Toon posts:

geen tv geluid via home cinema?

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik een home cinema (samsung) aangeschaft naast mijn Samsung LCD TV. DVD-tje gekeken..geen probleem! Nu wil ik ook graag het tv geluid van normale tv programma's via mijn home cinema! Heb t op dit moment aangesloten via én SCART én TULP, maar doet t geen van beide. Ook niet afzonderlijk. SCART TV naar SCART DVD en de tulp stekkers (rood/wit/geel) naar de ingang AUX1 op de home cinema! Nu zet ik de function op AUX1, maar geen tv geluid via mn boxen...

Ik heb m nu net zo aangesloten als in de gebruiksaanwijzingen staat, maar steeds geen geluid...

Wat doe ik verkeerd?

Verwijderd

Kijk eens voor de zekerheid of er bij ergens aan het uiteinde van de tulpjes in of out staat. Out kant moet aan de tv, in kant in de receiver. Probeer anders eens een andere aansluiting dan aux (zit er geen tv/cable ingang achterop? Wat voor scartverloopkable heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Geen in of out bij de tulpjes.... mijn scart is een scart met alle pinnen erin (21?)...dat moet toch goed kunnen?!

De tulpaansluiting in mn tv is de enige aansluiting naast de ene SCART. Staat niet bij of t in of out is... Heb t systeem op n andere tv geprobeerd met alleen n rode en witte Audio OUT, en daar deed ie t wel...

k snappt nie meerrrr
|:(

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:05
SCART DVD is je ingang op je home cinema? Of is het in verschillende delen, versterker en dvd apart?

Geef eens de modelnummers van je aparatuur...

Tulp op je tv is meestal ingang, dus om bv. een camera aan te hangen om je filmpjes op je tv te kijken.

[ Voor 27% gewijzigd door Fire69 op 27-07-2005 13:24 ]

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:48
Tulp op TV is vaak een ingang voor videocamera's enzo, maar dat zou in je handleiding moeten staan. SCART kan zowel in als uit zijn, ook daarvoor moet je in je handleiding kijken, meestal staat er dan een rondje met een een- of tweezijdige pijl bij. Op zo'n verloopblokje van je SCART-naar-tulp staat verder vaak of 't in/uit is, of beide maar dan met een schakelaar.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn tv is ook n vrij nieuwe: Samsung LCD tv....typer kan k zo nie noemen....! home cinema is de samsung HT 30R. Versterker en DVD speler in één component. Scart ingang op de DVD heet gewoon SCART, net als op de tv....!

Geen andere ingang mogelijk op de DVD anders dan AUX 1 of 2 (allebei uitvoerig geprobeerd!) en SCART. Daarnaast zit nog n digital (PC) input en nog n ander vaag iets met groene en blauwe inputs... :?

• Fire69
AUX1 en 2 zijn dan tulp of zo?
Welke inputs kan je selecteren op je DVD?

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem met mijn verbinding van tv (samsung 28m066v) naar receiver (yamaha rx v550). Ik krijg altijd geluid uit de linker en center speaker, of ik nu surround of stereo kies. Het volume is ook een heel stuk lager dan van de DVD of CD speler. De verbinding is ook gemaakt via 2 cinch stekkers. Met DVD, CD of console werkt alles wel perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 15:02:
AUX1 en 2 zijn dan tulp of zo?
Welke inputs kan je selecteren op je DVD?
Aux 1 en 2 zijn tulps idd!

Wat bedoel je met inputs selecteren op de DVD?

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Een scart kabel met tulpjes er aan werkt voor zover ik weet maar één kant op. Of van je set naar je TV, óf van je TV naar je set, afhankelijk van hoe de tulpjes in je scartblok zijn aangesloten. Vandaar dat sommige scartsblokjes een in/uit schakelaar hebben.

Great minds think alike!

• Fire69
Gebruik je niet gewoon een kabel met aan beide kanten een scartblok? :?

Met input selecteren op je dvd (home cinema dus) bedoel ik dus via je afstandsbediening je HT op aux zetten of zo :)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 11:27:
Gisteren heb ik een home cinema (samsung) aangeschaft naast mijn Samsung LCD TV. DVD-tje gekeken..geen probleem! Nu wil ik ook graag het tv geluid van normale tv programma's via mijn home cinema! Heb t op dit moment aangesloten via én SCART én TULP, maar doet t geen van beide. Ook niet afzonderlijk. SCART TV naar SCART DVD en de tulp stekkers (rood/wit/geel) naar de ingang AUX1 op de home cinema! Nu zet ik de function op AUX1, maar geen tv geluid via mn boxen...

