Toon posts:

Raid 1+0 naar 5 data verlies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Luitjes.

Heb even een vraag.

We hebben een WIndows cluster omgeving met Raid 1+0 Array met 4 schijven.
4 schijven van 72.8 GB. deze zijn opgedeeld in twee arrays elk 2 schijven.
Nou wil ik op een array een 3de schijf toevoegen. ACU komt dan met de melding dat het naar een andere raid level wil gaan aangezien niet dezelfde hoeveelheid schijven worden gebruikt.
Raid level 5 to be exact.

Nou is mijn vraag het volgende, Als ik over ga naar Raid 5 ben ik dan al mijn data kwijt. door het opnieuw rebuilden van de Array of blijft de data bestaan. ( ik denk het zelf niet)
Maar heb het internet geraadpleegd en daar kwam naar voren dat bepaalde controllers ( duurdere) de data wel bewaren. Misschien kan een van jullie me helpen door me te vertellen hoe te handelen.

Alvast bedankt voor jullie moeite

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

nzyme

terror

ik mis de controller en verdere specs . . . . En je wilt van raid10 naar raid5 ?

| Hardcore - Terror |

Verwijderd

Topicstarter
Smart Array 5I is embedded

MSA500 voor de Storage cabinet.

Welke specs heb je nog meer nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Nou wat ik eigenlijk wil weten is of er data verlies optreed als ik over ga naar Raid 5. Als dat zo is dat moet ik nog een extra 72.8 schijf aanschaffen om het op 1+0 te houden.
Modbreak:We stellen het niet op prijs om meerdere keren je topic omhoog te schoppen binnen 24 uur. Probeer het te houden om maximaal één keer na 24 uur. Zo geef je andere topics ook nog een kans. ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Laurent op 28-07-2005 01:42 ]

• nzyme

nzyme

terror

je wilt dus het volgende:

4x 72.8gb in raid 1+0
Dat zijn dus 2 striped mirrors.

migreren naar: 5x 72.8gb in raid5

waarom wil je van 50% fault tolerance naar 33% ? Die 50 zal niet voor niets nodig zijn lijkt me . . . . dus in dat geval 2 nieuwe disks dr bij zette dus 6x in raid 1+0.

maar ontopic:
heb je geen testsysteem ter beschikking staan ?

staat er op google of de manual nix over raid level migration ? Dan zou je van je 4disk raid10 naar 3disk (incl de nieuwe) raid 5 kunnen migreren en daarna de 2 overige disks toevoegen aan de raid5 Ervan uitgaande dat de controller daar ondersteuning voor heeft, online capacity extension heet het dacht ik...

| Hardcore - Terror |

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

Volgens de handleiding zou het moeten kunnen (misschien de BIOS versie nog even vergelijken en eventueel updaten naar laatste versie)

http://h18004.www1.hp.com...tarray5i/description.html

Availability - Smart Array controller's availability features lowers the ProLiant servers total cost of ownership with increased server uptime by providing advanced storage functionality through:

Online RAID Level Migration (between any RAID level)
Online Capacity Expansion
Logical Drive Capacity Extension

Je kunt het voor de zekerheid eens navragen bij HP.

[ Voor 3% gewijzigd door John2B op 27-07-2005 23:44 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• nzyme

nzyme

terror

Online RAID Level Migration (between any RAID level)
Online Capacity Expansion
Logical Drive Capacity Extension
lijkt me dus dat het moet kunne :D

| Hardcore - Terror |

Pagina: 1