Toon posts:

Vakantie - foto's markeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort vertrek ik voor een 3tal weken naar Kroatie gewapend met een Powershotje (A70) en een imagetankje en ben van plan gigantisch veel foto's te trekken. Tot zo ver geen probleem maar: hoe houden jullie bij welke foto je waar hebt getrokken en wat er op staat?
Vorig jaar hield ik dit bij in een schriftje maar dit is quasi ondoenbaar, je steekt er enorm veel tijd in. Een GPS device om te geotaggen heb ik (nog) niet. Dus, hoe dan wel? Toch maar weer een schriftje meenemen of hebben jullie geavanceerdere methodes. BTW ik ga met de tent en sleur dus zeker geen notebook mee (veel te diefstalgevoelig).

Alle raad is welkom

Verwijderd

volgens mij kun je met een A70 een voicetag aan een foto koppelen

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 15:52:
Tot zo ver geen probleem maar: hoe houden jullie bij welke foto je waar hebt getrokken en wat er op staat?
Ik ben vorig jaar ook 3 weken in Kroatie geweest... +/- 400 foto's gemaakt en van allemaal wist ik nog waar het was.... ben ik dan zo slim??? :z

Verwijderd

Topicstarter
Hey, daar had ik nog niet aan gedacht. Dat moet ik eens uitproberen :korte boodschap inspreken en eens kijken hoeveel geheugen dat opsoupeert.

Bedankt voor de tip.

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
IEdere keer als je van locatie wisselt even een herkenningsfoto maken. Toch capaciteit zat op een digitale camera...

• wimD70
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-12-2024
mijn Pa is bezig met het inscannen van de dia's van onze vakanties in de jaren tachtig. Toen ik de resultaten zag (20 jaar na dato !) wist ik van 95% van de foto's nog waar ze waren genomen, welke wandeling het betrof en naar welke hütte / bergtop we onderweg waren...

En nee, zo slim ben ik nou ook weer niet :)

D5200 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 35-105 f/3.5-4.5 | Sigma 180 f/3.5 MACRO

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ik heb last van een slecht korte-termijn geheugen en mijn lange termijn geheugen is helemaal naar de filistijnen. Die voice tag spreekt me wel aan!

Ik dacht ook nog aan een paar kaartjes af te drukken (we gaan naar 2 eilandjes) en daarop te noteren welke foto's ik waar getrokken heb: dus toch nog een schriftje.

• wimD70
  • Laatst online: 07-12-2024
nog een truckje dat we vroeger ook nog wel eens uithaalden:
maak aan het begin van een wandeling / excursie een foto van een plaatsnaambord, een wegwijzer, een detail van de plattegrond/landkaart o.i.d.

Of schrijf eerst in je schriftje waar je heen gaat en maak daar een foto van...

D5200 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 35-105 f/3.5-4.5 | Sigma 180 f/3.5 MACRO

Verwijderd

Misschien ook plaatsnaamborden en informatie borden fotograferen

Ooit zo brussel een uitgekomen, informatie bord fotograferen en dan op het schermpje van de Ixus kijken welke kant je op moet :P

edit:

darn, net te laat

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 16:15 ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01 17:32

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 16:15:
informatie bord fotograferen en dan op het schermpje van de Ixus kijken welke kant je op moet :P
Werkelijk briljant, die ga ik onthouden als ik weer eens dagje ga verdwalen in een stad met mijn digicam....

_/-\o_ B) _/-\o_

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:46
wimD70 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 16:15:
nog een truckje dat we vroeger ook nog wel eens uithaalden:
maak aan het begin van een wandeling / excursie een foto van een plaatsnaambord, een wegwijzer, een detail van de plattegrond/landkaart o.i.d.

Of schrijf eerst in je schriftje waar je heen gaat en maak daar een foto van...
een a4tje oid, schrijf met pen erop wat de locatie is + eventueel nog wat andere data en maak daar een foto van.

• Triplefox
  • Laatst online: 14-06-2025
wijs op de kaart aan waar je bent als eerste foto?
kaart/boekje pakken,vinger bij het plaatsje, knip, klaar :)

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Verwijderd

Topicstarter
Fantastische ideeën zien voorbijkomen. Bedankt. Ik ga een combinatie toepassen van voicetags, schriftje, foto's van vinger op kaart en evt nog een blad fotograferen waarop staat waar we zijn. Op die manier zal alles wel terecht komen!

Alvast bedankt.
Pagina: 1