Toon posts:

Apacer Disc Steno CP80

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met de Apacer Disc Steno CP80. Is dus een cd-brander standalone (zonder dat pc nodig is) voor een compact flash kaartje op de branden (er is ook de wat meer uitgebreidere CP100). Echter deze CP80 kost nog maar iets van 89 euro.
In de loop van volgens jaar weer een maand op reis en dan wil ik gezien voordelen van digitaal toch wel veel foto's maken. Imagetank met HD wil ik persee niet omdat ik het risico dat hij kapot gaat niet wil lopen. Met zo'n cp80 kun je gewoon paar cd-tjes fikken.
Ervaringen met de CP100 ook welkom. Even als alternatieve cd-branders stand-alone.

Verwijderd

Ik heb het apparaat ook sinds kort (vlak voor mijn vakantie aangeschaft) en ben er zeer tevreden over. Prijstechnisch zeer interessant; de eerste keer was ik alleen even onzeker :X omdat ik niet in staat was de gebrande CD te controleren en daarna wel mijn CF II kaartje van 1GB moest formattteren om door te kunnen schieten met mijn nieuwe Nikon D70...

Verwijderd

Topicstarter
Net ook nog gekeken naar de CP100 en CP200 en hebben wel wat voordelen. Als verificatie na het schrijven dus of de kopie gelukt is. Weet niet of de CP80 deze ook heeft.
Daarnaast heeft de CP80 voor zover ik las geen accu....
De CP200 kan ook dvd afspelen en heeft een tv-out wat het apparaat weer wat functioneler maakt.
De CP300 voor DVD schrijven is er inmiddels ook geloof ik.
Ik ga pas in november 2006 weer een maand naar het buitenland dus volgend jaar zomer zal ik het een en ander pas gaan kopen. Maar probeer het alvast in de gaten te houden.
Ik denk dat ik dan voor de CP200 ga. of als de prijs drastisch gedaald is voor de 300.
Een accu vind ik voor mij een vereiste. En de TV-out lijkt me erg makkelijk.

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb de CP200, omdat deze ook geheugensticks groter dan 650MB kan branden. Verder vind ik het display handig (heeft de CP80 dat ook?) en wordt de overdracht op fouten gecontroleerd. De DVD functie interesseert me niet.

Ik doe op vakantie altijd het volgende:
1 cd per stick + kopie
multisession cd elke dag aanvullen met nieuwe sticks

Zo heb ik 1 cd in handbagage, 1 cd in koffer vriendin en 1 cd in koffer van mezelf.

Harde schijf apparaten vertrouw ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Sheik schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 16:18:
Verder vind ik het display handig (heeft de CP80 dat ook?) [/quote

Nee de CP80 heeft geen display

Verwijderd

Ik begrijp dat ik er ook 2gb kaarten mee kopieert?
Stomme vraag misschien maar kopieert hij ook de films die ik op een kaart heb staan?

Ik heb een D70s met CF-kaarten die passen er zo in. Maar gebruik ook SD-kaartjes. Daarvoor heb ik een adapter nodig. Iemand enig idee waar ik die gemakkelijk vandaan haal? Alle leveranciers die de CP80 kunnen leveren, leveren die adapter niet...

Graag dus wat advies.

Huub
Pagina: 1