IBM wel rare tikken geen bad sectors

Pagina: 1
Acties:

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-04 22:16

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Mijn 20 GB IBM maakt sinds ik 'm op m'n Abit BX133 aan de HPT370 heb hangen af en toe rare tikken. Ik heb 'm op bad sectors gechecked maar kan nix vinden. Wat zou 't kunnen zijn?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-05 19:02
Je HD is misschien wel stervende. Had ik ook met een 20 gieg DPTA. Heel lang geen bad sectors maar toch een slecht werkende HD. Op een gegeven moment ging ie dus echt dood en heb ik binnen 2 weken een vervangende gekregen van IBM. Als je met de HD schudde, dan hoorde je een kop loshangen/bewegen over een van de platters.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 14:09
ik zal gewoon een RMA aanvragen
ze doen nooit moeilijk vaak
60% van de RMA's zijjn gewoon nog werkende dinge en sturen ze toch nieuwe dingen op

PVoutput

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-05 21:02
check mijn topic eens: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/105886/1

Misschien hetzelfde probleem?

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
De wet van murphy zegt dat de garantie er nu net af is :( :(

• biobak
hoe oud is ie dan?

Verwijderd

Mijn ibm schijf DTLA 307030 was ook kapot bij aanschaf, maakte tikken en schraap/piep geluiden bij bepaalde sectoren, maar nooit badsectors gehad. Hij werkt raid0 (omgebouwde promise op asus a7v) met een ouwe DTLA 307030 schijf, maar die nieuwe schijven schijnen allemaal iets fragiels te hebben. Ik heb'm teruggebracht bij SWW in zoetermeer en gelijk een nieuwe meegekregen, maar die nieuwe heeft ook een zekere vorm van 'slijtage'... niet zo heel erg, maar toch. Die oude schijf heeft nergens last van.
Slechte badge schijven dus?

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Een nadere check van de factuur leerde mij dat de garantie tot 25 januari 2001 duurt (factuurdatum was 25-01-2000) :9

Dus ik ga die lui bij Funprice (:r) maar eens lastig vallen >:)
Wil ik meteen een nieuwe.. 45 GB ofzow :9

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Ik heb ff een geluidje opgenomen, kunnen jullie even beoordelen of dit gezond klinkt? Hij's trouwens ook traaaag nu.. :'(
Ik ga 'm backuppen en breng 'm terug naar de winkel donderdag.

Ik neem dan denk ik dit geluidje ook maar ff mee op een floppy (een wat?). Mogen ze in de winkel beoordelen of het gezond is >:)

Om te luisteren klik hier.

• biobak
hardstikke stuk
denk dat ze je schijf opsturen naar ibm. Krijg je een 2e hands drive terug (met verse garantie). Een nieuwe zullen ze wel niet zo snel geven denk ik

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Anders betaal ik wel wat bij hoor pffff |:(

Verwijderd

Ik had ook een DPTA van 13gig gehad die het naar een halfjaar begaf met tikken, eerst raakte ik de 1e partitie kwijt, daarna de anderen en toen was ie kaduuk.

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Ik heb 'm weggebracht naar de Funprice.. ik krijg 'm over 2,5 week weer terug (hopelijk).

Draai nu winME vanaf een 2,5 GB schijf >:)

• Rozz
  • Laatst online: 28-04 11:01

Rozz

I'm an Apogian!!

Ik heb nu ook last van die rare tikken...ook op een IBM 307030:(

net bij de HCC gekocht...

alleen het rare is dat ie het alleen bij W2k doet...en niet bij Wme????

Verwijderd

Zelfde probleem gehad bij een 307060
Blijft er zo'n armpje hangen
Gewoon terug gestuurd duurde wel ongeveer 10 dagen maar kreeg toen een splinternieuwe
Doen bij IBM helemaal niet moeilijk als je maar een aankoop bon hebt

Verwijderd

Bon is niet nodig ! je hebt vanaf de produktie datum die op je hd staat 3 jaar garantie :) alleen moet je hem dan wel naar IBM opsturen en niet naar de winkel waar je hem hebt gekkocht ;)

• Paddo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:17

Paddo

¿Ik hier?

Moet zeggen dat tot nu toe mijn 307045 goed werkt. Maar bij Windows 2000 maakt ie wel meer lawaai bij het opstarten. Absoluut geen tikken maar gewoon meer het lawaai van mijn oude Seagate.

NOu ja ik zie wel.

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
[off-topic]Moet zeggen dat WinME helemaal niet beroerd draait met 256 MB RAM en een PIO4 schijf >:) Uptime is nu al 25 uur (ongeveer net zo lang als dat ME er redelijk op staat)[/offtopic]

Denk dat ik m'n schijfje wel ga verpatsen als ik 'm weer terug heb, en dan ff zien dat ik een leuk 45 GB schijfje op de kop kan tikken die wel goed werkt

• Yepaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Heb dus ook een tikkende IBM harddisk . Laatst wilde hij niet eens meer opstarten, bleef continue tikken. Na paar keer uit/aan werkte hij weer. In het algemeen tikt hij alleen bij zware diskactiviteit (bv ghost backup), soms ook een schrapend geluid. Datum op de HD is van December 99, had hem in maart 2000 gekocht (drie jaar garantie ?). Kan je deze nu echt gewoon naar IBM sturen zonder aankoopbon als ie inzakt ? Lijkt me beter dan naar de winkel terug te gaan.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:36
ik heb ook eens iets dergelijks gehad maar dat werd veroorzaakt door mijn HPT366 icm met mijn IBM DLTA 307030.. :(

ik heb inmiddels het mobo vervangen voor een BX133 en de HD voor een seagate baracuda II en ik heb nergens meer last van.. :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• biobak
Op maandag 22 januari 2001 08:05 schreef Yepaap het volgende:
Heb dus ook een tikkende IBM harddisk . Laatst wilde hij niet eens meer opstarten, bleef continue tikken. Na paar keer uit/aan werkte hij weer. In het algemeen tikt hij alleen bij zware diskactiviteit (bv ghost backup), soms ook een schrapend geluid. Datum op de HD is van December 99, had hem in maart 2000 gekocht (drie jaar garantie ?). Kan je deze nu echt gewoon naar IBM sturen zonder aankoopbon als ie inzakt ? Lijkt me beter dan naar de winkel terug te gaan.
www.storage.ibm.com/warranty

• Yepaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Thanx
Pagina: 1