Mijn huidige systeem, boot voor geen meter:
AthlonXp1800+
Radeon 9600XT 256mb
Gigabyte GA-7VAX KT400
512Mb PC2700 DDR-Ram
650watt sweex voeding
Inmiddels is de zaak weer teruggeklokt(altijd de eerste stap
), en nog kon ik geen reactie ontlokken aan mijn systeem.Na herhaaldelijk uitvallen van mijn systeem gaf ie er gewoon de brui an, booten wilde ie niet meer, ook niet na bios resets etc etc
Ik gaf eerst de schuld aan condens, mijn cpu word namelijk watergekoeld met chilled water, dus watertemps van zo'n graad of -5 tot +6(afhankelijk van hoelang mijn systeem al draait, het warmt namelijk langzaam op
) Echter, na 3x verbeteren van de isolatie van de cpu, de socket en halve mobo, komt er nogsteeds geen reactie uit het systeem.
dus begon ik met demonteren, zelfs zonder cpu, mem of agp kaart komt er geen bliepje uit 't mobo
Zelfs al was er iets met condens, na 1 nacht drogen zou dit geen issue meer hoeven te zijn. De beeldkaart doet het perfect in een andere pc en het geheugen ongetwijfels ook(Lijk me sterk dat 3 reepjes tegelijk hun adem uitblazen, afgezien van het feit dat deze nooit condens op zich hadden ofzo....). CPU ziet er nog goed uit, geen core crushes oid en, na de vaseline eraf te hebben geveegd kan deze nooit kortsluiting hebben gemaakt(en het mobo blaat ook niet als er geen cpu in zit, dit word dus niet gedetecteerd)
Wat kan het zijn? ik zou de schuld geven aan de vaseline, deze is door de hitte van andere onderdelen gaan lopen(altijd lekker, vaseline uit je agp slot peuteren
), maar ik kan me niet voorstellen dat deze daarmee opeens iets (electrisch) isoleert wat deze voorheen niet deed, of zelf kortsluiting veroorzaakt, tenslotte geleid het niet... ook lijtk het mesterk da er condens onder de vaseline zit, er zit al een dikke laag op vanaf dag 1(dat ik de chiller aansloot).
AthlonXp1800+
Radeon 9600XT 256mb
Gigabyte GA-7VAX KT400
512Mb PC2700 DDR-Ram
650watt sweex voeding
Inmiddels is de zaak weer teruggeklokt(altijd de eerste stap
Ik gaf eerst de schuld aan condens, mijn cpu word namelijk watergekoeld met chilled water, dus watertemps van zo'n graad of -5 tot +6(afhankelijk van hoelang mijn systeem al draait, het warmt namelijk langzaam op
dus begon ik met demonteren, zelfs zonder cpu, mem of agp kaart komt er geen bliepje uit 't mobo
Zelfs al was er iets met condens, na 1 nacht drogen zou dit geen issue meer hoeven te zijn. De beeldkaart doet het perfect in een andere pc en het geheugen ongetwijfels ook(Lijk me sterk dat 3 reepjes tegelijk hun adem uitblazen, afgezien van het feit dat deze nooit condens op zich hadden ofzo....). CPU ziet er nog goed uit, geen core crushes oid en, na de vaseline eraf te hebben geveegd kan deze nooit kortsluiting hebben gemaakt(en het mobo blaat ook niet als er geen cpu in zit, dit word dus niet gedetecteerd)
Wat kan het zijn? ik zou de schuld geven aan de vaseline, deze is door de hitte van andere onderdelen gaan lopen(altijd lekker, vaseline uit je agp slot peuteren
edit:
Het betreft hier dit spul:

Maar dan met:
100% zuiver
ongeperfumeerd
naast de 100g
Het betreft hier dit spul:

Maar dan met:
100% zuiver
ongeperfumeerd
naast de 100g
offtopic:
ik ben al aan het rondkijken naar een vervangend mobo, socket a mobo's zijn niet zo gek duur en hebben allerlei xtra's vergeleken met mijn huidige, maar ik pot het geld liever op om in een keer over te gaan naar een fatsoenlijk s939 systeem
ik ben al aan het rondkijken naar een vervangend mobo, socket a mobo's zijn niet zo gek duur en hebben allerlei xtra's vergeleken met mijn huidige, maar ik pot het geld liever op om in een keer over te gaan naar een fatsoenlijk s939 systeem
[ Voor 5% gewijzigd door Rey Nemaattori op 27-07-2005 13:54 ]
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori