Toon posts:

[Infrarood] zenden ipv ontvangen, welke software?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n infrarood dingetje aan mijn PC. Deze kan ik prima gebruiken om de afstandbediening op te ontvangen maar ik wil er eigenlijk ook iets mee kunnen uitsturen wat de TV/Video dan ook snapt. Je snapt het vast wel: op vakantie en dan de video door de PC laten bedienen.

Ik heb al heel wat programmatjes gedownload en zo maar deze zijn eigenlijk allemaal alleen voor ontvangen. Ik kan me simpelweg niet voorstellen dat er niets is dat die codes uit kan zenden.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Volgensmij kan dit niet. Volgensmij heb je verschillende dingen, een ontvanger (die op je pc dus) en verzender (die op je afstandsbediening dus). Je kan tenslotte ook geen signalen naar je afstandsbediening toe sturen.

Hoe het met PDA's/GSM's zit weet ik niet, maar ik gok dat daar een 'dubbele' (dus zowel een zender als ontvanger) in verwerkt zit.

Ik kan het fout hebben, maar er staat op de verpakkingen van die dingen ook altijd 'IR Receiver' oid :p

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-08 12:37

Emiel1984

Made in NL

Het antwoord is al verteld maar ik denk dat je niet echt onderzoek hebt gedaan naar het hardwaregedeelte van infrarood. Volgende keer iets meer onderzoek doen aub voordat je iets post is mijn mening. Er zijn tal van sites te vinde met oplossingen, die je jouw vraag zou kunnen beantwoorden.

[LTS][MTS][HTS]

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-08 08:46
Indien je meer hebt dan alleen een reciever (bijvoorbeeld voor een bijgeleverde afstandsbediening), een echte IRda poort dus (waarmee je bijvoorbeeld je gsm kan koppelen) dan kan die weliswaar wel ir stralen uitzenden, maar daarom nog niet krachtig genoeg om als AB te dienen:

Zoek anders eens op "consumer IRda", dan zal je zien waarom je pc dit niet kan. Sommige PDAs worden uitgerust met zo'n consumer IRda, specifiek met het doel dat jij voor ogen hebt, en daar bestaan dan ook dergelijke programmatjes voor.

[ Voor 40% gewijzigd door DexterBelgium op 28-07-2005 13:21 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

LIRC kan 't wel, maar dan moet je even een zendertje inelkaar knutselen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©