Ik heb m nu net zo aangesloten als in de gebruiksaanwijzingen staat, maar steeds geen geluid...

Wat doe ik verkeerd?
Wat hierboven al is gezegd: de composite (tulp) aansluiting op je tv is een ingang. Je moet op je tv zoeken naar een Audio-out aansluiting, die bestaat uit rood en wit (zonder geel). Heeft je tv die niet, dan kan je eventueel de hoofdtelefoonuitgang gebruiken, met een tulp-naar (mini)jack kabel.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:20

SeatRider

Hips don't lie

En dan nu de winnende tip(s):

* Tulps aan de achterkant zijn bijna altijd uitgangen, aan de voorkant zijn altijd ingangen
* Scart-Scart kabels zijn werken altijd 2 kanten op en hebben dus geen in of out
* Scart-Tulp kabels met 3 tulpjes zijn in of out of schakelbaar, met 6 tulpjes zijn ze in EN out, en staat er op de tulpjes waar ze voor dienen
* Tulp audio uitgangen zijn bijna altijd geregeld met het TV volume, dus met de afstandsbediening het geluid zacht of mute is ook geen signaal via de tulp
* Niet alle scart aansluitingen zijn naast input ook output. Als je TV er 1 heeft meestal wel, als ie er meer heeft kun je het afleiden aan het symbooltje [<]> in en out, [<]- alleen in, [-]> alleen out (1337 ascii skills!)
* Scart uitgangen zijn bijna altijd geschakeld via de TV - m.a.w. je moet op je TV instellen welk signaal er via de scart naar buiten moet (dat van een andere scart, frontinput of dat van de tuner)

Nu moet het lukken.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:54
Canaria schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 16:06:
[...]

Wat hierboven al is gezegd: de composite (tulp) aansluiting op je tv is een ingang. Je moet op je tv zoeken naar een Audio-out aansluiting, die bestaat uit rood en wit (zonder geel). Heeft je tv die niet, dan kan je eventueel de hoofdtelefoonuitgang gebruiken, met een tulp-naar (mini)jack kabel.
Das geen handige oplossing(volume regeling gaat meestal dan ook via de tv)
Weet je nou of je scart naar tulp cable een IN OF OUT versie is?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

VisaRider schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 16:10:
En dan nu de winnende tip(s):
[...]
Wat je schrijft over Scart is hier volledig irrelevant. De tv van de topicstarter zit via een Scart->Scart kabel aangesloten aan z'n dvdspeler.
Het is niet nodig om een ingewikkelde Scart->Scart+tulp kabel te gebruiken.
Hij wil alleen het geluid van z'n tv op de Aux-ingang van z'n setje aansluiten.
Niets anders dan dat hij bv een mp3speler op z'n setje had willen aansluiten: indien het apparaat een audio-uit tulpaansluiting heeft dan kan het via een tulp->tulp kabel, heeft het apparaat alleen een hoofdtelefoonuitgang of een line-out, dan kan het via een tulp->(mini)jack (eigenlijk: (mini)jack->tulp) kabel.
Dat de tv en de dvdspeler ook op elkaar zitten aangesloten staat hier los van.

Als hij dvd wil kijken, gaat het geluid rechtstreeks via z'n setje en staat de source van het receiver gedeelte van z'n setje op dvd. Als hij tv wil kijken, staat de source van het receiver gedeelte op Aux.

Dit in tegenstelling tot wat ikzelf eerst had: een dvd speler met alleen een scart aansluiting en een aparte receiver. Ik had toen een scart->scart+tulp nodig, om het beeld van de dvdspeler naar de tv te sturen (via het scart-deel) en het geluid van de dvdspeler naar de receiver (via het tulp-deel van de kabel.
Dvdspeler naar receiver heeft TS echter niet nodig, dus ook de tulpjes aan z'n scartkabel niet.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Mocht het nog niet werken:

Wat bij mij altijd heeft gewerkt: Een scart verloopkabel. Dit is aan de ene kant een scart aansluiting die je op je tv aansluit (kijk wel even of die scart audio uit heeft, maar op zo'n nieuw model moet dat lukken) en sluit de RCA uiteinden (oftewel de rode en witte uiteinden, waar er vaak twee van aanzitten bij een scart verloopkabel, kies hier dus degene met "in" op het uiteinde) aan op je audio ingang (rood met witte plug ) van de dvd speler. Dan de bron selecteren waarop je de kabels heb aangesloten op je dvd-speler en het moet werken...ander bijt ik uhmm nah ja, je begrjipt wat ik bedoel.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

als een topic dicht gaat is het niet de bedoeling het gewoon nog een keer te openen. Mail dan even naar de moderator.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.