Twee verschillende monitoren aansluiten ?

Pagina: 1
Acties:

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 14:09
Ik beschik momenteel over een P4 met een Geforce4200Ti, Pinnacle TV kaart en een 19'' CRT monitor.

Nu wil ik graag een tweede monitor op mijn systeem aansluiten om oa. via de tv-kaart tijdens het werken tv te kunnen kijken of gewoon om een uitbreiding van mijn desktop te krijgen.
Aangezien ik heel tevreden ben over mijn 19''monitor wil ik deze graag behouden en als tweede scherm een TFT gebruiken. Aangezien ik ook wel eens een spelletje speel, wil ik er met een nieuwe videokaart niet op achteruit gaan.

Wat ik me afvraag is hetvolgende:
- Is het mogelijk om 2 verschillende schermen aan te sluiten op een videokaart ?
- Moet ik een nieuwe videokaart kopen en is de Geforce dan overbodig, of bestaat er ook een kaart
die alleen de Output naar de 2 monitoren regelt, terwijl de rest loopt via de Geforce ?

Karsten

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, kunt twee verschillende monitoren gebruiken, werkt prima hoewel 2 dezelfde toch nog net wat gaver is.

je kunt evt je Geforce ervoor gebruiken, maar je kunt ook een pci videokaartje erbij duwen voor je 2e monitor (dat heb ik ook gedaan zodat ik beide monitoren met DVI aan kon sluiten).

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:32
^^ met Terw_Dan

Ik gebruik zelf een 19" CRT en een 9" CRT Monochroom naast elkaar, meer exotische combinatie krijg je nergens, maar het werkt prima.

19" @ 1280x960, 100 hz
9" @ 640x480, 60 hz

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 14:09
Ik overweeg toch om 2 tft's aan te schaffen en een extra PCI videokaart.
De TFT's komen dan elk op de DVI uitgang van een van de videokaarten.

Ontstaat er door het gebruik van 2 verschillende videokaarten geen verschil qua beeld/kleur ?

Karsten

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Carpento schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 10:23:
^^ met Terw_Dan

Ik gebruik zelf een 19" CRT en een 9" CRT Monochroom naast elkaar, meer exotische combinatie krijg je nergens, maar het werkt prima.

19" @ 1280x960, 100 hz
9" @ 640x480, 60 hz
20" Sun en 2,5" Monochroom schermpje :P
2 jaar terug @ HW-LAN 2003 gebouwd door dion_b :P dat was pas exotisch ;)
SLedder schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 20:41:

Ontstaat er door het gebruik van 2 verschillende videokaarten geen verschil qua beeld/kleur ?
Ja en nee
Ja als je D-SUB gebruikt, dan ben je namelijk afhankelijk van de filters
Nee als je DVI gebruikt omdat je dan een volledig digitaal signaal naar je monitoren stuurt.
ik heb zelf een GF4 Ti4200 en een Radeon 7000 in mijn systeem, beide DVI, 2 identieke monitoren maar geen kleurverschil. als er kleurverschil optreed dan zit het in de monitor