedfan.

fan 1 = 33C , fan2 = 40C , fan3 = 16C
HDD = 37C

Bovenstaande temperaturen blijven stand houden na het spelen van Counter-Strike.

Het geluid komt vanuit FAN2.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Lijkt op een brakke fan. Heb nog nooit van zoiets gehoord als een fan 'inrijden'

Edit: Idd fan is in orde, gewoon CPU fan die harder gaat draaien omdat de temp omhoog gaat.

[ Voor 42% gewijzigd door KingNothing op 27-07-2005 16:37 ]

Die-hard Brexiteer

• Magnoon
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-02 19:40
Waarschijnlijk de processorkoeler, je kan bijvoorbeeld een zalman cooler kopen die zijn lekker stil. Of je kan met speedfan je fannetjes wat minder snel laten draaien, maar dan moet je wel goed op de temperatuur letten natuurlijk :)

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Als het gaat om een boxed processor dan is dat idd de processorkoeling. Naarmate de temperatuur oploopt (door bv gamen) zal de fan harder gaan spinnen om de processor koel te houden. Ik heb em vervangen door een Artic Freezer 64, stukken stiller en koelt beter :)

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank, het gezoem loopt idd op als ik een FPS spel ga spelen.

Edit..
http://www.euromaxi.nl - componenten - coolers

Welke cooler kan ik het best nemen gekeken naar mijn Temperaturen.

Ik wil dat de cooler niet te duur is (budget = 30€) en ik wil dat de cooler niet teveel lawaai maakt.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 17:05 ]

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik zou, natuurlijk, de Arctic Cooling Freezer 64 S754/939/940 kiezen :) Bijkomend voordeel: goede actieve koeling van componenten rondom de socket. Hij kost bij Euromaxi 22.50e >

http://euromaxi.bekz.be/index.asp?show_detail=1&NR=13142

Andere goede keuzes:
Zalman 7000B-Cu
Zalman 7700-Cu (erg groot en zwaar)

[ Voor 16% gewijzigd door aramdin op 27-07-2005 20:28 ]

Instagram / YouTube

Pagina: 1