[ASP.NET] Variabele <asp:textbox> grootte

Pagina: 1
Acties:

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-03 10:52
Ik heb voor het ontwikkelen van een intranet op een gegeven moment een popup venster met daarin 1 asp:textbox voor de titel, 1 asp:textbox voor het bericht, en eronder nog een aantal asp:buttons...

Dit werkt allemaal goed zolang ik de grote van die bericht textbox fixed houdt...

Maar het is juist de bedoeling dat deze variabel wordt
Ik heb dit geprobeert door de height van die textbox in te stellen op 95% ipv 375px maar dit werkt niet! (het werkt wel bij width.. :?)

ik heb intussen ook op irc wat zitten rondhoren en hoop zitten proberen, maar ik krijg die textbox maar niet variabel...

Het is dus de bedoeling dat wanneer de gebruiker de grote van de pagina wijzigt, dat de textbox zijn grootte mee wijzigt, zodat altijd zo min mogelijk gescrolled moet worden

hieronder volgt de code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<%@ Page Language="vb" AutoEventWireup="false" Codebehind="EditFaq.aspx.vb" Inherits="ict.EditFaq" ValidateRequest="false" %>
<HTML>
    <HEAD>
        <title>HelpDesk ICT</title>
        <meta content="Microsoft Visual Studio .NET 7.1" name="GENERATOR">
        <meta content="Visual Basic .NET 7.1" name="CODE_LANGUAGE">
        <meta content="JavaScript" name="vs_defaultClientScript">
        <meta content="http://schemas.microsoft.com/intellisense/ie5" name="vs_targetSchema">
        <style>
            BODY { BACKGROUND: url(img/background_full.gif) #fff fixed no-repeat right bottom; COLOR: #000 }
        </style>
    </HEAD>
    <body MS_POSITIONING="GridLayout">
        <form id="Form1" method="post" runat="server">
            <div align="center">
                    <asp:textbox id="txtSummary" runat="server" ForeColor="#006699" Font-Bold="True" BackColor="#CAC7A8"
                        Width="95%"></asp:textbox>
                    <BR>
                    <BR>
                    <asp:textbox id="txtDetail" runat="server" ForeColor="#006699" Font-Bold="True" BackColor="#CAC7A8"
                        Width="95%" Height="95%" TextMode="MultiLine"></asp:textbox>
                    <BR>
                    <BR>
<asp:button id="btnUpdate" runat="server" ForeColor="#006699" Font-Bold="True" BackColor="#CAC7A8"
                        Width="96px" Text="Update"></asp:button>&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
<asp:button id="btnSave" runat="server" ForeColor="#006699" Font-Bold="True" BackColor="#CAC7A8"
                        Width="97px" Text="Bewaar"></asp:button>&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
<asp:button id="btnCancel" runat="server" ForeColor="#006699" Font-Bold="True" BackColor="#CAC7A8"
                        Width="97px" Text="Sluit venster"></asp:button>&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
<asp:Button id="btnRemove" runat="server" ForeColor="#006699" Font-Bold="True" BackColor="#CAC7A8"
                        Text="Verwijderen"></asp:Button>
<asp:checkbox id="chkFirstLoad" runat="server" Checked="True" Visible="False"></asp:checkbox>
            </div>
        </form>
    </body>
</HTML>

• Mastakilla
ik ben er net achter gekomen dat het naart schijnt iets met die form tag te maken zou hebben, maar als ik die probeer achterwege te laten krijg ik volgende error:
"Control 'txtSummary' of type 'TextBox' must be placed inside a form tag with runat=server. "

• TeeDee
  • Laatst online: 19:12

TeeDee

CQB 241

1. Ik hoop dat je weet waar je mee bezig ben als je je form tag weg haalt.

2. Dit is meer iets voor een Webdesign & Graphics probleem. Het e.e.a. zal je op moeten lossen met CSS. Iets zegt me dat dit met een "liquid layout" te maken heeft.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Mastakilla
achterwege laten lukt me dus ni echt, ben nu aant proberen met
<form style="height:100%;" id="Form1" method="post" runat="server">

maar dit helpt ook nog niet echt

weet misschien iemand hoe het moet?

ik ken trouwens niets van liquid layout ofzo

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Mastakilla schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 10:46:
achterwege laten lukt me dus ni echt, ben nu aant proberen met
<form style="height:100%;" id="Form1" method="post" runat="server">

maar dit helpt ook nog niet echt

weet misschien iemand hoe het moet?

ik ken trouwens niets van liquid layout ofzo
Laat je form nou maar gewoon staan.
Wat betreft een liquid layout > google > http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Verwijderd

wordt dit nog een keer geparsed ofzo? zorg iig voor dat het goede xml is dan, want zo zal je wel fouten krijgen gok ik.

Als die asp namespace omgezet wordt naar elementen met dezelfde naam in de default ns, hoop ik dat je ook iets aan die attributen doet, want da's ook geen valid html

aannemende dat asp:textbox omgezet wordt naar input, kan je dit idd oplossen met een beetje css, maar dat is een beetje loos voor de hoogte denk ik

als het een textarea wordt wel uiteraard, stel gewoon een hoogte in met css

verder als tip voor het opmaken van forms: doe fieldsets, doe labels, en haal die vage en deprecated attributen eruit

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 10:56 ]

• Mastakilla
w0000t

hebbet gevonden

dit lijkt te helpen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
    <body MS_POSITIONING="GridLayout">
        <form style="height:95%;" id="Form1" method="post" runat="server">
            <div style="height:95%;" align="center">
                    <asp:textbox id="txtSummary" runat="server" ForeColor="#006699" Font-Bold="True" BackColor="#CAC7A8"
                        Width="95%"></asp:textbox>
                    <BR>
                    <BR>
                    <asp:textbox id="txtDetail" runat="server" ForeColor="#006699" Font-Bold="True" BackColor="#CAC7A8"
                        Width="95%" Height="83%" TextMode="MultiLine"></asp:textbox>

je moet dus height instellen van ZOWEL <form> als van <div> en dan doet ie het gewoon!

[ Voor 27% gewijzigd door Mastakilla op 27-07-2005 10:56 ]

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 10:49:
wordt dit nog een keer geparsed ofzo? zorg iig voor dat het goede xml is dan, want zo zal je wel fouten krijgen gok ik.

Als die asp namespace omgezet wordt naar elementen met dezelfde naam in de default ns, hoop ik dat je ook iets aan die attributen doet, want da's ook geen valid html

aannemende dat asp:textbox omgezet wordt naar input, kan je dit idd oplossen met een beetje css, maar dat is een beetje loos voor de hoogte denk ik

als het een textarea wordt wel uiteraard, stel gewoon een hoogte in met css

verder als tip voor het opmaken van forms: doe fieldsets, doe labels, en haal die vage en deprecated attributen eruit
Even ter verduidelijking.
asp:textbox e.d. wordt inderdaad gewoon omgezet naar een input e.d.
Fieldsets en vage en deprecated attributen. Trust me, dat wil je niet in Visual Studio versies onder Visual Studio 2005 doen. Dat wordt 1 bak ellende. Je zou als output e.d. een class kunnen maken die probeert om het als valid html 4 (of zelfs XHTML) te doen.

Maar in dit geval is VS.net de boosdoener.

Pagina: 1