[debian] disconnect na zoveel tijd.

Pagina: 1
Acties:

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:06
Ik wist geen betere titel, maar dit is het probleem. Als ik connect naar me server (kernel 2.4.27, debian unstable) en blijf connected (via een bouncer o.i.d.) dan disconnect hij mij na een tijdje.

Ik draai geen firewall (tis intern, me adsl modem houdt het al tegen) dus dat is het probleem niet.
Ook ssh kapt er na verloop van tijd mee. Me andere debian server heeft er totaal geen last van.

Er is totaal niets te vinden in de syslog of in elke andere log die er maar in /var/log/ staat.

Het irritante is dat je als dit in de search stopt, dan vind je enkel onderwerpen die op de firewall slaan (die ik dus niet heb...) Hopelijk kan iemand me hier mee helpen B) , google leverde btw ook neits op (behalve met firewall enzo)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

ik weet niet of het helpt maar je kan is proberen "man ssh_config" en dan zoeken op 'TCPKeepAlive'. Mischien helpt dit...

edit: kijk ook even naar de 'ServerAliveInterval' en 'ServerAliveCountMax' opties.

[ Voor 34% gewijzigd door Seth4Chaos op 27-07-2005 12:28 . Reden: toevoeging ]

Mistakes are proof that you are trying...

• Ankh
maar dat is alleen ssh :)
ik heb het ook met me bouncer en met ftp en met apache. het lijkt net alsof er ergens een conf bestaat die je na zoveel tijd er uit mieterd :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Houd je modem daar maar voor verantwoordelijk.
De meeste modems gooien de sessie uit de nat-table als er een tijdje geen activiteit geweest is.

• Ankh
jah maar er zit er nog 1 aan vast (1 eigen server en een test server)
me eigen heeft dit probleem (ik host nog al wat spullen voor school dus kan niet zomaar ff nieuwe kernel er op zetten) me test server niet..

ik dacht misschien dat het aan de kernel kan liggen, want we zitten met 3 compu's vast aan een switch en dan pas de modem.. dus in theorie gaan wij niet langs de modem :) maar alles gaat gewoon intern :)

• Ankh
nog iemand een idee-tje?

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:04

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Als je logs niets zeggen, zorg dan voor meer logs.

Zet nu de debug-optie eens aan van een service op je server die je disconnect en kijk nogmaals in de logs.
Helpt dat ook al niet, dan kun je nog met strace aan de gang.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Pagina: 1