[Vaseline] Mobo doet niets

Pagina: 1
Acties:

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
Mijn huidige systeem, boot voor geen meter:

AthlonXp1800+
Radeon 9600XT 256mb
Gigabyte GA-7VAX KT400
512Mb PC2700 DDR-Ram
650watt sweex voeding

Inmiddels is de zaak weer teruggeklokt(altijd de eerste stap :+), en nog kon ik geen reactie ontlokken aan mijn systeem.Na herhaaldelijk uitvallen van mijn systeem gaf ie er gewoon de brui an, booten wilde ie niet meer, ook niet na bios resets etc etc :'(

Ik gaf eerst de schuld aan condens, mijn cpu word namelijk watergekoeld met chilled water, dus watertemps van zo'n graad of -5 tot +6(afhankelijk van hoelang mijn systeem al draait, het warmt namelijk langzaam op :P) Echter, na 3x verbeteren van de isolatie van de cpu, de socket en halve mobo, komt er nogsteeds geen reactie uit het systeem.

dus begon ik met demonteren, zelfs zonder cpu, mem of agp kaart komt er geen bliepje uit 't mobo :|
Zelfs al was er iets met condens, na 1 nacht drogen zou dit geen issue meer hoeven te zijn. De beeldkaart doet het perfect in een andere pc en het geheugen ongetwijfels ook(Lijk me sterk dat 3 reepjes tegelijk hun adem uitblazen, afgezien van het feit dat deze nooit condens op zich hadden ofzo....). CPU ziet er nog goed uit, geen core crushes oid en, na de vaseline eraf te hebben geveegd kan deze nooit kortsluiting hebben gemaakt(en het mobo blaat ook niet als er geen cpu in zit, dit word dus niet gedetecteerd)

Wat kan het zijn? ik zou de schuld geven aan de vaseline, deze is door de hitte van andere onderdelen gaan lopen(altijd lekker, vaseline uit je agp slot peuteren :+), maar ik kan me niet voorstellen dat deze daarmee opeens iets (electrisch) isoleert wat deze voorheen niet deed, of zelf kortsluiting veroorzaakt, tenslotte geleid het niet... ook lijtk het mesterk da er condens onder de vaseline zit, er zit al een dikke laag op vanaf dag 1(dat ik de chiller aansloot).

edit:

Het betreft hier dit spul:
Afbeeldingslocatie: http://www.ionikh.gr/ico/VaselineJelly.jpg

Maar dan met:
100% zuiver
ongeperfumeerd

naast de 100g

offtopic:
ik ben al aan het rondkijken naar een vervangend mobo, socket a mobo's zijn niet zo gek duur en hebben allerlei xtra's vergeleken met mijn huidige, maar ik pot het geld liever op om in een keer over te gaan naar een fatsoenlijk s939 systeem

[ Voor 5% gewijzigd door Rey Nemaattori op 27-07-2005 13:54 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Lijkt me idd het moederbord dat er de brui heeft aan gegeven, maar misschien eens een andere voeding proberen?

• Rey Nemaattori
Ranzy schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:17:
Lijkt me idd het moederbord dat er de brui heeft aan gegeven, maar misschien eens een andere voeding proberen?
voltages van de voedings lijnen waren goed, niet meer dan 0.1 volt verschil met dat wat het moet zijn, that is, voor ie compleet de brui eraan gaf, tussen door wilde ie nog weleens booten maar hing hij in windows of net ervoor. Toen heb ik meteen in de bios gekeken of de voeding niet compleet gaar was(voor de zoveelste keer :+), dat was toen niet het geval.

huidige waarden(met multimeter):
12v = 11.84
5v = 4.97
3.3v = 3.3(uit de atx stekker)
vcore: onbekend, maar de bios stond ingesteld op +5% dus da's +/- 1.6v

Voeding lijkt me nog kraakvers :) ik kan um proberenom te wisselen, for fucks sake. Xzit verder ook zonder ideen :?

