Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kabelabonnement sneller dan telefoonlijn ?!

Pagina: 1
Acties:
  • 19 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben van plan een ADSL-abonnement af te sluiten. Na een postcode-check van een provider kan ik t/m 1600 Kbit/s afsluiten.

Nu is er een speciale aanbieding voor een 1024 Kbit/s en een 4 Mbit/s abonnement voor dezelfde prijs.
Kan ik nu toch die 4 Mbit lijn afsluiten terwijl de snelheid van de lijn dit niet toestaat of is dit gewoon technisch onmogelijk ???

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Wat technisch maximaal is op elke aansluiting kan anders zijn. Maxmale snelheid wordt beperkt door lengte van de telefoonlijn van jou aansluiting tot de telefooncentrale waarop je bent aangesloten en kwaliteit van die lijn.

Nu hanteren sommige DSL-netwerk aanbieders (telco's) afstanden om bestelbaarheid wel of niet mogelijk te maken. Zo kan het zijn dat op jou adres via KPN-DSL (voormalig mxstream) op een analoge telefoonlijn alleen Lite (dus 1600Kbps) verkrijgbaar is en op ISDN misschien alleen Go (800Kbps).

Andere DSL-netwerken hanteren dit niet en kan je 4Mbps gewoon aanvragen. Er bestaat een mogelijkheid dat je dat niet haalt uiteindelijk, maar kan ook prima gewoon werken.

Deze informatie kan je ook gewoon vinden in de diverse Topics en ook navragen bij een ISP. Gewoon bestellen wat jou interessant lijkt.

Overigens is de topictitel ook erg slecht gekozen gezien je het niet over kabelinternet hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 27-07-2005 14:45 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Dit topic is gesloten.