Toon posts:

[laptop] SlowMotion

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een laptop (1.7 GHz , 512 mb , XP SP2). En deze reageert sinds enkele dagen zeer, maar dan ook zeer traag.

Het opstarten bijvoorbeeld duurt zeker 15 tot 20 minuten. Wanneer windows eenmaal gestart is 'LIJKT' er niks aan de hand. Het openen van vensters duurt enige tijd voor deze zichtbaar zijn, maar daarna kan in deze ook normaal worden gewerkt.

Het schijnt een tijd te duren voor de opbouw, maar wanneer iets 'geladen' is functioneerd het nagenoeg normaal.

Een schijfcontrolle is niet mogelijk, er komt herhaaldelijk de fout :

Bestandsrecordsegment xxx niet leesbaar.

Tevens kan de harde schijf niet geformateerd worden wanneer er in de bios geboot wordt met de windows XP CD-rom. Of wanneer met behulp van een bootdisc in DOS het format commando gegeven wordt.

Zou dit probleem Software- (virus/worm) of hardwarematig(harde schijf) kunnen zijn?

Alvast bedankt,

Frank B.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Heb je al een virusscanner gedraaid? Ik denk zelf toch dat je harde schijf aan het eind van z'n leven is gekomen... Zit er nog garantie op? Zo ja, contact opnemen met leverancier en terugsturen voor reparatie. Vergeet niet de belangrijke bestanden van je laptop af te halen want je bent echt alles kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:15

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Denk een rpobleem met de hardeschijf je zou kunnen proberen de harde schijf even te formateren anders denk ik dat je gewoon een aantal bad sectors hebt en de hardeschijf rma kan ( niet low levellen aangezien je dan geen garantie meer hebt , maar zou het probleem wel kunnen oplossen )

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De laptop heeft helaas geen garantie meer. Maar is vrijwel niet gebruikt. Wanneer het formateer commando gegeven wordt, blijft de balk op 0% staan. (!) Alle bestand op de laptop kunnen nog worden geopend etc.

Ik ben Kaspersky 5.0.20 op de HD, hier ontstaat echter een probleem. Wellicht te maken met de CD-rom.

Maar ik vind het zo opvallend dat er niet meer geformateerd kan worden? Weet iemand hier een oorzaak van?

mvg,

Frank B.

------

Ook als vanuit het BIOS geboot wordt met de CD van XP, gaat het zeer traag bijvoorbeeld bij 'bestanden laden' normaal is dit een proces van 30 seconden maar duurt nou zeker 5 minuten.

Een goede omschrijving is misschien, de laptop doet alles wat er gevraagd wordt (behalve formateren, en schijf controlle) .. alleen ZEEER traag. Niet in de trent van 'opbouwende halve vensters op het scherm' , maar een tijdje niks en opeens staat het hele venster op beeld.

Zal dit echt een harde schijf fout zijn? De laptop is immers nog niet vaak gebruikt.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de BIOS is er een mogelijkheid de HD te testen. De korte (2minuten) test geeft een READ error , maar de Lange (61minuten) test loopt geheel af zonder een melding.

Ik ga toch maar een nieuwe HD halen, want na gister met een andere HD te hebben geprobeerd zag ik geen problemen meer.

groetjes,

Frank B