Toon posts:

[2000] Server niet meer te bereiken, explorer hangt*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb een probleem met een W2k DB server

w2k server sp4
SQL 2000 Axapta database server
veritas backup agent 9.1

De situiatie is dat op de database server een dump word gemaakt van de DB op een extra schijf in de server, en veritas zet deze dump op tape, nu gaat dit vaak goed, maar soms hangt de backup tijdens het backupen, en moet ik sochtens de backup afbreken. De backup server kan dit vaak niet zelf meer dus moet ik alle veritas services stoppen. Dan probeer ik daarna de DB server teberijken om in de log te kijken met hyena en krijg ik de melding:

Unable to access service infroamtion. The RPC service is unavailable

ook met een \\DBsrv\c$ kom ik niet op de server, hij is nog wel te pingen en ook werkt axapta nog.
Als ik dan op het console van de server naar de c: wil of de mmc open om in de log te kijken hangt explorer in de debug mode en krijg ik de volgende melding:

This program cannot be closed if it is being debugged, please resume it or close the debugger first.

En reageert de server verder nergens meer op, de database is niet meer down te krijgen en de server moet een harde reset krijgen om weer wat leven in het beestje te krijgen.

Na een reboot werk alles weer prima, maar in de log's is niks te vinden. Nothing !!!!

Heet iemand een iedee waar het probleem vandaan kan komen???

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Titel ietsje aangepast, neem aan dat je 'bereiken' bedoelde :) Heb je de nieuwste updates voor Windows en ook de updates van Veritas allemaal al geinstalleerd? Verhelpt dit het probleem? Welke database hebben we hebt over, ook niet geheel onbelangirjk..
Wat heb je verder al geprobeerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Thx,

Vanavond wil ik Sp2 voor veritas 9.1 rev 4691 installeren. maar de backup gaat vaak wel goed dus dat blijf ik vreemd vinden.

Ik heb in het register de debug melding uitgezet, voor de rest weinig. Er is ook niks te vinden in logs van windows of SQL. Ja over SQL 2000

Heel raar maar hij hangt dus ook de RPC service op, maar de database is nu nog wel te berijken is een andere server, met de enterprise manager.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 12:16 ]