-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
ik weet niet of het helpt maar je kan is proberen "man ssh_config" en dan zoeken op 'TCPKeepAlive'. Mischien helpt dit...
edit: kijk ook even naar de 'ServerAliveInterval' en 'ServerAliveCountMax' opties.
edit: kijk ook even naar de 'ServerAliveInterval' en 'ServerAliveCountMax' opties.
[ Voor 34% gewijzigd door Seth4Chaos op 27-07-2005 12:28 . Reden: toevoeging ]
Mistakes are proof that you are trying...
maar dat is alleen ssh 
ik heb het ook met me bouncer en met ftp en met apache. het lijkt net alsof er ergens een conf bestaat die je na zoveel tijd er uit mieterd
ik heb het ook met me bouncer en met ftp en met apache. het lijkt net alsof er ergens een conf bestaat die je na zoveel tijd er uit mieterd
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Houd je modem daar maar voor verantwoordelijk.
De meeste modems gooien de sessie uit de nat-table als er een tijdje geen activiteit geweest is.
De meeste modems gooien de sessie uit de nat-table als er een tijdje geen activiteit geweest is.
jah maar er zit er nog 1 aan vast (1 eigen server en een test server)
me eigen heeft dit probleem (ik host nog al wat spullen voor school dus kan niet zomaar ff nieuwe kernel er op zetten) me test server niet..
ik dacht misschien dat het aan de kernel kan liggen, want we zitten met 3 compu's vast aan een switch en dan pas de modem.. dus in theorie gaan wij niet langs de modem
maar alles gaat gewoon intern
me eigen heeft dit probleem (ik host nog al wat spullen voor school dus kan niet zomaar ff nieuwe kernel er op zetten) me test server niet..
ik dacht misschien dat het aan de kernel kan liggen, want we zitten met 3 compu's vast aan een switch en dan pas de modem.. dus in theorie gaan wij niet langs de modem
nog iemand een idee-tje?
Als je logs niets zeggen, zorg dan voor meer logs.SCaRaBaeuS schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 10:41:
nog iemand een idee-tje?
Zet nu de debug-optie eens aan van een service op je server die je disconnect en kijk nogmaals in de logs.
Helpt dat ook al niet, dan kun je nog met strace aan de gang.
hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl
Pagina: 1