[ Voor 46% gewijzigd door Rey Nemaattori op 27-07-2005 14:26 ]

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Begrijp ik goed dat je vaseline als koelpasta gebruikt heb?

edit:

Bedankt, voor de info :)

[ Voor 24% gewijzigd door Emmeau op 27-07-2005 14:40 ]

If you choose to criticise you choose your enemies

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:56
Dat een mobo niet piept, als er geen CPU is, is niet geheel vreemd. Mijn Abit NF7-S en eerdere Asus A7N8X piepen geen van beide als de CPU er niet in zat.

edit: Zin was idd niet af, zat met gedachte zeker ergens anders :P

[ Voor 35% gewijzigd door Razkin op 27-07-2005 16:54 ]

iRacing Profiel

• Rey Nemaattori
Emmeau schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:21:
Eh, neej alhoewel het de eerste keer wel op leek toen ik de cooler erafhaalde :+

De vaseline dient als isolatie, een waterblok van een graad of 2 maakt enorm veel condens aan, om dta de voorkomen heb ik het socket & cpu oppervlak(niet de die en een heel klein randje eromheen) ingesmeerd met vaseline. Ook is het water blok ingepak met 1 paag 5mm piepschuim, gevolgd door 2 lagen 2mm isolatiepiepschuim(dat heeft aan een zijde een soort zilverfolie, refelcteerd warmte straling). Het geheel is afgedekt met rockwool isolatiewol & tape :)
Razkin schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:24:
Dat een mobo niet piept, als er geen CPU is niet geheel vreemd. Mijn Abit NF7-S en eerdere Asus A7NX(weet het type niet meer, iig nforce 2 plank)
apart is het zeker maar je laatste zin klinkt afgebroken :?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Emmeau schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:21:
nee joh
vaseline om het moederbord mee in te smeren om het zo te beschermen tegen gecondenseert water.
het koelsysteem dat de TS gebruikt komt ruim onder kamer temperatuur, en dan gaat het vocht in de lucht condenseren op de koudere dingen (in dit geval zijn heatsink).
kijk maar eens naar een koud glas cola... daar condenseert ook water aan de buitenkant van het glas

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Rey Nemaattori
Rey Nemaattori schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:19:
Voeding lijkt me nog kraakvers :) ik kan um proberenom te wisselen, for fucks sake. Xzit verder ook zonder ideen :?
Andere voeding: 0,0 resultaat, ziet er naar uit dat ik strax ff naar de compu sjop moet voor een nieuw mobo...iemand nog tips:+ ? Ik zelf zelf te dnken aan deze of deze .

eerste: Goedkoop..maar niet echt geschikt voor overclocken though... :/
tweede: duurder, zeker omdat het gaat om een tijdelijk gebeuren(tot aan de hcc, hoewel ik dan eigenlijk wil wachten tot volgend jaar en alleen wat (sata)hdd's koop....)

[ Voor 44% gewijzigd door Rey Nemaattori op 27-07-2005 15:27 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Rey Nemaattori schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 15:21:
[...]

Andere voeding: 0,0 resultaat, ziet er naar uit dat ik strax ff naar de compu sjop moet voor een nieuw mobo...iemand nog tips:+ ? Ik zelf zelf te dnken aan deze of deze .

eerste: Goedkoop..maar niet echt geschikt voor overclocken though... :/
tweede: duurder, zeker omdat het gaat om een tijdelijk gebeuren(tot aan de hcc, hoewel ik dan eigenlijk wil wachten tot volgend jaar en alleen wat (sata)hdd's koop....)
waarom niet deze?
http://www.funprice.nl/in...=2339&list=21&subgroep=80

is ook nForce2 chipset, net als die Abit NF7-S2G, maar kost 15 euro minder, en ze overklokken wel erg lekker :)
heb zelf de A7N8X-Deluxe. erg fijn plankje... vooral met de Uberbios en met een paar voltmods.
Nu draaitie wel zonder mods en met een originele bios. heb er een A-XP 1700+ op zitten die nu 2600+ doet met luchtkoeling (2083Mhz bij 333Mhz FSB... geheugen wil nie sneller)

[ Voor 11% gewijzigd door McKaamos op 27-07-2005 16:08 ]

