Toon posts:

Dual TFT: Laptop TFT niet als primary?

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
ik heb sinds kort een nieuwe setup (Acer laptop icm Xerox 19" scherm). Ik gebruik nu een programmaatje zodat ik beide in een dual opstelling goed kan gebruiken, inclusief de taakbalk die doorloopt naar de 19" Xerox.

Wat ik mij afvraag is of het mogelijk is dat de Xerox als primary monitor wordt herkend.
De opstelling is voor mij namelijk het beste als de laptop rechts staat van de monitor, vanwege de ruimte op de meubel.

Is er dus een programmaatje die ervoor zorgt dat bij aansluiting van de tft aan de laptop, de tft als primary monitor wordt gezien (zodat het start menu wordt weergegeven op de tft en niet op de laptop)? Natuurlijk moet bij een niet aansluiting, de laptop automatisch als primary worden gezien, adners is het zo moeilijk werken ;)
Erg veel gezocht maar nog niets gevonden, hopelijk dat hier iemand mij dus kan helpen.

Alvast bedankt!

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 22:28

Rwin

Ondertitel

dat kan je toch gewoon in de eigenschappen van je beeldscherm aan of uit vinken?

(rechtsklik op bureaublad, eigenschappen, instellingen --> stel in welke primary moet zijn, et voila?)

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

Verwijderd

Topicstarter
Nee, die optie kan ik niet aanvinken (lekker slim om dat even vergeten te melden). Dat hokje is zeg maar grayed out. Ik kan bij de TFT monitor alleen "Het Windows bureablad uitbreiden naar deze monitor" aan- of uitvinken, niet "Dit apparaat als hoofdmonitor gebruiken".

Kan het komen doordat een laptop als beveiliging heeft dat de primary monitor altijd de tft van de laptop zelf is?

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 22:28

Rwin

Ondertitel

dan denk ik dat je video-kaart van je laptop dat inderdaad niet kan.

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

Verwijderd

Topicstarter
Zal fijn zijn als er een programma is die ervoor zorgt dat dit wel kan ;) Grafische kaart is een ATI Radeon X700, 128 mb..

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:11:
Zal fijn zijn als er een programma is die ervoor zorgt dat dit wel kan ;) Grafische kaart is een ATI Radeon X700, 128 mb..
Een x700 is dusdanig nieuw dat het wel zou moeten kunnen. Probeer eens nieuwe of drivers die veranderd zijn. Als programma kan je ultramon proberen. Dat is een heel handig multimonitor tooltje.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:44

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:08:
Nee, die optie kan ik niet aanvinken (lekker slim om dat even vergeten te melden). Dat hokje is zeg maar grayed out. Ik kan bij de TFT monitor alleen "Het Windows bureablad uitbreiden naar deze monitor" aan- of uitvinken, niet "Dit apparaat als hoofdmonitor gebruiken".

Kan het komen doordat een laptop als beveiliging heeft dat de primary monitor altijd de tft van de laptop zelf is?
Je kunt gewoon bij je scherminstellingen, waar je als het goed is 2 monitoren ziet, slepen met die twee. Ik heb zelf een TFT naast een CRT staan. De CRT staat links, maar zit op de tweede uitgang dus komt automatisch rechts te staan. Het enige wat ik hoef te doen is de tweede monitor naar de linkerkant van de primary te slepen en ik kan ineens links mijn beeld uit in plaats van rechts.

[ Voor 4% gewijzigd door KneoK op 27-07-2005 23:35 ]

Pagina: 1