[LCD-TV] Op zoek naar een goede LCD-TV

Pagina: 1
Acties:

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een nieuwe LCD-TV, waarbij ik al enkele modellen heb gezien die mij wel aanspreken. Qua design vind ikzelf de Sharp het mooist vanwege de luidspreker(s) die eronder zit en detachable is:
Afbeeldingslocatie: http://www.imagogroupplc.com/sharp/26GA3_img.jpg

Ik wil namelijk de LCD-TV aan de muur bevestigen en daarbij een 5.1 surround set gebruiken, dus ik wil geen lelijke speakers erop hebben zitten. En als ze er toch op zouden zitten, dan moeten ze wel mooi zijn, en daarbij vind deze van Sharp nog best te doen.

Daarnaast zit ik met een aantal eisen:
  • TV-Tuner niet nodig.
  • Detachable speakers, zo niet, dan heel mooi weggewerkte speakers, dus goed bij het design passend.
  • Minimaal resolutie 1366x768 en het liefst 1920x1080. 1280x768 absoluut niet.
    Schermgrootte 26-32".
  • Het liefst een met HDMI aansluiting en anders in ieder geval DVI.
  • Optimale scherm zou qua design op bovenstaande Sharp lijken, met detachable speakers, resolutie hebben van 1920x1080 en een HDMI aansluiting bevatten. En tussen de 26" en 32" groot zijn.

Welke ik ook heb gezien is de volgende Dell:
Afbeeldingslocatie: http://accessories.euro.dell.com/sna/images/products/large/200-30408.jpg
Specs ervan zijn:
  • Grootte en type van beeldscherm : 24-inch (61,0 cm) active matrix TFT
  • Resolutie : 1920 x 1200 (WUXGA+)
  • Reactietijd, helderheid en contrastverhouding : 16 ms / 500 cd/m2 / 1000:1
  • Afmeting h x b x d : 451 / 551 (gecomprimeerd / uitgebreid) x 559 x 229 mm
  • Gewicht : 9,8 kg
  • Ingangen : Analoog, digitaal, S-Video, composite, component
  • In hoogte verstelbare standaard, geluid : Ja (100 mm reisstand) / optionele AS500 Sound Bar
  • Compatibiliteit met VESA-ophanging, beveiligingsslot : Ja (100 mm) / ja
  • Geïntegreerde USB 2.0-hub met stroomvoorziening, 9-in-1-kaartlezer : 4 poorten downstream, 1 upstream / CF I/II, SD/mini SD, MS/MS Pro, MMC/Smart Media, Microdrive
  • Garantie : 3 jaar garantie met omruilen op de volgende werkdag
In principe is deze Dell volledig naar mijn wensen, hoewel het wel gaat om een 16:10 scherm en geen 16:9 (minder erg dan 15:9, omdat hij meer pixels heeft dan benodigd; 1920x1200-16:10 en 1920x1080-16:9), en dat hij DVI heeft en geen HDMI. De prijs maakt het wel erg interessant, maar het is dan ook wel een 24" model. Wat eigenlijk net iets te klein is.

Zijn er mensen die al ervaringen hebben met LCD-TV's die bij mijn wensen passen, of weten welke LCD-TV's er binnen deze wensen/eisen passen? Graag jullie hulp.

Verwijderd

Die dell is een monitor dus dat lijkt me niet erg handig als je ook nog gewoon tv wilt kijken. :X
Verder heb ik eigenlijk weinig verstand van LCD-TV's.

• DaMastah
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Ben ook al een tijdje bezig met dezelfde specs op zoek te gaan naar een nieuwe LCD tv. Wegens gebrekkige info maar besloten me te laten informeren bij de mediamarkt binnekort, voordeel is dat je de schermen daar ook nog ff echt kan zien vind ik persoonlijk wel relaxed.

Maar zal zeker even de reply's in deze post in de gaten houden !

• MooDyBLueS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 11:22:
Die dell is een monitor dus dat lijkt me niet erg handig als je ook nog gewoon tv wilt kijken. :X
Verder heb ik eigenlijk weinig verstand van LCD-TV's.
Zoals ik in mijn topicstart al vermeld heb, maakt het niet uit als er geen TV-tuner in zit. Hij komt sowieso aan mijn Media Center PC te hangen via DVI (of HDMI). De Dell monitor heeft eigenlijk alles (behalve 26-32" en HDMI) wat ik eis voor een zeer gunstige prijs.
DaMastah schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:08:
... Wegens gebrekkige info maar besloten me te laten informeren bij de mediamarkt binnekort, voordeel is dat je de schermen daar ook nog ff echt kan zien vind ik persoonlijk wel relaxed.

