Geluid piept bij veel games.

Pagina: 1
Acties:

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021
Ik heb een audigy kaart. Bij veel games piept het geluid, niet contstant maar wel heel erg vaak. Het gaat o.m. om de games HoI 2 en GTA: SA. Het piepend geluid is heel erg schel en het doet echt pijn aan je oren/hoofd. Ik heb dit overigens niet tijdens het gewoon afspelen van muziek op mijn pc.
Ik heb met Dxdiag mijn geluid al op normaal gezet maar dit mocht niet baten. Ook heb ik al een aantal GTA topics afgezocht naar dit probleem, het mocht er nog niet tussen staan.
Euhmm, tjaa voor wat het waard is; ik draai XP, Athlon XP 2400+, MB Asus A7N8X, 512 Geheugen (merk dunno), videokaart GF 4200, speakerset creative 5.1 surround.

[ Voor 4% gewijzigd door BigFast op 27-07-2005 14:59 ]

• BigFast
schopje

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:40

TommyGun

Stik er maar in!

Heb ongeveer hetzelfde. Maar dan meer met kraken. Al verschillende audio DLL's gebruikt bij GTA SA. Heb het niet bij andere spellen en ook niet bij muziek ofzo. Alleen bij GTA SA. Zeer lastig. Piepend / krakend geluid alsof er een botte naald over een roestige plaat gaat.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• BigFast
Inderdaad, en het komt zeer frequent voor. Ik krijg er ook gewoon koppijn van, erg irri.

[ Voor 3% gewijzigd door BigFast op 29-07-2005 11:25 ]

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 22:50

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Komt het geluid echt uit de speakers, of komt het "uit je computer"?

Ik heb een tijdje terug last gehad van een "analoge ruis" in m'n (linker) speaker.
Het eerste wat in me opkwam was een brakke speaker. Dus omgewisseld... Nogsteeds hetzelfde probleem. :(

Na veel prutsen heb ik in 'geluids-beheer' of hoe dat ook heet, een vinkje gezet bij 'mute' van aux-input. Toen was mijn probleem over.

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Same problem here!!

Ik heb het volume gewoon lekker openstaan, start GTA San Andreas op, gelijk een hele hoge pieptoon. Het lijkt te komen door het volume, want als ik het volume lager dan gewenst zet is het piepen een stuk minder.

Geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
Speakers: Creative GigaWorks S750 (7.1)

Voorzover ik weet heeft alleen GTA SA dit probleem.. :/

Alle audiokanalen bij 'Eigenschappen' heb ik trouwens gedempt, behalve wave natuurlijk :P

[ Voor 11% gewijzigd door frankknopers op 29-07-2005 18:10 ]

Goud is geen geld

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:40

TommyGun

Stik er maar in!

Audio versnelling idd ook wat lager gezet maar helpt niet. Komt echt uit de speakers ja. Heb een Creative SoundBlaster Live! 5.1 met een Creative 4.1 Inspire 4400 setje. Heb het ook op m'n koptelefoon! Sennheiser HDR 65. Wireless.

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 29-07-2005 19:51 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Hier heb ik daar ook last van, vooral bij het opstarten (en dan wel bij de avi's die je eerst te zien krijgt). Verder heb ik bij geen enkel spel / programma problemen. Ik geef Rockstar dan ook de schuld hiervan, aangezien dit niet het enige probleem is in San Andreas wat betreft geluid.
Mijn geluidskaart: Creative Soundblaster Live! 5.1

Verwijderd

ik had probleem dat toen ik me visual fx quality op very high had gezet

soundcard sb live 5.1

nu staat hij weer op high .en is mijn geluid ook weer goed

vraag me niet waarom .het geluid op beeld settings reageert

maar het is nu weg :+

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 19:59 ]

Verwijderd

Geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
Ik heb precies dezelfde video kaart, bij mij kraakt en piept hij EN valt hij ook nog eens om de zoveel keer uit :/ ..

• BigFast
Wat ik overigens ben tegengekomen in een aantal topics hier is om je acceleration op no/geen te zetten, dat scheelt een aanzienlijk stuk herrie, althans bij mij. De piep en het gekraak wordt dan dus minder. Dit doe je via run: Dxdiag en dan naar de soundtab.
offtopic:
ik ben geloof niet de enige met dit probleem :+

[ Voor 10% gewijzigd door BigFast op 30-07-2005 15:24 ]

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:08

Hoogie2004

Whohooooo

probeer je aux en microfone ingang te muten, klinkt als het rondzingen van bepaalde tonen

My iRacing profile | Strava

Pagina: 1