• Razkin
Ik heb ooit eens gehad dat m'n XP tbred(toevallig ook 1800+) niet meer wilde booten op standaard voltage ongeacht het aantal MHz, zou je ook nog kunnen checken. Heb ook even m'n eerder post geedit...

iRacing Profiel

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 16:12
Razkin schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:24:
Dat een mobo niet piept, als er geen CPU is, is niet geheel vreemd. Mijn Abit NF7-S en eerdere Asus A7N8X piepen geen van beide als de CPU er niet in zat.
ik heb nog nooit een moederbord met een speakertje gezien :)

normaal is het de bedoeling dat het speakertje wat in je kast zit, aangesloten wordt op je mobo, maar zelf doe ik dat ook nooit eigenlijk

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mr. Detonator schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 17:14:
[...]

normaal is het de bedoeling dat het speakertje wat in je kast zit, aangesloten wordt op je mobo, maar zelf doe ik dat ook nooit eigenlijk
er zijn anders zat mobos met het speakertje gewoon onboard hoor, heb er hier tientallen tegen de muur hangen.

Wat ik de TS aan kan raden is zijn mobo een keer goed schoonspuiten (gewoon met water onder druk) zodat je zeker weet dat de plank helemaal schoon is.
Daarna naspoelen met demi-water en een goede tijd laten drogen.

• Razkin
Er zijn zat mobo's met een speakertje(zwart cilindertje).

iRacing Profiel

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 16:12
Razkin schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 17:21:
Er zijn zat mobo's met een speakertje(zwart cilindertje).
die heb ik dan toevallig nog nooit gehad :|

• Rey Nemaattori
Mr. Detonator schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 17:14:

ik wel, ik wil namelijk weten of mijn systeem boot of eventueel overhit raakt etc etc. Heel handige primaire foutopsporing dus. Hij zi er dus wel in, maar geeft geen geluid :'S
FireWurX schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 16:04:
heb zelf de A7N8X-Deluxe. erg fijn plankje... vooral met de Uberbios en met een paar voltmods.
Nu draaitie wel zonder mods en met een originele bios. heb er een A-XP 1700+ op zitten die nu
2600+ doet met luchtkoeling (2083Mhz bij 333Mhz FSB... geheugen wil nie sneller)
Tis toch de abit geworden. De sata raid is op sich geen pre, maar wel heel handig, zo kan ik geleidelijk sata schijven(en toch snelle combo's maken :9) aanschaffen(en later ook dual-ch DDR400 reepjes) zodat de ovegang naar s939 & PCIe wat minder extreem is(dan hoef ik dus alleen mobo, proc & vga te kopen, en niet ook nog eens mem & hdd' s).

Ik wacht met het erin stouwen van mijn 1800+, ik stop per eerst een duron 1600 in(die klokken overigens ook belachelijk goed, hij heeft al op 2100mhz gedraait toen het geheugne er de brui aan gaf :+) omdat mijn 1800+ he-le-maal onder de vaseline zit en ik 200% zeker wil zijn dat het geen brakke cpu betreft. Mijn water is inmiddels opgewarmt tot een graad of 12, wat een waterblok/cpu temp geeft van zo'n 18/22 graden oid, dus ik hoef mijn nieuwe mobo nog niet onder te vaselineren, en dat wil ik vooralsnog niet, eerst dat ding aan de praat krijgen, oc'en kan altijd nog. ook zit ik te overwegen een XP mobile erbij te kopen, immers dit bord kan mokerhard vergeleken met mijn oude.

• jantje112
  • Laatst online: 11:42
een duron 1600 op 2100 mhz??

Veel haalden er rond de 2500-2800 mee vooral op chilled water :)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

jantje112 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 14:45:

jah dat waren pas OC monsters :)
zelf een 1400 gehad op 2300Mhz met luchtkoeling

• Rey Nemaattori
jantje112 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 14:45:

Ik heb nog geen water gebruikt, alleen lucht(standaard koeler zelfs }) ). maar me geheugen houd me nu een beetje tegen...ddr266 8)7

Pagina: 1