Toon posts:

VPN - bestanden delen lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 764 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een VPN verbinding opgezet van computer A naar computer B over een adsl-verbinding.
De verbinding werkt prima, maar ik kan met geen mogelijkheid vanaf computer A bestanden op computer B zien, wanneer ik bijvoorbeeld in het netwerk blader. Ik zie de hele vpn server dus niet in de netwerkomgeving.

Details:

Computer A (client) is een w2k server. Maakt verbinding via Planet ADSL. Dit is niet de pc waar straks definitief vanaf gevpn't moet worden, maar slechts voor de test: Ik heb hierop remote toegang wat me heen en weer pendelen tussen twee lokaties scheelt.

Computer B (vpn server) is een XP werkstation, maakt verbinding via Speedlinq. In de router is het werkstation als default server ingesteld en de firewall heb ik tijdelijk uitgeschakeld. Er is een mapje gedeeld waar een bestandje instaat. Er is een gebruiker aangemaakt die vpn rechten heeft.

Ik heb me suf gezocht maar ik kom er niet uit. Zie ik iets over het hoofd? Ik heb nooit eerder een VPN opgezet.

Verwijderd

Topicstarter
En heb jij dit al gelezen:
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 12:10:

Ik heb me suf gezocht maar ik kom er niet uit. Zie ik iets over het hoofd?.
Ik vraag toch niet zomaar om hulp.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Heb ik ook een keer gehad toen met een speedtouch router/modem ADSL, werkte voor geen meter kon niks aan de praat krijgen, heb toen maar een andere modem ertussen gezet en alles werkte perfect :? Ik vind VPN behoorlijk brak, misschien eens iets proberen met openVPN

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 09:00:
En heb jij dit al gelezen:

[...]

Ik vraag toch niet zomaar om hulp.
geef dan even bronnen waar je al gezocht hebt enzo.. plus links erbij.

Verwijderd

Topicstarter
Megamind schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 09:03:
Heb ik ook een keer gehad toen met een speedtouch router/modem ADSL, werkte voor geen meter kon niks aan de praat krijgen, heb toen maar een andere modem ertussen gezet en alles werkte perfect :? Ik vind VPN behoorlijk brak, misschien eens iets proberen met openVPN
Dank je, ik heb openVPN uitgeprobeerd maar het is me wat te ingewikkeld. Ik zoek iets eenvoudigers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het aan de praat. Het zat 'm in de IP adressen.
Megamind bedankt voor de enige poging tot hulp.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:55

Sherlock

No Shit

Vrienden aan het maken :?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Verwijderd

Topicstarter
Nee hoor, ik vind het gewoon belachelijk dat als je een normale vraag post men gelijk voor moderator gaat spelen en roept dat je de search moet gebruiken etc.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Hoe heb je het nou precies opgelost? Ik heb namelijk nu precies hetzelfde probleem, kan dus geen shares benaderen op de andere pc via //IP/share

andersom werkt het dus wel gewoon, als ik op de server mijn IP gebruik dan ziet die wel mijn shares...

[ Voor 27% gewijzigd door Megamind op 28-07-2005 19:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de client een vast IP gegeven.
Om een of andere vage reden kregen de client en de server namelijk hetzelfde ip adres.
Hierna kon ik de shares gewoon benaderen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 10:21:
[...]

Dank je, ik heb openVPN uitgeprobeerd maar het is me wat te ingewikkeld. Ik zoek iets eenvoudigers.
Euh . . . een OpenVPN configuratie met simpele (maar veilige) instelling kost alles bij elkaar nog geen 12 regels aan configuratie (en dat is dan voor de client en server SAMEN).

Maar goed, het zou kunnen dat je modem problemen heeft met het doorgeven van bepaalde poorten ? In geval van PPTP moet naast TCPIP poort 1723 ook nog het GRE protocol (dus niet poort) 47 open staan. Een hoop 'simpele' modems forwarden de TCPIP poort zonder problemen maar de GRE poort met geen mogelijkheid.

Wellicht kun je, als je modem geen mogelijkheid heeft om protocol 47 door te geven, de VPN server als DMZ in je modem instellen, maar neem dan wel een firewall op je pc ;)

Edit; never mind, hele topics lezen is ook een kunst 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 18:45 ]

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:51
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 18:43:
[...]

Euh . . . een OpenVPN configuratie met simpele (maar veilige) instelling kost alles bij elkaar nog geen 12 regels aan configuratie (en dat is dan voor de client en server SAMEN).

Maar goed, het zou kunnen dat je modem problemen heeft met het doorgeven van bepaalde poorten ? In geval van PPTP moet naast TCPIP poort 1723 ook nog het GRE protocol (dus niet poort) 47 open staan. Een hoop 'simpele' modems forwarden de TCPIP poort zonder problemen maar de GRE poort met geen mogelijkheid.

Wellicht kun je, als je modem geen mogelijkheid heeft om protocol 47 door te geven, de VPN server als DMZ in je modem instellen, maar neem dan wel een firewall op je pc ;)

Edit; never mind, hele topics lezen is ook een kunst 8)7
Sorry dat ik even kom inspringen, maar je kan wel zo leuk en aardig vertellen dat het 12 regels zijn maar kun je dan ook even zo leuk en aardig vertellen wat die 12 regels zijn?

Want dat van OpenVPN, zijn alleen al 3 certificaten met meer dan 12 regels per certificaat, dus mag ik dan weten waar je die 12 regels vandaan haalt en hoe je dat nou uiteindelijk voor mekander hebt gekregen om VPN werkend te krijgen?

Dan krijg je nog eens de configfile van openssl wat je moet configgen.

Alvast bedankt. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door GAITii op 20-01-2009 21:12 ]

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

GerbenKwakkel schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:12:
[...]

Sorry dat ik even kom inspringen, maar je kan wel zo leuk en aardig vertellen dat het 12 regels zijn maar kun je dan ook even zo leuk en aardig vertellen wat die 12 regels zijn?

Want dat van OpenVPN, zijn alleen al 3 certificaten met meer dan 12 regels per certificaat, dus mag ik dan weten waar je die 12 regels vandaan haalt en hoe je dat nou uiteindelijk voor mekander hebt gekregen om VPN werkend te krijgen?

Dan krijg je nog eens de configfile van openssl wat je moet configgen.

Alvast bedankt. ;)
Hoi, welkom op GoT..

Leuk dat je mee wilt doen in discussies, of mensen wilt helpen, maar let er wel even op hoe oude deze topics zijn. Je hebt nu namelijk ene topic van ruim 3 jaar oud omhooggeschopt, en dat is niet de bedoeling. Waarschijnlijk is de originele topicstarter al lang vergeten dat hij er mee bezig was, of heeft hij het allang opgelost.

Tenslotte vind ik, dat je best iets minder eisend mag overkomen in je post.

Verder, happy Gotting :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.