[.NET/Service]Na starten app door svcs, app niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
Hallo,

Ik heb een windowsservice geschreven die een applicatie monitord, en desgewenst de applicatie opnieuwstart.

Nu werkt dit verder prima, alleen is de applicatie niet te zien op de desktop, maar wel in de proceslijst van taskmanager.

De applicatie die gestart moet worden, draait onder een useraccount, die ingelogd is op de console (dus als je via TS inlogt moet je de console overnemen).

De windowsservice draait onder dezelfde account, zodat de applicatie opgestart word onder de goede useraccount. Hoe krijg ik die applicatie nu ook zichtbaar op de desktop (de betreffende applicatie heeft namelijk een window waarin bepaalde informatie zichtbaar is)

ik start de app dmv de volgende code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
        public void StartProcessByFileName(string filename)
        {

Process proc = new Process();
            proc.StartInfo.FileName = Settings.GetAdlizardPath() + filename;
            proc.StartInfo.WindowStyle = ProcessWindowStyle.Normal;
            proc.Start();
        }

ik heb al gezocht maar kan niet echt termen bedenken waaronder ik zou moeten zoeken :/

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

Vinkje aan zetten bij je service "allow interaction with desktop" ?

• 4of9
Helaas dan kan ik de service niet onder die useraccount in laten loggen...

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Ik denk dat je een beetje op het verkeerde pad bezig bent door een service een interactieve applicatie te laten opstarten. Jij zegt namelijk dat de service een proces moet starten, maar die service is niet gebonden aan een inlogsessie, dus wordt dat proces ook niet vastgeknoopt aan een inlogsessie.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• 4of9
ik laat maar even buiten beschouwing of ik wel of niet juist bezig ben, laten we het er maar op houden dat dit een laatste redmiddel is. De applicatie die ik wil herstarten is namelijk een server applicatie die onder een bepaald account draait. Mijn service heb ik ook onder dit account draaien (zoals genoemd in de startpost).

Ik heb al wat meer artikelen gevonden en het schijnt bij design te zijn dat er geen window gecreerd wordt ivm met security. althans de voorbeelden die ik heb gevonden is van mensen die het zelfde proberen via een asp.net applicatie die het zelfde doet. Ik doe het via een windows service, als ik de boel compile als een standaard windows form applicatie dan zie ik namelijk de opgestarte applicatie wel. Het schijnt dat windows die processen die gestart worden runt in een afgeschermd stukje windows aangezien een servide en een asp.net appliactie geen desktop hebben.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen hiermee.

• 4of9
de oplossing is de serviceinstaller op LocalSystem zetten en dan idd interact met desktop aanzetten.
het was even puzzelen maar ik ben er uit.

Dank je voor de hulp!

Pagina: 1