Afleveradres op factuur van Apple Store

Pagina: 1
Acties:

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kort vraagje en alleen voor mensen die bij Apple Store ooit wat besteld hebben (liefst recent natuurlijk)

Staat het afleveradres op de factuur die je van de Apple Store krijgt. Nu wil ik graag op bedrijfsnaam een Apple halen, alleen is dit een postbusadres (wat dus niet geaccepteerd wordt als afleveradres). Nu wil ik graag de Ibook bij vrienden dan laten afleveren, maar het is dus erg vervelend als dat afleveradres op de factuur zou staan. (roept weer vragen op dan bij bepaalde instanties.)

Kortom: Staat het afleveradres op de factuur?

(ik heb de apple store gebeld, de medewerker kon mij vertellen dat het afleveradres niet op de factuur stond, alleen vertrouwde ik hem niet echt).

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:21
Volgens mij staat het afleveradres ook niet op de factuur, maar ik weet het niet helemaal zeker.

Kan het vanavond wel ff nakijken.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik heb de factuur van mijn Powerbook er even bij gepakt, en er staat zowel een "Bill To" als "Ship To" adres op :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Als die Mac op bedrijfsnaam besteld wordt, en zodanig ook afgeschreven zal worden door het bedrijf, kan geen enkele instantie het ook maar iets interreseren waar het afgeleverd wordt. Maakt dus niet uit :)

• _Richie_
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 15:15:
Als die Mac op bedrijfsnaam besteld wordt, en zodanig ook afgeschreven zal worden door het bedrijf, kan geen enkele instantie het ook maar iets interreseren waar het afgeleverd wordt. Maakt dus niet uit :)
Nou ja, ook als je hem best wel privé (maar ook toch zakelijk) gaat gebruiken en 200km verderop wordt afgeleverd misschien wel...

Maar afleveradres staat dus wel op de factuur... Jammer... (ik wist wel dat die verkoper loog, die wil natuurlijk zoveel mogelijjk verkopen, hij bood me al gelijk zelfs korting aan)

[ Voor 11% gewijzigd door _Richie_ op 27-07-2005 15:21 ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:42

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik zou het risico nemen. Is het doel van een laptop niet jùist dat je hem kan gebruiken buiten het kantoor :)

Je moet natuurlijk gaan oppassen als je het idee hebt dat de 'bepaalde instanties' bij je gaan komen kijken. Maar zolang je geen controle krijgt zou ik me er niet druk om maken.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

_Richie_ schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 15:20:
[...]

Nou ja, ook als je hem best wel privé (maar ook toch zakelijk) gaat gebruiken en 200km verderop wordt afgeleverd misschien wel...

Maar afleveradres staat dus wel op de factuur... Jammer... (ik wist wel dat die verkoper loog, die wil natuurlijk zoveel mogelijjk verkopen, hij bood me al gelijk zelfs korting aan)
Zolang hij via het bedrijf afgeschreven wordt (en dus in de administratie opgenomen wordt!), en aangetoond kan worden dat het een aankoop voor bedrijfsgerichte doeleinden was, dan zal er nooit een probleem van gemaakt worden. Bij een laptop al helemaal niet, bij een PC thuis moet je gewoon aan kunnen tonen dat deze voor bedrijfsdoeleinden wordt gebruikt, c'est ca. Bij computers is dit dus makkelijk aan te tonen. Voor auto's, tv's, vliegreisjes, zwembaden in de achtertuin, etc wordt het al minder makkelijk dit prive te gaan gebruiken ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 15:47 ]

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-02 14:51
[...]

Totaal geen probleem, ook al laat je hem afleveren in Timboektoe. Hij moet eventueel wel getoond kunnen worden (of een goede reden hebben waarom dit niet mogelijk is).

Daarnaast heb ik een draagtas via de applestore besteld en daar stond GEEN afleveradres op de factuur, wel op de pakbon.

• _Richie_
  • Niet online
TukkerTweaker schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 16:46:
[...]

Totaal geen probleem, ook al laat je hem afleveren in Timboektoe. Hij moet eventueel wel getoond kunnen worden (of een goede reden hebben waarom dit niet mogelijk is).

Daarnaast heb ik een draagtas via de applestore besteld en daar stond GEEN afleveradres op de factuur, wel op de pakbon.
Oh dus toch GEEN afleveradres op de factuur....

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 22:06

wouterve

Swinger of States

Nou, er staat wel een afleveradres op, hoor. Ik kreeg vandaag m'n iPod mini binnen, inclusief zo'n pakbon... alleen de verkeerde pakbon, vrees ik:
Afbeeldingslocatie: http://vanerve.nl/i/img_2018.jpg

Ik woon namelijk toch echt in Nederland :P.

• _Richie_
  • Niet online
Haha, zeker foutje bedankt.. :)

Dus afleveradres toch op de factuur... shit...

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

_Richie_ schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 22:08:
Haha, zeker foutje bedankt.. :)

Dus afleveradres toch op de factuur... shit...
Nee, dat schijnt een pakbon te zijn (ik heb dus ook op dat ding gekeken).

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:34

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

wouterve schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:08:
Nou, er staat wel een afleveradres op, hoor. Ik kreeg vandaag m'n iPod mini binnen, inclusief zo'n pakbon... alleen de verkeerde pakbon, vrees ik:
[afbeelding]

Ik woon namelijk toch echt in Nederland :P.
Dit is geen factuur, dit is de pakbon (delivery note). De factuur krijg je nagestuurd (duurt soms 1 tot 2 weken) en daar staat (bij mij althans) geen afleveradres op, wel een factuuradres. Het is (mijns inziens) logisch dat dit afleveradres wél op de pakbon vermeld staat.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Wat maakt het nou uit waar je het ding laat afleveren. Op het moment dat je je notebook ook privé gebruikt hoor je daar rekening mee te houden bij het invullen van je belastingformulieren. Hoewel ze er aan zitten te denken die zeikregel te skippen. Ik laat bijvoorbeeld alles bij mijn werkgever bezorgen omdat ik nooit thuis ben. Dat maakt niet dat hij ook eigendom wordt van mijn spullen en als ik ze vervolgens gebruik voor mijn eigen bedrijf dan is dat zo. Als het factuuradres maar klopt, dat is wel makkelijk.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 21:14
wat doe je nou moeilijk? al komen ze erachter, geef ze een belletje, leg ze uit dat apple niet kan deliveren naar een postbusadres en klaar ben je?

wat een moeilijk gedoe zeg. die mensen bij de belastingdienst zijn echt geen robots die alleen ja/nee begrijpen hoor. de kans bestaat wel natuurlijk dat je gecontroleerd wordt maar zoals gezegd, 1 belletje, ff uitleggen en klaar ben je

• b0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-01 12:09

b0p

Begin deze maand een Airport Express Base Station besteld. Een week later ontving ik de factuur/invoice per post. De invoice vermeld bij mij een SHIP TO- en een SOLD TO-adres...
Pagina: 1