Toon posts:

[Win2k3] Opstarten na update melding weghalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De titel zegt het eigenlijk al.

Is er een manier (regedit key ofzow) waarmee ik ervoor kan zorgen dat hij niet elk kwartier vraagt of ik hem opnieuw wil opstarten nadat ik updates heb gedaan.

Hij staat namelijk vaak zat meerdere maanden achter elkaar online.
En het is vrij vervelend als hij down moet hiervoor...

Verwijderd

Automatische update uitschakelen

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook niet de bedoeling, hij moet hem wel updaten, maar ik wil zelf bepalen wanneer hij opnieuw opstart...

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Een beetje googlen had vast ook wel geholpen..

http://www.codinghorror.com/blog/archives/000294.html

Here is the proper solution that disables the annoying dialog without disabling the automatic update services or anything. It's a group policy setting. Thanks to Spoom - http://www.xiven.com/webl...ingYouRestartYourComputer

Start -> Run -> gpedit.msc -> Local Computer Policy -> Computer Configuration -> Administrative Templates -> Windows Components -> Windows Update -> Re-prompt for restart with scheduled installations.

You can disable the reminder entirely, or adjust the frequency of the pop up.

Verwijderd

Topicstarter
TANX, ga hier dalijk mee aan de slag!!!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

.....je houdt er wel rekening mee dat die reboot niet voor niks is?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 15:16:
Hij staat namelijk vaak zat meerdere maanden achter elkaar online.
En het is vrij vervelend als hij down moet hiervoor...
Je hebt niet al eens voor de grap in je control pannel gekeken onder Automatic Updates?

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
elevator schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:56:
[...]

Je hebt niet al eens voor de grap in je control pannel gekeken onder Automatic Updates?
Ik begrijp wat je bedoeld, maar ik snap ook dat de TS (net als ikzelf trouwens) wel graag wil dat de updates automatisch worden opgehaald en worden geinstalleerd, maar dat je wel zelf kunt bepalen wanneer de machine (ingezet als server) gereboot wordt... Op die manier hoef je er zo min mogelijk aan te doen en ben je na een handmatige reboot weer volledig bijgewerkt... Dat de machine in de tussentijd even 'vurnable' is, kan je via firewalls en goed het nieuws bijhouden goed ondervangen. Bij echt critische updates kan je dan alsnog direct rebooten...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Daarvoor heb je ook de optie om te downloaden maar niet te installeren - bij een reboot kies je dan voor 'Insatll updates, then reboot' en je bent er ? :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dacht dat dat alleen install updates & shut down was, maar ik kan me vergissen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1