[ASP] Bestand van andere server includen

Pagina: 1
Acties:

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:31
Ik ben thuis in PHP, maar niet in ASP. Nu maak ik leuke systeempjes in PHP en die worden als service verleend aan andere mensen. De persoon van de website krijgt dan enkele php bestanden, plaatst deze volgens instructies en kan gebruik maken van de service die we bieden. Nu is er iemand met alleen ASP ondersteuning. Dus... de pagina's moeten in ASP werken... Op zich niet zo'n punt, want kwa PHP code komen er alleen 'includes' in voor. Na wat zoekwerk was dit er ook voor ASP.

Ik heb geen dynamische includes nodig (waarvoor je wat functies en dergelijke moet maken om dat werkend te krijgen)

Deze posting gaat er ook over.
[rml][ PHP][ ASP] include[/rml]

Wat ik uit verschillende berichten kan opmaken is dat ik:
code:
1
<!--#include virtual="URL=http://www.ANDEREserver.nl/subfolder1/bestand.php?variable=waarde"-->
moet gebruiken om het werkend te krijgen.

Opmerking: de url http://www.ANDEREserver.n...stand.php?variable=waarde
moet zo blijven. Ook inclusief variable (variable=waarde) dus. (natuurlijk staat hier nu een sample)
Opmerking 2: Zoals je ziet, ik wil een bestand includen die op een ANDERE server staat. Ik kan hiervan niet afwijken, ivm met de werking van de code. (maargoed dat is niet relevant aan de vraag)

Ik heb ook nog wat zitten prutsen met server.execute (al weet ik niet precies, wat alle eigenschappen zijn van dit commando).

De foutmelding die ik krijg:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Active Server-pagina's error 'ASP 0126' 

Include-bestand niet gevonden 

/een_subfolder1/index.asp, line 1 

Het Include-bestand URL=http://www.andereserver.nl/subfolder1/bestand.php?variable=waarde kan niet worden gevonden.
Hoe krijg ik dit nou werkend? Veel forumtopics omtrent dit onderwerp met deze kenmerken zijn gebaseerd op: "ik dacht" en "ik geloof", maar niet: "ik weet zeker dat het zo moet:" en vallen veel mensen terug op , hoe het in PHP moet en kan.

[ Voor 25% gewijzigd door Cheater op 27-07-2005 14:09 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 19:54

Bosmonster

*zucht*

Je voorbeeld is SSI en geen ASP.

Kun je niet het bestand gewoon inlezen en wegschrijven? Enige wat je dan even op moet zoeken is hoe je met ASP een bestand van internet kunt lezen (wat me niet zo'n probleem lijkt).

Maar goed.. ik heb daar dus de ballen verstand van en daar zat je niet op te wachten geloof ik :+

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-04 12:54

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Je kan aan een include toch geen variabele meegeven?

• Cheater
Klopt Jaspertje. Maar dat is maar net hoe je het ziet.

Een variable meegeven met als waarde hetgeen WAT je wil includen.
Of
Een variable meegeven MET de URL dat je wil includen.

Dat laatste mag dus wel...

En ja het is SSI, maar legt mij dat tot restricties?

• Jaspertje

Jaspertje

Max & Milo.. lief

En als je het eerst eens zonder variabele probeert? want als ik de volgende code heb werkt het niet:

Te include bestand (niks raars):
code:
1
2
3
4
5
<%
function la
    Response.Write Request.QueryString("id")
end function
%>

Dit werkt niet
code:
1
2
3
4
<!--#includes virtual="test2.asp?id=2"-->
<%
Response.Write la()
%>

Maar dit werkt wel (alleen zonder ID dus)
code:
1
2
3
4
<!--#includes virtual="test2.asp"-->
<%
Response.Write la()
%>

Als het niet werkt krijg ik dezelfde foutmelding:
Active Server Pages error 'ASP 0126'

/test.asp, line 1

Het Include-bestand test2.asp?id=2 kan niet worden gevonden.

• Cheater
OK , jasper? en nu http://www.domeinnaam.nl/ voor test2.php zetten, en dan nog eens proberen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Cheater op 27-07-2005 15:24 ]

• Jaspertje

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Active Server Pages error 'ASP 0126'

/test.asp, line 1

Het Include-bestand http://localhost/test2.asp?id=2 kan niet worden gevonden.