Maar zal zeker even de reply's in deze post in de gaten houden !
offtopic:
Daar heb je gelijk in, maar ik weet uit ervaring dat er niet de meest deskundige mensen rondlopen. Je kan dan beter naar BCC of Expert gaan, daar loopt tenminste echt getraind personeel rondt. MediaMarkt is toch meer een voor-deze-prijs-moet-u-geen-deskundigheid-verwachten winkel. Maar misschien is dat bij jouw MediaMarkt anders dan degene hier in Utrecht.

ontopic again
Ik kwam al een JVC DynaPix LCD-TV tegen, welke zowel in 26" als 32" verkrijgbaar is, met HDMI aansluiting, echter heeft deze maar 1366x768 resolutie en was behoorlijk aan de prijs. Maar.... ik kom wel steeds dichter bij het ideale... en daar komt bij dat ik het design van de JVC werkelijk prachtig vind ook al zitten er speakers onderaan.

Mensen blijf vooral jullie adviezen en ervaringen doorposten! DaMastah en ik hebben nog lang niet genoeg informatie tot onze beschikking en hopen dat jullie ons kunnen helpen!

• DaMastah
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Was een beetje aan het surfen en kwam bij mycom.nl deze monitor:

Hyundai Plasmascherm HPT-4241 42inch voor een prijs van 989 euro incl. btw (300 e goedkoper dan de pricewatch).

Beetje reviews gelezen en indien je via DVI aansluit zoals in jou geval is het beeld top !

Misschien een aanrader ?

Pdf: http://www.mycom.nl/f2/pdf/MC-HaH-onze_inkopers.pdf

Verwijderd

Kan je die LCD-TV's ook gebruiken als computerscherm?
Zitten er ook SCART aansluitingen op zoals bij een gewone TV?

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-07 15:45

pim

1280x768 absoluut niet
Waarom niet?? Alles boven de 720P is een beetje overbodig, totdat je bij 1080i terecht komt..

Verwijderd

Het probleem wat ik tot nu toe ben tegengekomen met 1920x1080 LCD TV's is dat ze direct 37" of groter zijn. Nou vind ik een groot scherm best aardig, maar dat maakt het wel direct flink aan de prijs, en daarbij is 37" voor mij ook direct wel een beetje de max; het moet niet groter dan 1 meter breed worden, want dan staat het heel lelijk in mijn huis (en de kijkafstand is zo'n 3 meter, en om dan een TV van 1 meter diagonaal te hebben is echt wat overdone).

Ander probleem is dat ik ze in Nederland niet zo goed kan vinden. Ik heb nu de volgende schermen gevonden die 1920x1080 doen (allen 37"):
  • BenQ DV3750
  • Westinghouse LVM-37w1
  • Sceptre X37SV-Naga
  • Olevia LT37HV
Dan is er ook nog de 45" Sharp Aquos, maar goed, over die schermgrootte hoef ik het niet eens te hebben. Maar geen enkele van de 37" schermen heb ik in Nederland kunnen vinden; misschien ergens in een buurland?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Uhhh, je bent niet op zoek naar een TV maar naar een scherm, immers je hebt geen tuner nodig.

ARME AOW’er

• MooDyBLueS
  • Niet online
Ja en nee, ik ben op zoek naar een scherm wat dienst doet als normale computermonitor (hoofdzakelijk Media Center) en daarnaast (ook weer via MCE :P ) ook als TV. Als er een TV-Tuner in zit, is het mooi meegenomen, maar absoluut geen noodzakelijkheid. En een plasma is absoluut geen optie i.v.m. de schermresolutie. Véél te laag.

Daarnaast is 32" wel het maximum. Vooral vanwege mijn kamergrootte en kijkafstand.

• MooDyBLueS
  • Niet online
iemand??

Verwijderd

Nou ja, zo te zien wil je wel 1920x1080, maar niet groter dan 32". Dan is inderdaad misschien die Dell een optie, maar voor de rest heb ik nog geen LCD TV gevonden die dit doet. Is de Samsung LE32R41B / LE32R51B misschien iets voor je?

Verwijderd

Ben zelf ook orienterende voor een LCD TV/monitor ivm. inmiddels gereedgemaakt mediacenter.
De Dell spreekt me ook wel aan, wat ik me alleen afvraag is of het een beetje fatsoenlijk tv kijken is via mediacenter op de monitor.
De 24'' is voor mij groot genoeg, beeld is al groter dan m'n bestaande tv.
Wat me ook wel aanspreekt van een grote monitor ipv. een lcd tv is het stroomverbuik, de dell doet het geloof ik met +/- 80watt, een 26'' lcd tv zit op 150 Watt of meer.+ dan nog je mediacenter pc.
Hij staat hier met 5 personen in huis ook nogal eens aan.

Iemand ervaring met mediacenter op de Dell monitor?
Pagina: 1