Ik zit even met de handen in het haar. Ik heb een aantal lege mappen, die niet door een systeemproces worden gebruikt, die ik niet kan verwijderen. Ik heb hier natuurlijk eerst wat rondgesnuffeld voor een oplossing:
- explorer sluiten en met cmd verwijderen, geen succes
- Opnieuw opstarten, geen succes
- Registerentries verwijdert, geen succes
- zilla data nuker, geen succes
- map eigenschappen en ownerships aangepast, geen succes
etc etc.
Maar nu het bijkomende probleem. De mappen staan op twee externe harde schijven die beide met truecrypt zijn encrypt. Truecrypt werkt niet onder dos, dus een reboot met opstartflop gaat niet werken, want dan kan ik de schijven niet benaderen.
De mappen zijn er via me ftp server opgezet. Het betreffen lege mappen, waarvan er 1 ook niet eens een mapnaam heeft. Spatie dus. Als ik de hoofdmap wil verwijderen krijg ik de melding: Map is niet leeg, kan map niet verwijderen. Ga ik naar de submap (waar niets instaat) en probeer ik die te verwijderen dan krijg ik de melding: Kan bestand niet verwijderen. Kan geen gegevens van het bronbestand of op de bronschijf lezen.
Ik heb ook al een virusscan gedraaid, waarbij er niets werd aangetroffen.
Ik ben een beetje door de ideeen heen. Wellicht kan iemand hier mij een goude tip kado doen om de mappen te verwijderen...
Ops: win xp prof sp2
- explorer sluiten en met cmd verwijderen, geen succes
- Opnieuw opstarten, geen succes
- Registerentries verwijdert, geen succes
- zilla data nuker, geen succes
- map eigenschappen en ownerships aangepast, geen succes
etc etc.
Maar nu het bijkomende probleem. De mappen staan op twee externe harde schijven die beide met truecrypt zijn encrypt. Truecrypt werkt niet onder dos, dus een reboot met opstartflop gaat niet werken, want dan kan ik de schijven niet benaderen.
De mappen zijn er via me ftp server opgezet. Het betreffen lege mappen, waarvan er 1 ook niet eens een mapnaam heeft. Spatie dus. Als ik de hoofdmap wil verwijderen krijg ik de melding: Map is niet leeg, kan map niet verwijderen. Ga ik naar de submap (waar niets instaat) en probeer ik die te verwijderen dan krijg ik de melding: Kan bestand niet verwijderen. Kan geen gegevens van het bronbestand of op de bronschijf lezen.
Ik heb ook al een virusscan gedraaid, waarbij er niets werd aangetroffen.
Ik ben een beetje door de ideeen heen. Wellicht kan iemand hier mij een goude tip kado doen om de mappen te verwijderen...
Ops: win xp prof sp2