Toon posts:

[PHP] gd2 installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai php 4.3.11 en apache 2.0.52 op een fedora 3 machine. Als ik phpinfo() run is hier geen GD2 (om plaatjes te bewerken) geinstalleerd. Via http://www.boutell.com/ heb ik gd-2.0.9 gedownload en geinstalleerd volgens de normale procedure.

Hoe kan ik het nu voor elkaar krijgen dat php GD2 ondersteund?

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-02 16:44

M-ThijZ

Riding on Rails

./configure --with-gd
make && make install

Verwijderd

Topicstarter
Maar waar moet ik die ./configure uitvoeren, kan ik dit doen met mijn huidige php installatie (zoja waar kan ik dus ./configure uitvoeren) of moet ik een nieuwe php versie downloaden.

Verwijderd

Je moet even opletten of je de gd library heb geinstalleerd

http://www.php.net/manual/nl/ref.image.php

hier staat waar je alles kan downloaden

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ah je hebt een RPM gedownloadt neem ik aan?

ik vrees dat je nu gewoon los de source van php.net moet halen en even los compileren:

de configure die hierboven staat en dan make. Als root: make install </einde basiskennis>

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Als ie een rpm heeft gebruikt zou het moeten werken na een restart van apache.

Met sources aan de gang gaan binnen een package-managed distro is alleen verstandig als je echt weet wat je doet..

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb een rpm via een fedora mirror gedownload en het is eindelijk gelukt.. bedankt!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 22:45

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

offtopic:
* Creepy was even voor blinde vink aan het spelen en dacht dat ie in P&W zat i.p.v. in NOS :X..

[ Voor 194% gewijzigd door Creepy op 27-07-2005 17:00 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1