XBOX Live via W-LAN, wat te kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Anheuer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06-2022
Ik heb een Chello Classic (4mbps download) abonnement een een 54mpbs draadloze router.
Nu moet ik een gaming adapter kopen voor mijn XBOX om er Live op te kunnen draaien, maar er zijn twee soorten van: de 11mbps en de 54 mbps (bijvoorbeeld de Linksys WET11 en WET54). Aangezien ze nogal wat in prijs schelen, vroeg ik me af of het uitmaakt voor mijn configuratie, daar mijn Chello-abonnement toch maar 4mbps haalt.

Graag een reactie.

[ Voor 5% gewijzigd door Anheuer op 27-07-2005 13:34 ]

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:30
Ik denk dat je omdat je "maar" een 4mbps verbinding hebt. Het beste kan kijken naar de afstand van je xbox tot je router. Als die niet zoveel is kun je makkelijk de 11mbps versie nemen. Als die afstand nou groter is en gaat door een aantal muren dan zou ik voor de 54mbps gaan. Vooral in nieuwbouw woningen wordt tegenwoordig vaak een bepaald materiaal in de muren gestopt zouden het signaal erg stoort (heb er praktijk ervaringen mee).

Maarja mijn mening over draadloos... schaf 't gewoon niet aan als het ook via kabels kan.

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:39
Ik heb draadloos. Ook de Xbox en het is gewoon zalig. Ik heb een USRobotics USR805430
54 Mbps variant. Werk perfect.

http://www.usr-emea.com/p...sp?prod=net-5430&loc=bene

Emos

Verwijderd

BonzO schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 18:19:
Maarja mijn mening over draadloos... schaf 't gewoon niet aan als het ook via kabels kan.
helemaal mee eens.. heb net ook een nieuwbouw huis gekocht.. en misschien ligt het aan de apparatuur (hawking 54g router en sweex usb receiver stickje (!)) - maar heb nu soms dat dan weer een heel goede verbinding opeens een zeer slechte wordt.. faraday effect toch ?

Nee ik heb gelukkig ook utp onder mijn vloer liggen.. daarnaast ik heb zo'n game adapter (linksys) voor mijn xbox maar vond het niet grappig om maar met 700 kb/s sjit te kunnen kopieren etc.. dan toch liever maar 4 mb/s - je levert hoe dan ook in met wireless. (en dit was in een test opstelling waar de router en de game adapter nog geen 2 meter van elkaar verwijderd waren)

Draadloos is leuk maar dan moet het nog wel iets beter werken..