Chello mail ophalen bij een Casema verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Beste mede tweakers,

Ik heb een probleempje: Ik wil met Outlook express mijn chello mail binnen halen bij een vriend thuis op zijn pc en Casema verbinding. Nu snap ik dat ik mijn SMTP moet veranderen van die van Casema.

Nu krijg ik alsnog een fout dat hij port 25 niet kan benaderen.

Ik probeer dit allemaal op een apparte account op zijn win xp machine (beide accounts zijn "beheerders"..

- Moet ik de smtp port wijzigen naar iets anders? zo ja wat? (port 26 al geprobeerd)
- Is het een windows probleem?

(ik snap ook dat ik mijn mail kan zien op webmail van chello, maar wil dit graag laten werken)

alvast bedankt!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:47
Poort 25 is voor SMTP, en dat is uitgaande e-mail. Het ligt voor de hand dat je vanaf een casema verbinding geen mail via de chello SMTP server mag versturen. Hier dus gewoon de SMTP server van casema invullen.

• De doorloper
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:57
Om mail op te halen, heb je geen SMTP nodig. In Outlook kun je ervoor kiezen om alleen op te halen en niet te verzenden. Weet niet of dat in OE ook kan.
Verder moet je kijken wat hij als smtp heeft ingesteld en dat bij jou hetzelfde instellen. Feit dat je mail bij Chello hebt heeft geen enkele invloed op wat je bij SMTP invult.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Bedankt gasten, het lag aan een stomme fout van ons kant..de smtp was geen smtp.casema.nl maar smtp.wannadoo.nl

dan doet die het wel..bedankt voor de moeite!