[javascript]Popup met popup openen

Pagina: 1
Acties:

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
ik ben bezig met het maken van een script in php dat een popup opent.

Dit lukt gemakkelijk. dat doe ik zo.
JavaScript:
1
window.open(url, name)

Ik geef ook mee wel/geen scrollbar maar ik denk datdat nu niet relevant is. Deze popup wordt geopend. Indeze popup worden enkele handelingen vericht. en als dat gebeurt is dan moet deze popup automatisch een andere popup openen. Dat doe ik zo. (omdat dit in de php code staat)
JavaScript:
1
2
echo "<script language=\"javascript\">window.open('file_print_popup.php?file=
("../doc/".$filename)."', 'popup2', 550, 400);</SCRIPT>";

In de nieuw te openen pop up word de value "file" uitgelezen. Alleen wordt de tweede popup niet geopend. Ik zat te zoeken op google. Maar daar wordt eigenlijk alleen uitgelegt hoe een 2e popup te openen met de "onclick" methode enz. Ik kon nergens vinden of het uberhaud wel mogelijk is om een popup te openen met een popup.

De popup blocker van IE staat gewoon uit en er ontstaan ook geen javascript errors. Ik snap dus niet waarom die 2e popup niet geopend wordt. |:(

Jochemmol

Verwijderd

Probeer eens om de popup te openen via het onload-attribuut van het body-element.

Je moet de "-tjes binnen de string escapen. :)

Edit:

Thomaske was me voor. Tip: probeer voortaan het probleem te isoleren d.w.z. (in dit geval) probeer eerst uit te vinden of het probleem in je JS- of PHP-code zit.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 16:19 ]

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-05 13:13

thomaske

» » » » » »

Wat is de html van de gegenereerde php? Het lijkt alsof er wat quotes teveel staan / niet worden ge-escaped..

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Verwijderd

wat daar aan PHP code staat is niet valid. ik krijg een parse error.

een popup in een popup openen kan gewoon

gebruik deze syntax voor een popup, jouw code mag volgens mij niet
code:
1
window.open('goldcard_info.php', '', 'scrollbars=yes, status=no, width=450, height=500, left=370, Top=0');

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 16:43 ]

• Jochemmol
Ik heb het nu zo gedaan. Om van de "-jes af te zijn. Maar werkt ook niet
PHP:
1
2
3
$test = "file_print_popup.php?file=../doc/doc/$filename";
echo "<script language=\"javascript\">window.open('$test', ' ', 'scrollbars=yes, status=no, 
width=450, height=500, left=370, Top=0');</SCRIPT>";

als ik de variabele test weergeef dan staat precies het bestand met juiste waarden.

Het zit hem niet in de php want als ik gewoon een nieuw window open buiten php tag doet hij het ook niet :'(
code:
1
2
3
4
<script language=javascript>
window.open('test.php', ' ', 'scrollbars=yes, status=no, width=450, height=500, left=370,
 Top=0');
</SCRIPT>

[ Voor 48% gewijzigd door Jochemmol op 27-07-2005 16:57 ]

Jochemmol

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:43

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

is de name van beide vensters niet gelijk? dan opent ie inderdaad geen neiuw venster, maar opent de URL gewoon binnen het bestaande venster (omdat hij op zoek gaat naar een venster met de naam 'popup2' of ' ', en enkel als hij die niet vind een nieuwe opent, name '_Blank' kan dat al oplossen, naar ik meen name '' ook (dus een lege string))

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Jochemmol
Ik geef een lege sting mee als name dus dat kan het niet zijn. Hij opend helemaal geen nieuw window.

Dat is vervelend. Maar bedankt voor jullie hulp en tijd. Ik zal een andere oplossing moeten bedenken

Jochemmol

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:46

crisp

Devver

Pixelated

query-variabelen in een URL dienen URL-encoded te zijn; probeer het eens zo:
PHP:
1
2
3
4
5
$test = 'file_print_popup.php?file=' . urlencode('../doc/doc/' . $filename);
echo "
<script type=\"text/javascript\">
    window.open('" . $test . "', '', 'scrollbars=yes,status=no,width=450,height=500,left=370,top=0');
</script>";

Ik hoop overigens dat je de file-variabele serverside nog wel checked op toegestane waarden, anders heb je een securitylek zo groot als het gat in de romp van de Titanic...

[ Voor 22% gewijzigd door crisp op 27-07-2005 19:04 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1