Toon posts:

Laptop start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 9.620 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Merkwaardig probleem:

Gister startte m'n laptop (Dell Inspiron 2200) ineens niet meer op. Er is niets vreemds ermee gebeurd daarvoor. Als ik op de aan/uit-knop druk dan gaan alle lampjes branden en na 2 seconden gaan ze weer uit. Ik snap er werkelijk niets van :/

Wie weet wat te doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is er een probleem met de accu/oplader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook als je de laptop met adapter aandoet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook als ik de laptop met adapter aan doe ja, dat is het vervelende..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand weet een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

Om wat voor een laptop gaat dit eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zie je wel iets op je beelscherm verschijnen?
Het posten van je bios?

En vemeld even duidelijk in je startpost wat voor type laptop je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laptop is een Inspiron 2200 van Dell. En nee, ik krijg helemaal niks te zien op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 17:49:
Laptop is een Inspiron 2200 van Dell. En nee, ik krijg helemaal niks te zien op het scherm.
Zit je accu wel goed vast?
Bel anders even met de dell helpdesk voor reparatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb de helpdesk maar gebeld. Dat was de enige oplossing denk. Ze bellen me vrijdag terug, dan moet ik schroevendraaiertjes gereed hebben, omdat ze dan een paar tests gaan uitvoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 08:18

Strikie

Athletics

Van het forum hier, het heeft de topicstarter geholpen met hetzelfde probleem.

1. Shut down laptop completely

2. While the laptop is off hold down the FN key, slide the power switch on and start tapping the F11 key continuesly. (holding down the FN key through the entire procedure)

3. you should get an error message stating that "system options not set"

4. Press the F1 key to save changes and reboot.

succes

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 18:29
Eventueel kan je ook eens proberen je laptop te resetten. Aangezien je geen resetknop hebt, moet je de accu loskoppelen (ook geen netstroom verbinden natuurlijk) , en dan op de powertoets drukken.
Daarna accu terug erin, en dat heeft bij mij gewerkt toen een laptop na een bios-update niet meer wilde opstarten.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het proberen, hopelijk werkt het! Dan kan ik die helpdesk-mensen afblazen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Strikie schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:19:
Van het forum hier, het heeft de topicstarter geholpen met hetzelfde probleem.

1. Shut down laptop completely

2. While the laptop is off hold down the FN key, slide the power switch on and start tapping the F11 key continuesly. (holding down the FN key through the entire procedure)

3. you should get an error message stating that "system options not set"

4. Press the F1 key to save changes and reboot.

succes
Bedankt. Hij deed een aantal test, maar aan het einde kreeg ik het bericht: "system not intregety: of iets dergelijks. Het ging erg snel weer weg. Daarna kreeg ik rare strepen op m'n beeldscherm en verder gebeurde er niets meer. Uitzetten ging niet, alleen door de adapter eraf te halen.

Weet iemand wat dit nu weer te betekenen heeft? Als ik de laptop nu opstart, gaan er geen 4 lampjes branden, maar eentje. Hij blijft ook wat langer aan, maar gaat na iets van 6 seconden weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lampje wat brand is het lampje met de A erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang heeft die test geduurd? En heb je die gewoon kunnen uitvoeren met je adapter en je accu aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je ook even kan proberen, is om alle devices die je er uit kunt halen er uit te halen. zoals je cd-rom en je hard diks ( als je daar makkelijk bij kan tenminste). op die manier kan je een beetje uitsluiten of het in een van deze hardware componenten zit.
Je zegt dat je bij de test strepen kreeg..... dat kan duiden op of een geheugen probleem of een probleem met je video kaart. Omdat deze bijde als eerste worden geinitialiseerd van uit de bios als de pc opstart, kan het best zijn dat als daar het probleem in zit je pc telkens uit valt.
Kijk eens of je memory modules er goed in zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De test duurde denk een minuut ofzo, en die heb ik met accu en adapter uit gevoerd.

Ik ga eens kijken bij de hardware.
Pagina: 1