WSUS (Windows Server Update Services) probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Mathadon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-01 13:37
Ik heb een vraagje over WSUS met betrekking tot de werkstations.

Ik heb een Windows Updates GPO aangemaakt en daarin staat de optie no auto-restart op enabled.
Maar de gebruikers krijgen na de updates een melding dat updates zijn geïnstalleerd en ze krijgen de vraag of men de computer wilt herstarten of niet.

Hoe krijg ik het voor elkaar om deze melding niet meer te laten verschijnen?
De enige opties in de GPO voor deze instellingen zijn: enabled, disabled of not configured.

Als de opties op enabled staat krijgt de gebruiker een notification (wat ik niet wil).
Als de opties op disabled/not configured staat, dan zal de computer automatisch geforceerd na 5 minuten herstarten. (erg onhandig want dan gaat data van de gebruiker verloren)

Wat ik wil is zeg maar een geen automatische herstart, maar ook geen melding dat een herstart noodzakelijk is.

Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt!

• Neo-morpheus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09-2025
Hoi ,

Dit is alleen het geval als de gebruikers administrator rechten hebben op de PC , volgens wat ik overal heb gelezen kun je dit niet uitschakelen ( het omgekeerde kan wel - niet admins die melding laten zien ). Je kunt wel de time tussen die messages vergroten maar dit lost je Probleem niet echt op

GreeTz
Neo

• Mathadon
Neo-morpheus schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:46:
Hoi ,

Dit is alleen het geval als de gebruikers administrator rechten hebben op de PC , volgens wat ik overal heb gelezen kun je dit niet uitschakelen ( het omgekeerde kan wel - niet admins die melding laten zien ). Je kunt wel de time tussen die messages vergroten maar dit lost je Probleem niet echt op

GreeTz
Neo
Welke GPO setting bedoel je dan precies voor het vergroten van de time tussen die messages?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
"re-prompt for restart with scheduled installations properties"

daar kan je een tijd instellen

[ Voor 28% gewijzigd door Zwelgje op 27-07-2005 18:24 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Mathadon
Erik schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 18:23:
"re-prompt for restart with scheduled installations properties"

daar kan je een tijd instellen
Maar bij de 1e keer dat ik updates ga laten uitvoeren bij de werkstations m.b.v. WSUS, dan krijgen ze dus wel de melding te zien? want het is volgens mij de tijd tussen de messages weergegeven worden, die kan je instellen. Maar wanneer een werkstation voor het eerst gaat updaten, dan krijgt hij wel die melding te zien? Weet iemand dit?

• Mathadon
Neo-morpheus schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:46:
Hoi ,

GreeTz
Neo
De gebruikers hebben administrator rechten, maar toch krijgen ze de optie "restart later" niet te zien.
Hoe controleer dit?
Pagina: 1