Ik gebruik dan wel ASP, maar dat maakt niks uit lijkt mij

[ Voor 18% gewijzigd door Jaspertje op 27-07-2005 15:26 ]

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Snap niet wat er zo moeilijk gedaan wordt.

Lees dat bestand in en schrijf het weg naar de output-buffer :?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kun je niet gewoon met XMLHTTP of WinHTTP de pagina (lees:output ervan) ophalen? In SSI includen gaat je niet lukken zo.

[ Voor 42% gewijzigd door RobIII op 27-07-2005 15:31 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Cheater
RobIII schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 15:29:
Kun je niet gewoon met XMLHTTP of WinHTTP de pagina (lees:output ervan) ophalen? In SSI includen gaat je niet lukken zo.
Dit zijn pas reacties :Y) die me helpen
Modbreak:Dat dit een reply is die je wel dichter bij de oplossing brengt wil niet zeggen dat je andere goedbedoelde replies en de schrijvers daarvan maar de grond in moet boren. Men probeert je gewoon te helpen, dus doe ook een beetje normaal terug asjeblieft. :)

[ Voor 27% gewijzigd door NMe op 27-07-2005 16:07 ]

• Jaspertje

Jaspertje

Max & Milo.. lief

offtopic:
Niet erg netjes, probeer je alleen maar te laten zien dat het geen je nu aan het doen bent niet helpt :'( zodat je niet eeuwig blijft zoeken naar een oplossing

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Jaspertje schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 15:39:
offtopic:
Niet erg netjes, probeer je alleen maar te laten zien dat het geen je nu aan het doen bent niet helpt :'( zodat je niet eeuwig blijft zoeken naar een oplossing
Zoeken is blijkbaar uberhaupt niet z'n sterkste kant. Ik noemde al 2x dat ie gewoon het bestand moet inlezen (in 5 minuten googlen te vinden hoe).

Maar hij begint pas te juichen als iemand hem direct aanwijst hoe.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Bosmonster schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 15:48:
[...]
Zoeken is blijkbaar uberhaupt niet z'n sterkste kant. Ik noemde al 2x dat ie gewoon het bestand moet inlezen (in 5 minuten googlen te vinden hoe).

Maar hij begint pas te juichen als iemand hem direct aanwijst hoe.
Niet om lullig te zijn ofzo, maar ik vind dit een beetje flamerig over komen. Hoewel ik mezelf als ervaren ASP-er en devver beschouw was voor mij ook niet direct duidelijk wat je bedoelde met "inlezen". Ik zou dan op z'n minst andere woorden hebben gekozen (zoals "middels een HTTP request ophalen" ofzo). Googlen op inlezen bestand asp levert namelijk juist results op die de TS probeert te voorkomen (includen van "lokale" bestanden). Neemt niet weg dat dit idd makkelijk te googlen was voor de TS, ware het niet dat de termen iets anders hadden moeten zijn. En met enige moeite daarin gestoken had dat dus wel moeten lukken.

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 27-07-2005 15:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Cheater
Jawel maar je zoekt naar het verkeerde. Ik bleef doorzoeken naar include

Hier de code die voor mij werkte, en hoogstwaarschijnlijk voor iedereen zal werken die het op deze manier wil.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<% 
  Set GetConnection = CreateObject("Microsoft.XMLHTTP") 
  GetConnection.Open "GET", "http://www.andereserver.nl/a_subfolder/bestand.asp?partner_code=test", False 
  GetConnection.Send  
  ResponsePage = GetConnection.responseText 
  Response.write (ResponsePage) 
  Set GetConnection = Nothing 
%>

En ehm... een bestand inlezen kan op tientallen manieren...

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Misschien niet onverstandig om even te checken of de .Status wel 200 is, en niet 404 ofzo voordat je verder gaat na de .Send()?

code:
1
2
3
4
5
6
7
<% 
  Set GetConnection = CreateObject("Microsoft.XMLHTTP") 
  GetConnection.Open "GET", "http://www.andereserver.nl/a_subfolder/bestand.asp?partner_code=test", False 
  GetConnection.Send  
  If GetConnection.Status = 200 then Response.write (GetConnection.responseText) 
  Set GetConnection = Nothing 
%>

Wel netjes dat je je oplossing even post (voor de volgende users die via de search in dit topic terecht komen). Choesojei! Toch weer een puntje gescoord die je verloren was door je Topicstart ;)

[ Voor 95% gewijzigd door RobIII op 27-07-2005 16:06 ]

Over mij

Pagina: 1