ik zit nog met 1 klein probleem in een client scritpje dat vanaf een remote host wat queries moet doen op een mysql db.
De queries op zich zijn geen enkel probleem en het scriptje op zich doet ook mooi zijn werk.
Ik ben nu bezig met het opzetten van de what if checks. Je weet wel what if dien file er niet is, enzo
Een van die what if's is wat als de mysql db op de remote host down is of niet bereikbaar of zo.
Ik dacht dus even snel om een query te doen naar een host en dan proberen het result te cutten
iets van checkmysql=`mysql -h $hostname -u $user -p $password`
maar dan krijg ik het result niet mooi
ik wil ofwel niets terug krijgen maw het is gelukt ofwel ERROR terug krijgen, die niets lukt bij die ERROR geeft hij nog een hele zooi weer...
iemand een idee hoe ik dat kan oplossen
De queries op zich zijn geen enkel probleem en het scriptje op zich doet ook mooi zijn werk.
Ik ben nu bezig met het opzetten van de what if checks. Je weet wel what if dien file er niet is, enzo
Een van die what if's is wat als de mysql db op de remote host down is of niet bereikbaar of zo.
Ik dacht dus even snel om een query te doen naar een host en dan proberen het result te cutten
iets van checkmysql=`mysql -h $hostname -u $user -p $password`
maar dan krijg ik het result niet mooi
iemand een idee hoe ik dat kan oplossen
Because Great minds Think alike