Toon posts:

WD 80gig SATA probleem.

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Mobo: Asus p4s8x oud!

Ik heb het volgende probleem ik wil windows op deze HD zetten en iedereen weet natuurlijk dat je F6 moet drukken voor de installatie als je een Sata hd wil installeren...maar ik heb geen floppydrive en drivers :( iemand mischien een idee waar ik de drivers kan vinden? en vervolgens kan installeren dus zonder Floppy?

Alvast bedankt.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het maakt niet uit dat je moederbord geen week oud is-- drivers zijn er wel van te vinden (en anders wel van de S-ATA controller). Er zijn wel meer mensen met een gelijk probleem, een oplossing is het slipstreamen van je drivers met de Windows XP installatie (drivers op de installatie CD plaatsen). Als je van iemand een floppydrive kan lenen, zou dat veel tijd schelen.

Zie ook:
[rml][ XP] setup: RAID drivers installeren zonder floppy *[/rml]
[rml][ XP] Slipstreamen drivers[/rml]
[search=f6 floppydrive slipstream]

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen waar ik die drivers kan downloaden dan?
Asus? WD? als iemand een linkje kan sturen zou ik dat op prijs stellen _/-\o_

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 16:25:
Kan iemand mij vertellen waar ik die drivers kan downloaden dan?
Asus? WD? als iemand een linkje kan sturen zou ik dat op prijs stellen _/-\o_
Je hebt drivers nodig voor de SATA-controller op je moederbord.
Met een beetje zoeken op Google kom je erachter dat het een Promise FastTrak 376 betreft.

Als je gewoon op de site van Asus zoekt naar P4S8X kom je vanzelf deze pagina tegen.
Aldaar klik je op 'Download', wat je hier naartoe brengt.
Selecteer het tabblad 'Drivers' en download de laatste driver voor jouw controller, in dit geval:

Promise FastTrak 376 driver for Windows 98/ME/NT/2000/XP v1.00.0.15 (356 kB)

Wat overigens wel inhoudt dat je even een floppy-drive op de kop zult moeten tikken.
Dit blijft toch de makkelijkste manier om deze driver te installeren :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik ga dan ook maar een Floppydrive kopen want het is me iets te ingewikkeld wat betreft alle andere opties :) en waarom moeilijk doen als het makkelijk kan eh? :)

Bedankt voor jullie hulp! Aikeleer en r00n >:)