Toon posts:

Creative SB Audigy 2ZS naar OPTICAL IN van cinemaset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga begin augustus een nieuw systeem bestellen en zit met het volgende probleem. Ik wil het systeem gaan gebruiken voor het spelen van games. En wil daarom de Creative SB Audigy 2 ZS in het systeem plaatsen. (Heb begrepen dat deze geluidskaart beter is voor het spelen van games dan Hercules Fortussimo 4 en de Teratec Aureon 7.1 space)

Nu wil ik het geluid van mijn pc dus via mijn home cinema set laten lopen (JVC th-a35). Hier zit dus een optical in op en (2 analoge aansluitingen, rechts en links (lijkt mij dat je dan alleen stereo geluid krijgt??))

Nu is mijn vraag dus hoe kan ik van de Creative SB Audigy 2ZS naar optical in?

Heb begrepen dat je via het onderstaande verloop stukje naar je coax tulp kan gaan?
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/147.jpg
http://www.elektronica-online.nl/productimages/147.jpg

Kan je dan via een converter zoals onderstaand plaatje dan naar de optical in toe?
Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/1392.jpg
http://elektronica-online.nl/productimages/1392.jpg

Of is het aan te raden om gewoon voor de Teratec Aureon 7.1 Space of Hercules Fortussimo 4 te gaan?

P.S. Is het nu wel of niet mogelijk om een spel als BF2 via 5.1 te spelen over digital out?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 10:31 ]

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01:11
het is heel simpel.
Alleen geluidskaarten met DDL (Dolby Digital Live) kunnen via een digitaale uitgang spellen in serround laten weergeven, er bestaan maar 2 van dit soort kaarten en deze zijn nog niet binnen europa te krijgen.
De enige oplossing is om alles via analoge kabels aan te sluiten, maar zoals je zelf al zij heeft je versterker geen apparte analoge ingangen. Dus voor het gamen moet je toch echt een dolby setjes kopen van logitech of creative (of ander merk).

Er zijn geen externe convertors om dit te doen.

Verwijderd

Topicstarter
kippy schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 13:04:
het is heel simpel.
Alleen geluidskaarten met DDL (Dolby Digital Live) kunnen via een digitaale uitgang spellen in serround laten weergeven, er bestaan maar 2 van dit soort kaarten en deze zijn nog niet binnen europa te krijgen.
De enige oplossing is om alles via analoge kabels aan te sluiten, maar zoals je zelf al zij heeft je versterker geen apparte analoge ingangen. Dus voor het gamen moet je toch echt een dolby setjes kopen van logitech of creative (of ander merk).

Er zijn geen externe convertors om dit te doen.
Enig idee wanneer deze kaarten wel in Nederland te verwachten zijn? Of zijn ze te koop via het buitenland? En Welke 2 kaarten zijn het.

P.S. Thx voor de info, heb er nu ook het een en ander over gevonden op internet... Er wordt ook iets gezegd over terratec, dat zij ook een kaart met DDL gaan uitbrengen. Weet jij daar meer van af?

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Ik heb ook de Audigy 2 ZS zonder optical out, maar wil em toch aan de optical in van mijn versterker hangen. Ik wil t niet om t gamen, dus voor dat eax hoeft t niet. Ik wil gewoon Dolby digital vanuit mijn pc naar mijn reveiver voor films e.d.

Werkt bovenstaande methode? want daar is nog geen duidelijk antwoord opgegeven en zonee, wat werkt dan wel. Kon hier met google niks over vinden.

Bestaat er geen converter/adapter die de digitale minijack aansluiting van de geluidskaart direct omzet naar een optische uitgang?

heb by the way een S-Master versterker van Sony, die bijna geheel digitaal is, vandaar dat ik graag t geluid van m'n geluidskaart digitaal wil overbrengen. Zoals ik em nu aangesloten heb, maakt m'n geluidskaart van een digitaal signaal een analoog signaal en gaat dan analoog m'n versterker in en die maakt em dan weer digitaal. :/

_edit_sorry dat ik dit in dit topic ff vraag want t is zo goed als het zelfde onderwerp en was niet duidelijk of t alleen door dat eax gedoe niet werkt, of in z'n geheel al niet.(gewoon dolby digital)_edit_

[ Voor 12% gewijzigd door KneppaH op 19-08-2005 01:31 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Voor dolby digital encoding kaarten is een apart topic: [rml][ Soundcard] Nieuwe kaarten met Dolby Digital ENcoding.[/rml]
De terratec kaart is wel aangekondigd, maar nog niet uit.

Als je genoeg neemt met stereo(geen eax) bij games, maar wel dolby digital/DTS wil bij films dan kun je dat goed doen met de bovenstaande onderdelen. Andere oplossingen zijn:
  • Met de LiveDrive! die je voor de audigy kan krijgen, kan dit ook. De LiveDrive! schijnt echter vrij prijzig te zijn.
  • Als je een beetje handig bent kun je zelf ook een optische aansluiting maken als er spdif pinnen op de audigy zitten. Hierover zijn meerdere topics te vinden.
  • Als laatste oplossing is er nog de mogelijkheid om een andere geluidskaart kopen. Een terratec 5.1 pci heeft namelijk een optische in- en uitgang en is net zoduur als de bovengenoemde converter. Twee geluidskaarten in 1 pc schijnt gewoon te werken ;)

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Tanx voor de heldere uitleg.
;)

[ Voor 162% gewijzigd door KneppaH op 19-08-2005 23:56 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Pagina: 1